خدمات سایت


متن کامل خبر

طوفان کم‌سابقه در تهران

آرشیو
کارشناس اورژانس تهران از افزایش شمار تلفات طوفان بعدازظهر امروز در پایتخت خبر داد.
1393/03/13 02:39:05 ب.ظ

راهنده گفت: براساس آخرین گزارشات دریافتی، شمار کشته‌های طوفان بعدازظهر امروز در پایتخت به چهار نفر افزایش یافته که سه نفر اول براثر سقوط درخت جان باختند و نفر چهارم نیز حوالی ساعت 17:20 از پشت بام یک ساختمان 5 طبقه به پایین پرت شد و جان باخت.

دکتر امین صابری‌نیا - رییس اورژانس کشور نیز گفت: بر اثر وزش طوفان کم‌سابقه بعدازظهر امروز در پایتخت برابر آمار اولیه تا کنون 3 تن از هموطنان بر اثر سقوط درخت در مناطق نارمک و جنت‌آباد و یک تن از بالای یک ساختمان جان باختند و 27 نفر نیز مجروح شدند.

وی افزود: 17 نفر از مجروحان در سطح شهر تهران به دلیل وزش باد شدید به دلیل عدم تعادل مجروح شدند و 10 نفر دیگر نیز که مسافر یک دستگاه اتوبوس در مسیر قم بودند با وزش طوفان و از دست رفتن دید راننده در تصادف اتوبوس مذکور مجروح و روانه بیمارستان شدند.

آخرین وضعیت ترافیک پایتخت در پی وزش طوفان

سرهنگ عابدی - جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از سقوط 40 اصله درخت در نقاط ترافیکی پایتخت براثر وزش طوفان بعدازظهر امروز خبر داد.

وی به ایسنا افزود: در مناطق مختلف تهران از جمله ولیعصر – بهشتی، ولیعصر – زرتشت، ولیعصر – جهان‌نما، ولیعصر – مطهری، ولیعصر – فاطمی و... سقوط درخت داشتیم که اکثر آنها توسط ماموران شهرداری جمع‌آوری شده و هم‌اکنون مشکل در تقاطع شریعتی – گل‌نبی و مدرس – آفریقاست که براثر سقوط درخت در تقاطع شریعتی – گل‌نبی بار ترافیک این مسیر سنگین شده، از سوی دیگر در یادگار – نیایش نیز یک تابلوی تحقیقاتی بر روی دکل فشار قوی سقوط کرده است که موجب بار ترافیکی در این محدوده شده است.

وی گفت: همچنین در افریقا – مدرس براثر سقوط یک تابلوی تبلیغاتی و داربست آن، ضمن وارد شدن خسارت به حدود 5 خودرو، بخشی از این مسیر بسته شده و بار ترافیک سنگین تا لحظه مخابره این خبر در هر دو لاین مدرس و جنوب به شمال چمران گزارش شده است.

جانشین رییس پلیس راهور تهران با اشاره به سقوط داربست‌های نیمه شعبان در خیابان 17 شهریور گفت: سقوط تعدادی از این داربست‌ها، موجب انسداد معبر شده که ماموران پلیس در محل خودروها را به مسیرهای جایگزین هدایت می‌کنند.

وی به وضعیت خیابان مفتح – مطهری اشاره کرد و گفت: سقوط داربست و آنتن مخابراتی در این محدوده موجب ایجاد بار ترافیک سنگین شده است. از سوی دیگر در خیابان‌های ولیعصر(عج) و شریعتی نیز، بار ترافیک سنگین به دلیل سقوط مکرر درخت‌ها گزارش شده است.

جانشین رییس پلیس راهور تهران گفت: خوشبختانه در مناطقی که درخت سقوط کرده،با کمک ماموران شهرداری، پاکسازی معبر صورت گرفته است.

130 مورد سقوط پس از طوفان

عبداللهی - معاون خدمات شهری شهردار تهران به ایسنا گفت: تاکنون 130 مورد سقوط درخت، مصالح ساختمانی، چراغ راهنمایی و چراغ‌برق در اثر طوفان عصر امروز تهران اعلام شده است.

وی افزود: این موارد سقوط در معابر اصلی شهر بوده که در حال حاضر در حال رفع سد معبر و انسداد ترافیکی آنها هستیم.

عبداللهی همچنین تصریح کرد: هفت هزار نیروی خدمات شهری در نقاط مختلف شهر تهران در حال آماده‌باش و رفع سد معبر هستند.

قطع برق 50 هزار واحد مسکونی در تهران

سیدمحمد هاشمی - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از عادی شدن شرایط شبکه برق تهران در کمتر از یک ساعت دیگر خبر داد و گفت: در حال حاضر از 1200 خط 20 کیلوولت، برق 65 خط قطع شده‌ است.

وی افزود: در حال حاضر 100 گروه در استان تهران در حوزه برق مشغول رفع خسارات وارد شده هستند و با شهرداری و آتش‌نشانی‌ها نیز برای بریدن درخت‌هایی که روی شبکه برق افتاده‌اند، هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

نقشه‌های پیش‌یابی تا چهارشنبه

مهندس احد وظیفه - مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از ادامه طوفان در پایتخت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خبر داد.

وی افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی تا چهارشنبه در مناطق شمال غرب،‌ دامنه‌های البرز،‌ دامنه‌های زاگرس، مرکز، شمال شرق و شرق کشور در بعداز ظهر و شب رگبار، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ رخ خواهد داد. از سه‌شنبه بعدازظهر بارش در سواحل شمالی کشور آغاز خواهد شد که با کاهش محسوس دما نیز همراه است.

وی افزود: شدت بارش‌ها در روز دوشنبه در استان‌های آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی،‌اردبیل، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، کردستان، کرمانشاه،‌ زنجان،‌ قزوین، تهران، البرز، قم، مرکزی، اصفهان و یزد که شدت بارش‌ها در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،‌ اردبیل و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز سه شنبه استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،‌اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی،‌ خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، زنجان، قزوین، تهران، البرز، قم، مرکزی،‌ اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد و کرمان که شاهد بارش و کاهش دماست که شدت بارش‌ها بر روی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، دامنه‌های البرز و جنوب خراسان رضوی خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: در روز چهارشنبه نیز استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شرق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، شرق تهران، خراسان جنوبی، شرق اصفهان، شرق یزد و کرمان در وضعیت یاد شده هستند که شدت بارش‌ها در مازندران، گلستان، سمنان، شرق تهران و کرمان است. از سوی دیگر با توجه به ویژگی رگباری بارش‌های بهاری توصیه می‌شود برای پیشگیری از خسارات احتمالی از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب شود.

وی ادامه داد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی روزهای دوشنبه،‌ سه‌شنبه و چهارشنبه در مناطق شمال غرب،‌ دامنه‌های البرز، دامنه‌های زاگرس، مرکز،‌ شمال شرق و شرق کشور در بعد از ظهر و شب وزش باد، رگبار، رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ رخ خواهد داد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: از سه‌شنبه بعد از ظهر بارش در سواحل شمالی کشور آغاز خواهد شد که با کاهش محسوس دما نیز همراه است. همچنین دوشنبه شدت بارش‌ها شمال غرب، شمال شرق و دامنه‌های البرز و سه‌شنبه بارش‌ها در شمال غرب، سواحل شمالی کشور و ارتفاعات البرز و سه‌شنبه شرق سواحل شمالی و شمال شرق خواهد بود.

وی با بیان ‌این‌که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پدیده باد و گرد و خاک برای استان‌های واقع در جنوب غرب پیش‌بینی‌ می‌شود، افزود: همچنین از سه‌شنبه شب تا روز پنجشنبه دریای خزر و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خلیج‌فارس به سبب وزش باد شدید مواج خواهند بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس آسمان پایتخت در روزسه‌شنبه نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 25 و 35 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز سه‌شنبه آسمان تهران نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با دو درجه کاهش نسبت به روز قبل، به 23 و 33 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی با اشاره به طوفان اخیر در تهران گفت: طوفان اخیر طوفانی محلی است که به دلیل وزش باد شدید با گرد و خاک همراه است و پس از عبور آن بارش و سپس رگبار و رعد و برق ادامه خواهد داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به این که این توده از جنوب غرب تهران وارد شده و به سمت شرق و دماوند و فیروزکوه حرکت می‌کند افزود: این وضعیت تا دو ساعت دیگر برطرف می‌شود و در این مدت بارش باران را نیز در تهران خواهیم داشت.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود طوفانی که تهرانی‌ها امروز شاهد آن بودند را طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز حوالی بعدازظهر در تهران داشته باشیم.

کم سابقه بوده اما بی سابقه نبوده

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه وزش باد اخیر در پایتخت که حوالی ساعت 16:50 بعدازظهر دوشنبه رخ داده است، کم سابقه بوده اما بی سابقه نبوده است گفت: بیشترین سرعت وزش باد ثبت شده بعدازظهر امروز 110 کیلومتر بر ساعت در فرودگاه مهرآباد تهران بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهر نیز سرعت وزش باد حداکثر حدود هفتاد کیلومتر بر ساعت در ایستگاه ژئوفیزیک ثبت شده است گفت: در لحظه مخابره این خبر سرعت وزش باد به حدود 500 متر کاهش پیدا کرده است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با تاکید بر اینکه در زمان وزش طوفان میدان دید در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به حدود صفر رسید گفت: هم اکنون میدان دید در این فرودگاه به حدود چهار کیلومتر افزایش یافته است.

پروازها تاخیر دارند و فرودگاه اصفهان گزینه جایگزین

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به حوزه اقتصادی ایسنا اعلام کرد: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی به احتمال قوی بسیاری از پروازها تاخیر دارند و فرودگاه اصفهان به عنوان گزینه جایگزین و آلترناتیو در برنامه ثبت شده که در صورت نیاز، پروازهایی که نتوانند در فرودگاه تهران بنشینند با برنامه‌ریزی قبلی در فرودگاه اصفهان فرود موقت داشته باشند.


تهران در طوفان «یادم نمی آید چنین چیزی به عمرم دیده باشم، پدرم هم بعید می دانم، آخر پیرمرد لاغر شیک پوشی که کنار خیابان زیر سقفی دستش را به کمر زده و ایستاده بود، نگاهش غریب بود، سنش بیشتر از پدرم بود. نگاهش میگفت چنین چیزی ندیده است. به گزارش خبرنگار ایسنا، آفتاب هنوز بالا بود اما آسمان تهران بی خبر سرخ شد. همه چیز به یکباره شروع شد؛ در چند دقیقه. سرخی که فراگیر می شد باد هم، هم پای آن قدم‌هایش را تندتر می‌کرد. انقدر تند که درخت ها زیر بار قدم هایش خم می شدند و می شکستند. شاخه ها و برگ های سبز روی زمین پهن می‌شدند. پاییز در بهار رخنه کرده بود. پادشاه فصل‌ها انگار که خواسته باشد زیباییش را به رخ بکشد، می‌تازید.
اد بازیش گرفته بود و مردم خنده شان. حالا همه آبیِ آسمان سرخ شده بود. باران هم به باد پیوست. مردی کنار مغازه اش ایستاده، هوس سیگار به سرش زده بود یا می خواست با باد لجبازی کند، کبریت می‌کشید و باد فوتش می‌کرد و باز کبریت دیگر و... دختری کوله بر پشت، پشت به باد راه می رفت باد روسریش را می خواست و او نمی‌داد. آن سوی خیابان خودروی گشت ارشاد راه رفته‌اش را داشت برمی‌گشت. آسمان ابری بود، بی خبر از آفتاب. عینک آفتابی معنای دیگری یافته بود این بار مقابل باد سینه سپر کرده بود جای آفتاب، روی چشمان مردی چاق. صدای اره برقی می آید؛ ماموران شهرداری درخت‌های شکسته را می‌بریدند تا بارآنها را از دوش درختان دیگر برداشته باشند. ماشین‌ها بی‌تفاوت به باد می رفتند و می آمدند. چراغ‌هایشان روشن بود. آدم‌های خوش شانس و بد شانس را می شد این جا شناخت. داخل کوچه کنار پیاد‌ه‌رو ماشینی پارک کرده بود و پشت سرش ماشینی دیگر، دومی قربانی باد شده بود با تبری از درخت. پیکان، ماشین خاطره‌ها دوباره ارج و قرب پیدا کرده بود. مسافران بی آنکه به نفس‌های خسته آن گمان بد ببرند، برایش دست بلند می‌کردند. پیکان دوستانه می‌ایستاد و مسافران فروتنانه سوار می‌شدند. دخترک فال فروش، زانوهایش را بغل گرفته بود، تنها. برگهای سبز دورش حلقه زده بودند و با صدای باد و خشخش شاخه‌هایی که زیر پای عابران میشکست، می رقصیدند. دخترک فال فروش دست روی گونه‌هایش می‌کشید و مثل آسمان گریه می کرد یا آسمان مثل او.
مردم چشم هایشان را ریز کرده، این سو و آن سو می دویدند یا گوشه کنار دنجی پیدا می کردند و به تماشای باد می نشستند. اگر کسی دنبال جا می‌گشتند برای هم جا باز میکردند و باهم به تماشا ادامه می دادند. میخواهم فکر کنم تا جمله بعد را بنویسم. دستم را لای موهایم که باد بهم ریخته می‌کشم تا مرتبشان کنم، پر از گرد و خاک شده است. لای انگشتهایم را به کنار دستیم نشان میدهم. می خندد. او خاکی تر از من بود، من هم خندیدم. جمله ای که می خواستم بنویسم یادم آمد؛ راستی باران که می بارد آدم ها مهربانتر می شوند، انگار.»
منبع : ایسنا
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا با یک میلیون لیتر آب و ۱٬۵۰۰ ماهی، «منفجر شد» image بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا با یک میلیون لیتر آب و ۱٬۵۰۰ ماهی، «منفجر شد» 1401/09/26

آکواریوم بزرگ AquaDom برلین که حاوی ۱٬۵۰۰ ماهی و حدودا یک میلیون لیتر آب بود، صبح جمعه منفجر شد و خسارت شدیدی به ناحیه‌های اطراف وارد کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 275

test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

افتتاح طولانی‌ترین پل معلق عابر پیاده جهان در پرتغال image افتتاح طولانی‌ترین پل معلق عابر پیاده جهان در پرتغال 1400/02/12

اگر از ارتفاع می‌ترسید، مسلما علاقه‌ای به پل‌های معلق ندارید، با این حال بسیاری از افراد عاشق هیجان هستند و به سراغ این پل‌ها می‌روند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 589

همیلتون به رکورد شوماخر در فرمول یک رسید  image همیلتون به رکورد شوماخر در فرمول یک رسید 1399/07/21

لوئیس همیلتون با پیروزی در گرندپری ایفل آلمان که روز گذشته در پیست نوربرگ‌رینگ برگزار شد، توانست به رکورد تاریخی ۹۱ پیروزی مایکل شوماخر در فرمول یک دست یابد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2824

اسکلت تی‌رکس در حراج «کریستی» رکورد گران‌ترین فسیل دایناسور تاریخ را شکست image اسکلت تی‌رکس در حراج «کریستی» رکورد گران‌ترین فسیل دایناسور تاریخ را شکست 1399/07/16

شخصی یک اسکلت تقریبا کامل «تی رکس» را با قیمتی بیش از ۳۰ میلیون دلار خریداری کرده است. این اسکلت که به «استن» معروف شده است، ستاره «شب فروش هنر قرن بیستم کریستی» که دیشب برگزار شد بود و رکورد گران‌ترین فسیل فروخته شده تاکنون را به نام خود ثبت کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2986

ماسک برقی ال جی در ایفا 2020 رونمایی رسمی می شود image ماسک برقی ال جی در ایفا 2020 رونمایی رسمی می شود 1399/06/11

نمایشگاه ایفا یکی از بزرگترین گردهمایی غول های فناوری و شرکت های تولید کننده های لوازم خانگی است که هر ساله در شهر برلین برگزار می شود و میزبان علاقه مندان زیادی از سراسر جهان است

امتیاز:
تعداد بازدید: 3456

کشف سیاه‌ترین موجودات اقیانوس؛ ۱۶ ماهی که ۹۹.۵ درصد نور را جذب می‌کنند image کشف سیاه‌ترین موجودات اقیانوس؛ ۱۶ ماهی که ۹۹.۵ درصد نور را جذب می‌کنند 1399/04/29

محققین موفق شدند در عمق ۱۸۲ متری از سطح اقیانوس، یکی از سیاه‌ترین موجودات زنده در سراسر جهان را پیدا کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2860

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7505

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6462

تولید پارچه گرافینی با امکان گرم شدن در سرما و خنک شدن در گرما image تولید پارچه گرافینی با امکان گرم شدن در سرما و خنک شدن در گرما 1399/04/02

محققان دانشگاه منچستر نوع جدیدی از پارچه مبتنی بر گرافین را توسعه داده‌اند که امکان تولید لباس‌های هوشمند تطبیق‌پذیر با دما را فراهم می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3094