خدمات سایت


متن کامل خبر

«هوآوی پی8» زیباترین و قدرتمندترین پرچمدار هوآوی رونمایی شد

آرشیو
بالاخره نوبت به هوآوی رسید... پس از گذشت یک سال از ورود «هوآوی اسند پی7» به بازار و فروش بسیار موفق آن، هوآوی از جایگزین این گوشی با نام «هوآوی پی8» (Huawei P8) رونمایی کرد.
1394/01/27 12:45:57 ب.ظ

بالاخره نوبت به هوآوی رسید... پس از گذشت یک سال از ورود «هوآوی اسند پی7» به بازار و فروش بسیار موفق آن، هوآوی از جایگزین این گوشی با نام «هوآوی پی8» (Huawei P8) رونمایی کرد.

هوآوی پی8 تمام‌فلزی یکپارچه، صفحه نمایشی 5.2 اینچی دارد که نسبت به نسل قبل تنها 0.2 اینچ افزایش یافته است. رزولوشن گوشی هم 1920x1080 پیکسل باقی مانده تا نظر مدیرعامل هوآوی مبنی بر "احمقانه بودن رزولوشن QHD" کماکان در طراحی گوشی‌های این شرکت لحاظ شود.

هوآوی که به نظر می‌رسد قصد ندارد خود را در حصار یک طراحی خاص محدود کند، در طراحی پرچمدار جدیدش دست به تغییراتی چشمگیر زده است. دوربین عقب پی8 بر خلاف دو نسل قبل از حالت دایره ای به حالت چهارگوش درآمده و حالا به جای یک فلاش LED صاحب دو فلاش شده است تا قدرت عکس برداری آن در شب افزایش پیدا کند.

اسپیکرها هم از پشت گوشی حذف شده و به ته گوشی منتقل شده است. به تناسب چنین تغییری، طراحی قاب پی8 تغییر کرده و حالا قاب فلزی دور تا دور گوشی را به شکل زیبایی احاطه کرده است. چنین تغییراتی، شباهت پرچمدار جدید هوآوی به آیفون 6 حداقل در ته گوشی را در پی داشته؛ شباهتی که به نظر مورد تقلید بزرگان دیگری چون سامسونگ در گلکسی اس6 نیز قرار گرفته است.

در جلوی گوشی هم تغییراتی دیده می‌شود و حالا سنسور نور محیط و دوربین جلو از یکدیگر دور شده و به اطراف اسپیکر بالایی نقل مکان کرده‌اند. ضخامت پی8 نسبت به پی7 یک دهم میلی‌متر کمتر شده و حالا به 6.4 میلی‌متر رسیده است. با وجود این تغییرات، هوآوی نیازی به تغییر در چیدمان دکمه‌ها ندیده و محل قرارگیری آن‌ها را ثابت نگه داشته است.

اما از بحث طراحی کلی گوشی بگذریم و نگاهی به سخت افزار به کار رفته در آن داشته باشیم. هوآوی که چیپست گوشی‌هایش را خود تولید می‌کند و با به خدمت گرفتن کارمندان سامسونگ قصد دارد این بخش را قدرتمندتر از گذشته کند، از یک چیپست هشت هسته ای و 64 بیتی HiSilicon Kirin 930با فرکانس 2 گیگاهرتز بهره گرفته که جدیدترین نسل از پردازنده‌های پرقدرت این شرکت چینی است. قدرت این پردازنده نسبت به پردازنده‌ی به کار رفته در پرچمدار قبلی 80 درصد بیشتر شده است.

دوربین عقب و جلوی پی8 مدل‌هایی 13 و 8 مگاپیکسلی (دوربین عقب با لرزشگیر تصویر لیزری) انتخاب شده‌اند. دوربین نسل قبلی نیز با همین سنسورها معرفی شدند، اما هوآوی بر روی کیفیت آن‌ها کار کرده تا بتواند در بازاری پرمدعای امروز، تمام قدر در برابر رقبا بایستد. در هنگام معرفی قابلیت‌های دوربین، مدیرعامل هوآوی کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین پی8 را با آیفون 6 پلاس مقایسه کرد. این شرکت چینی ادعا دارد که کیفیت تصاویر ثبت شده با پرچمدار جدیدش از هر جهت بهتر از تصاویر آیفون 6 پلاس است.

هوآوی برای پردازش اطلاعات دوربین از یک پردازنده‌ی مستقل بهره می‌برد که می‌تواند کیفیت دوربین‌های DSLR را به موبایل بیاورد. در کنار این پردازنده، دوربین پی8 از سنسوری استفاده می‌کند که دارای چهار ساب‌پیکسل قرمز، سبز، آبی و سفید است و قابلیت‌های عکس برداری در شرایط نور کم و حساسیت سنسور را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد.

هوآوی که خود از شرکت های بسیار فعال در حوزه تجهیزات مخابراتی است، در پی8 دست به یک نوآوری زده و از تکنولوژی +Signal جدیدش استفاده کرده است. در این تکنولوژی دو آنتن در بالا و یکی در پایین قرار دارد. گوشی می‌تواند در 33.5 میکروثانیه بین آنها جابه جا شود و بنابراین در تماس‌ها و کانکشن دیتای شما تداخلی مشاهده نخواهد شد. این رکورد در دیگر پلتفرم ها به 2800 میکروثانیه می‌رسد. مضاف بر اینکه پی8 به شکل اتوماتیک بهترین سیگنال وای فای را دریافت می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه پی8 حذف صداهای اضافه حتی به هنگام استفاده از هندفری است. تست این قابلیت در مراسم به نمایش گذاشته شد که عملکردی بسیار عالی داشت.

رم این گوشی به 3 گیگابایت رسیده و با حافظه داخلی 16 گیگابایت عرضه می‌شود. وجود درگاه میکرو اس‌دی نیز خیال مشتریان را برای افزایش حافظه راحت کرده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر گوشی باتری و ظرفیت آن است. باتری گوشی جدید به ظرفیتی 2600 میلی آمپرساعت رسیده که 100 میلی آمپر بیش از پی7 است. با توجه به ثابت بودن رزولوشن و افزایش بسیار کم سایز صفحه نمایش، باید شاهد افزایش طول عمر این گوشی باشیم. خود هوآوی می‌گوید که طول عمر این گوشی را به لطف باتری با ظرفیت بالاتر و پردازنده‌ی جدید با مصرف کم به 2.3 روز رسانده است.

دو اسلات سیم‌کارت برای پی8 در نظر گرفته شده که اسلات دوم مربوط به نانوسیم/میکرو اس‌دی است. هر دو اسلات از سیم کارت 4G LTE پشتیبانی می‌کنند. چندین کاور برای پی8 طراحی نیز طراحی شده که جالب‌ترین آن یک مدل تولیدشده از کاغذ الکترونیکی یا e-ink است که صفحه نمایشی 4.3 اینچی با قابلیت خواندن اطلاعات زیر نور آفتاب را به آسانی فراهم می‌کند. امروزه از کاغذهای الکترونیکی در کتابخوان‌ها استفاده می‌شود و به واسطه‌ی مصرف پایین انرژی مشهور هستند.

هوآوی پی8 آخرین نسخه‌ی از اندروید گوگل یعنی 5.0 لالی‌پاپ را با خود دارد که مزین به اینترفیس اختصاصی این شرکت EMUI نسخه‌ی 3.1 شده است. یکی از ویژگی های جالب اینترفیس جدید هوآوی قابلیتی به نام Knuckle Gesture است که امکان ثبت و ویرایش عکس به وسیله دوبار کلیک با بند انگشت (در واقع محل اتصال دو بند انگشت) را فراهم می‌کند.

پرچمدار جدید هوآوی با رنگ‌های زرد متمایل به نارنجی، مشکی، طلایی و خاکستری عرضه خواهد شد. قیمت مدل استاندارد آن با 16 گیگابایت حافظه داخلی 530 دلار است و مدل پریمیوم با 64 گیگابایت 635 دلار قیمتگذاری شده است. فروش پی8 از ماه می در اروپا، خاورمیانه و آفریقای جنوبی آغاز خواهد شد. بنابراین میتوانیم به زودی شاهد حضور این گوشی در بازار ایران نیز باشیم.



منبع : دیجی کالا
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4

هشدار وزارت راه به پلتفرم‌‌ها: بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود image هشدار وزارت راه به پلتفرم‌‌ها: بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود 1403/02/04

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از انسداد پلتفرم‌های دیوار و شیپور در صورت عدم افزودن وب‌سرویس احراز هویت خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 17

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 22

سونی 28 اردیبهشت‌ماه رویداد ویژه اکسپریا 2024 را برگزار خواهد کرد image سونی 28 اردیبهشت‌ماه رویداد ویژه اکسپریا 2024 را برگزار خواهد کرد 1403/02/02

در این رویداد احتمالاً گوشی نسل جدید اکسپریا 1 VI معرفی خواهد شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 18

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

به اعتقاد یک سناتور آمریکایی، حباب‌های سبز آی‌مسیج، باعث خراب کردن روابط مخصوصاً در بین نوجوان‌ها می‌شود. image به اعتقاد یک سناتور آمریکایی، حباب‌های سبز آی‌مسیج، باعث خراب کردن روابط مخصوصاً در بین نوجوان‌ها می‌شود. 1403/02/01

الیزابت وارن، سناتور ایالات متحده، اعلام کرد که پیام‌های متنی سبزرنگ آیفون در حال خراب کردن روابط اجتماعی هستند و این تنها یکی از ترفندهای ناپسند اپل برای حفظ انحصار خود بر بازار گوشی‌های هوشمند است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 20

قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند image قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند 1403/01/29

گوگل با معرفی قابلیت Private Space در اندروید 15 کمک می‌کند به امکانات امنیتی جدیدی در اپلیکیشن‌ها و نوتیفیکیشن‌ها دست پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46