خدمات سایت


متن کامل خبر

هشدار به تهرانی ها/ مگس سفید در راه است

آرشیو
حافظی اقدام انجام شده برای کاهش تعداد مگس سفید را مداخله گرایانه دانست و خاطر نشان کرد: در مقابل این پدیده نمی توان اقدام پیشگیرانه ای انجام داد.
1394/01/17 05:02:08 ب.ظ

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس پیش بینی کارشناسان احتمال وجود آفت موسوم به مگس سفید در شهر تهران از نیمه اردیبهشت ماه سال جاری وجود دارد.


رحمت اله حافظی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سال گذشته نیز این نوع آفت در شهر تهران وجود داشت افزود: در سال گذشته اقدامی برای کاهش جمعیت و تراکم مگس سفید انجام شد.


وی با اشاره به انجام تمهیدات لازم برای رفع مشکل مگس سفید از شهر تهران گفت: آب شویی برگ درختان و استفاده از چسب محیطی بر تنه درختان از تمهیداتی بود که بدون ایجاد آلودگی محیط زیست، به کاهش تعداد این آفت منجر شد.


حافظی اقدام انجام شده برای کاهش تعداد مگس سفید را مداخله گرایانه دانست و خاطر نشان کرد: در مقابل این پدیده نمی توان اقدام پیشگیرانه ای انجام داد.


رییس شورای اسلامی شهر تهران ایجاد این پدیده را براثر رویه های غلط کشاورزی و خطای گذشته عنوان کرد.


وی تاکید کرد: تخم گذاری هایی که در سال های گذشته توسط مگس سفید انجام شده در مناطق غربی استان تهران به بار نشسته و حضور حجمی این آفت در پایتخت دیده خواهد شد.


وی افزود: در صورت تغییرات آب و هوایی و بارندگی حضور مگس سفید در شهر تهران به حداقل می رسد.


حافظی با بیان اینکه کارشناسان باید در این خصوص بررسی های لازم را انجام دهند گفت: اقدام کارشناسی مجموعه های مرتبط وزارت جهاد کشاورزی و مراکز تحقیقاتی و آموزشی وابسته به این سازمان برای آموزش کشاورزان درخصوص نحوه استفاده از سموم و کودهای شیمیایی نیز در کاهش آفت مگس سفید موثر است.

به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 82

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 72

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 178

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 150

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 347

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 339

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 387

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 352

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 216