خدمات سایت


متن کامل خبر

شکست تیم ملی والیبال در رقابت نخست برابر آمریکا/ ظریف که آمد تیم شدیم!

آرشیو
سالن شهر لس آنجلس مملو از تماشاگر بود. تماشاگرانی که تعداد زیادی از آنها هموطنان ایرانی مان بودند.
1394/03/10 10:23:17 ق.ظ

شروع لیگ جدید جهانی برای ایران ، بازی دشوار با آمریکا بود. تیم ملی کشورمان هزاران کیلومتر دور از وطن در لس آنجلس به مصاف قهرمان دور قبلی بازی ها رفتند. تیمی که بعد از ماه ها داشت اولین بازی رسمی اش را انجام می داد و تنها تغییر در ترکیب ثابتش مربوط می شد به غیبت سعید معروف. سعید که دو روز مانده به بازی انگشتش آسیب دیده بود و به جایش علیزاده بازی می کرد. بازی برای دو تیم در شرایطی آغاز شد که حریف قدرتمند نمی خواست در خانه بازنده باشد. اختلاف 4 امتیازی که میان دو تیم ایجاد شده بود از ابتدای بازی تقریبا در ست اول وجود داشت. در این دقایق سرویس های خوب آمریکایی ها و سرویس های بهتر آنها باعث می شد که بازی را در اختیار داشته باشند.در ست اول آنچه خیلی به چشم می آمد ، کم فروغی موسوی بود. 

در اواسط بازی اما چند سرویس عالی از مجتبی میرزاجانپور توانست ایران را به بازی برگرداند. تیم ملی با سرویس های او توانست به یک امتیازی آمریکا برسد و بازی را 15 بر 14 کند و این نتیجه سبب شد ایرانی های سالن یو اس سی حسابی کشورشان را تشویق کنند. اگرچه ایران وقت استراحت دوم فنی را به آمریکایی ها باخت اما حالا فقط 2 امتیاز با میزبان فاصله داشت.

با شروع دوباره بازی اما آمریکایی ها دو امتیاز متوالی دیگر گرفتند تا باز اختلاف دو تیم به 4 برسد. هرچه ایران در این دقایق در بازی قدرتی موفق بود ، در روی تور و سرعتی زن هایش نتوانسته بودند موفق عمل کنند. در امتیاز 19 آمریکایی ها بود که دفاع جانانه بچه های تیم ملی سبب شد ما امتیاز 16 را بگیریم اما خیلی سریع امتیاز 20 را به حریف دادیم. آمریکایی ها سرویس از دست دادند و ما 17 شدیم اما بلافاصله دوباره امتیاز بعدی را گرفتند. سعید معروف در امتیاز 22 جای خالی انداخت و خیلی خوش شانس بودیم که ویدئو چک این امتیاز را برای ایران آورد. 

بیروت پور ستاره جوان تیم ملی را در لحظات پایانی کواچ به زمین فرستاد که امتیاز بگیرد اما سرویسش خیلی میلی متری به اوت رفت. ایران دفاع بعدی را خیلی خوب انجام دادو ما به امتیاز 19 رسیدیم اما آنها هم چند لحظه بعد به امتیاز 23 رسیدند. امتیاز 24 هم برای آمریکایی ها بود. آنها در این ست خیلی عالی موسوی را دفاع کردند اما در ادامه کواچ که دو ویدئو چک عالی داشت این بار به شیوه دفاعی آمریکایی ها اعتراض کرد اما این بار دیگر داور درخواست او را نپذیرفت. لحظه ای بعد میرزاچانپور هم دفاع شد تا ست اول بازی را آمریکایی ها ببرند.

ست دوم:

شروع ست دوم اگرچه با سرویس های معروف ، دو امتیاز متوالی از میرزاچانپور و یک دفاع خوب از موسوی همرا بود و تیم ما را 3 بر صفر پیش انداخت اما خیلی سریع تیم ملی از حریف عقب افتاد و در نهایت با همان اشتباهات ست اول ، این آمریکایی ها بودند که در پایان وقت استراحت اول 8 بر 6 از ملی پوشان ما پیش افتادند.

بازی دو تیم در این دقایق با همان دو امتیاز اختلاف پیگیری می شد اما در امتیاز 12 بود که میزبان توانیت اختلاف را به عدد 3 برساند. جای خالی ظریف هم در این دقایق به چشم می آمد. در این لحظه میرزاجانپور جایش را به عبادی پور داد. یک فعل و انفعال در این پوئن ، امتیاز 13 را هم به آمریکایی ها داد.

امتیازات دو تیم در ادامه این ست ، طوری پیش رفت که می شد پیش بینی کرد آمریکایی ها پیروز خواهند بود . در کمتر از چند دقیقه آمریکایی ها 20 امتیاز داشتند و امتیازات ایران 16 بود.  بعد از این برای پند امتیاز ، ایران توانست فاصله را کم کند. بیشتر به چشم آمدن معروف که حاصل بازی دادن به ظریف مصدوم در ترکیب تیم ملی بود ، او خوب پاس داد و شهرام محمودی خوب امتیاز گرفت. هرچه او خوب امتیاز گرفت ، عبادی پور راحت امتیاز از دست داد و در نهایت این ست را هم 25 بر 22 از حریف باختیم.

ست سوم:

شروع ست سوم و چند تغییر در ترکیب ایران سبب شد تا شروع بازی به سود ایران باشد. آمدن ظریف و بیرون نشستن  عبادی پور سبب شد ایران در شروع بازی 3 امتیاز پیش بیفد. در ادامه هم ایران این برتری را حفظ کرد. موفقیت تیم در دفاع روی تور سبب شد ما خیلی زود برتری مان را تا امتیاز 6 بر 3 هم ادامه بدهیم. در روزی که سهیل میرزاجانپور بهتر از بقیه در تیم به نظر می رسید ، با درخشش او ، ایران توانست در نهایت با رسیدن به امتیاز 8 ، اولین وقت استراحتش را در این بازی ببرد.

با برگشتن ظریف به بازی انگار ترکیب ایران کامل شد. توپ ها به معروف رسید و او خیلی خوب توانست موسوی را به بازی برگرداند. ایران خیلی سریع به امتیاز 13 رسید و آمریکایی ها به سختی تا امتیاز 9 رسیدند. این برتری هیجان خاصی را به ایرانی های درون ورزشگاه داده بود. تیم ملی در صورت حفظ این برتری می توانست امید به ادامه بازی داشته باشد. با این وجود ساندر کریستینسون ، در خط سرویس برای آمریکایی ها 3 امتیاز گرفت و آنها به امتیاز 10 رسیدند و امتیاز 13 برای مان نحس شود. 

در یک اتفاق عجیب ایران روی امتیاز 13 گیر کرد و آمریکایی ها توانستند تا امتیاز 15 را پشت هم بگیرند. بعد از این اما ایران توانست از نحسی 13 رها شود و بازی به صورت مساوی پیش برود و تا امتیاز 17 دو تیم مساوی بودند. بچه ها در این لحظه با دفاع خوب محمد موسوی توانستند امتیاز 18 را بگیرند و عادل غلامی همچنان در خط سرویس باقی ماند. یک دفاع عالی از بچه ها در رالی بر سر امتیاز و ضربه آخر سید محمد موسوی ایران را به امتیاز 19 هم رساندخطای تور کریستینسون ف ایران را به امتیاز 20 هم رساند.

به زمین آمدن ظریف و کامل شدن ترکیب ایران ، بچه ها را به مرز خودباوری رسانده بود و بازی ست سوم ایران تفاوت بسیاری داشت با ست های قبلی. امتیاز 18 برای آمریکایی ها و 21 برای ایران خیلی سریع بدست آمدند و شادی خاص سهیل میرزاجانپور ، در این امتیاز اتفاق افتاد.

امتیازهای پایانی این ست با هیجانی ویژه پیگیری می شد. در این دقایق موسوی ستاره اول ایران بود. او امتیاز 23 را هم برای ایران گرفت. امتیازات دو تیم 23 بر 21 بود و بچه ها باید این بار در برابر کریستینسون دفاع می کردند. توپ به اوت رفت اما آمریکایی ها درخواست ویدئو چک دادند.امتیاز از ایران گرفته شد و به آمریکایی ها دادند تا سعید معروف به شدت به این تصمیم اعتراض داشت اما داور امتیاز را از ایران گرفت . اما سرویس بعدی اش را کریستینسون از دست داد و ما به امتیاز 24 رسیدیم. ایران باید با یک دفاع کار این ست را تمام می کرد. حرکت تیزهوشانه معروف و فریب او توانست ایران را صاحب ست اول کند.

ست چهارم:

شروع ست چهارم هم با شروع خوب بچه های ایران همراه بود. تیم تا امتیاز 5 خوب پیش رفت و توانست 3 امتیاز پیش باشد اما آمریکایی ها توانستند خود را به امتیاز 5 برسانند. در ادامه اما ایران امتیاز 6 را هم گرفت تا بازی حساس دو تیم در ست چهارم ادامه داشته باشد. امتیاز 6 برای آمریکایی ها نشان از این داشت که قرار است ست با حساسیت خاصی پیگیری شود. آمریکایی ها در سرویس بعدی شان ، امتیاز 7 را هم با اندرسون گرفتند اما شهرام محمودی روند سرویس های او را قطع کرد و رقابت 7 بر 7 شد. شهرام با سرویس عالی خود توانست امتیاز 8 را بگیرد تا ما پیروز وقت استراحت اول ست چهارم باشیم.

ایران باز هم در ست چهارم و در امتیاز 13 گیر کرد و 17 بر 13 عقب افتاد اما در ادامه کواچ با بازی گرفتن از معنوی نژاد توانست تا امتیاز 16 پیش بیاید تیم را دوباره به بازی برگرداند. بازی با یک پوئن امتیاز اختلاف ادامه پیدا می کرد و بچه ها باید پوئن جا مانده را جبران می کردند. یک اشتباه از شهرام محمودی اما امتیاز 20 را هم به آمریکایی ها داد. ویدئو چک هم اثری نداشت و امتیاز به ایرانی ها نرسید. ایران حالا 3 پوئن عقب بود.

عادل امتیاز 23 را هم برای ایران گرفت اما حالا ما نیاز به امتیاز سرویس قائمی داشتیم. اتفاقی که نیفتاد آمریکا برنده بازی شد. در دو ست پایانی این بازی ، ایران امیدوارانه تر عمل کرد و توانست نشان دهد در بازی دوم می تواند برای بردن بجنگد.

چند سرویس موفق از مهدی مهدوی ، ایران را در امتیاز 22 با آمریکا برابر کرد اما بلافاصله آمریکایی ها امتیاز 23 را گرفتند. رقابت در اوج حساسیت در این لحظات ادامه داشت. دفاع خوب ساندر روی ضربه فرهاد قائمی ، ایران را در آستانه شکست در این بازی قرار داد.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1178

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 776

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2553

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2905

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3002

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3161

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3035

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4064