خدمات سایت


متن کامل خبر

آب شرب بندرعباس سبز شد!

آرشیو
شکوفايی جلبکی در درياچه سد استقلال ميناب علت تغيير رنگ آب شهر بندرعباس طی چند روز گذشته وتغییر رنگ و بوی ناشی ازاین شکوفایی در محلات این شهر بندی موجب نگرانی اهالی گردیده ....
1389/10/05 08:30:05 ق.ظ

رنگ آب آشامیدنی ساکنان بندرعباس چند روز است به رنگ سبز درامده و با بویی نامطبوع امکان استفاده ندارد.

مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان، شکوفایی جلبکی در دریاچه سد استقلال میناب را علت تغییر رنگ آب شهر بندرعباس طی چند روز گذشته اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه مواد معلق در آب نسبتا کم است اما تجمع جلبک ها در آب باعث شده تا جلبک ها پس از کلرزنی تجزیه شده و بقایای آنها به صورت رنگ در آب باقی بماند.

نشریه بندر در آخرین شماره خود با انتشار این مطلب به نقل از جعفر زیرراهی بانوشت : جلبک های تجزیه شده در حوضچه زلال ساز جذب کامل بستر لجن نمی شوند و در تصفیه خانه بندرعباس نیز بخشی از آنها از فیلترهای شنی عبور می نمایند.

وی افزود: هم اکنون با تلفیق آب زیرزمینی ( آب چاههای میناب ) با آب دریاچه سد و همچنین تزریق میزان بیشتری از کلر، زردی آب بسیار کاهش یافته و به حد قابل قبولی رسیده است. این مقام مسوول تصریح کرد: کاهش هر ساله و مداوم آب پایه رودخانه میناب و رسیدن به میزان صفر در شرایط کنونی در رشد و شکوفایی جلبکها در دریاچه سد اثر مهمی داشته است.

مدیرعامل آب منطقه ای استان ضمن اطمینان خاطر به شهروندان در خصوص سلامت آبشرب بندرعباس در خصوص روند کار تصفیه خانه میناب – بندرعباس گفت: آب سد استقلال پس از عبور از یک تونل بطول یک هزار و 800 متر وارد تصفیه خانه میناب شده و در آنجا پس از کم شدن فشار در فشار شکن آب به حوضچه تقسیم وارد می شود و کلرزنی اولیه بر روی آن انجام می شود، سپس آب وارد حوضچه های زلال ساز شده که در آنجا پس از تزریق مواد پلی آلومینیوم کلراید و ماده کمک منعقد کننده پلی الکترلیت یک بستر لجن در حوضچه زلال ساز تشکیل می شود و مواد معلق آب را جذب نموده و بتدریج این مواد معلق از حوضچه خارج و دفع می شود.

زیرراهی ادامه داد: آب زلال شده که از قسمت بالای حوضچه ها وارد کانالهای جمع آوری شده، پس از کلر زنی مجدد وارد مخزن ذخیره شده و از آنجا به خطوط انتقال آب میناب – بندرعباس وارد می شود.

وی افزود: در تصفیه خانه بندرعباس نیز آب خطوط انتقال وارد یک حوضچه فشار شکن شده و از آنجا از فیلترهای شنی جهت جذب مواد معلق باقی مانده عبور می کند و پس از خروج از فیلترها آب مجدا کلرزنی شده و به مخازن دامائی پمپاژ می شود.

گزارش البرز حاکی است از حدود سه هفته پیش تغییر رنگ و بوی آب شرب در برخی از محلات، شهروندان بندرعباس را نگران کرده بود كه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان، کاهش افت سطح آب سد استقلال میناب را عامل تغییر رنگ آب شرب عنوان کرده بود.

حسین خادمی در خصوص ایجاد تغییر رنگ و بوی آب شبکه شهر بندرعباس گفت: تغییرات جزئی در رنگ آب آشامیدنی شبکه شهر بندرعباس که معمولا در اواسط و اواخر فصل تابستان ایجاد می شود، مربوط به افت سطح آب ذخیره شده در پشت سد میناب است.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز علی رغم بارندگی قابل توجه سال گذشته، به دلیل افزایش طبیعی مصرف آب در فصل گرم تابستان، تامین آب مصرفی شهر بندرعباس هم اکنون از قسمت لایه میانی آب ذخیره شده و از طریق دریچه دوم سد استقلال میناب صورت می گیرد که این امر موجب بروز مشکلاتی در فرایند تصفیه آب شده است.

خادمی اظهارداشت: با اقداماتی که به صورت فوری و با مشارکت و همکاری شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان هرمزگان در این خصوص صورت پذیرفت، مشکل موجود طی فرایند تصفیه آب، به طور کلی از میان رفته و هم اکنون آب تصفیه شده به صورت کاملا بهداشتی و با کیفیت مطلوب و مطابق با استانداردهای تعیین شده در شبکه آب شهر جاری است.

دکتر محمد شکاری رییس دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس نیز در خصوص وضعیت بهداشتی آب شرب بندرعباس اظهار داشت: آب موجود در سیستم لوله کشی شهر بندرعباس از نظر بهداشتی سالم است و با استانداردهای بهداشتی مطابقت دارد.

شکاری ادامه داد: تغییر رنگ آب در تمام شهر بندرعباس رخ نداده است و تنها در برخی از محله ها این مشکل دیده شده که دلیل آن نیز به خاطر تلاطم آبهای پشت سد میناب است و همین امر نیز موجب شده که فرآیند تصفیه سختی انجام شود.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر به زمین رسید؛ پیدایش شفق قطبی در کشورهای مختلف image قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر به زمین رسید؛ پیدایش شفق قطبی در کشورهای مختلف 1403/02/23

به گفته ادارهٔ ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا (NOAA)، این قدرتمندترین طوفان خورشیدی 20 سال گذشته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7586

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6521

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7319

۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز  image ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز 1397/06/31

معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه 10 نفر شهید شدند و 21 نفر هم مجروح شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8362

 طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت image طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت 1397/06/28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از فوت دو نفر بر اثر طوفان شب سه‌شنبه 27 شهریور در البرز خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8225

وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران image وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران 1397/06/24

مردی که برای فروش ارز مجازی (بیت کوین) به شکنجه گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8886

تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج  image تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج 1397/04/20

تصادف مرگبار تانکر حامل سوخت با یک اتوبوس در سنندج موجب کشته شدن ۱۳تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8731

راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت image راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت 1397/03/12

طی گزارش های اخیر یک راننده‌ اوبر به مسافرش شلیک کرده و او را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8891