خدمات سایت


متن کامل خبر

مدیر عامل نینتندو در سن ۵۵ سالگی درگذشت

آرشیو
براساس گزارش نینتندو، Satoru Iwata مدیرعامل و رئیس آن روز گذشته درگذشت.
1394/04/22 09:46:52 ق.ظ

او تنها ۵۵ سال داشت و علت مرگش هم رشد کیسه صفرا گزارش شده است. آقای Satoru سال گذشته برای انجام پاره ای اقدامات درمانی کار خود را به صورت موقت ترک گفته بود و حتی یک عمل جراجی را برای برداشتن تومور پشت سر گذاشته و مجددا به کار خود باز گشته بود.

او پست ریاست نینتندو را در سال ۲۰۰۲ میلادی از هیروشی یامائوچی، پرسابقه مدیر این شرکت تحویل گرفت و با ارائه کنسول های بازی Nintendo DS و Wii موفقیت های فراوانی را برای این کمپانی ژاپنی به ارمغان آورد.

وی پیشتر به عنوان برنامه نویس با یکی از شرکت های تابعه نینتندو به نام HAL همکاری کرده بود و در تولید بازی هایی نظیر EarthBound، Balloon Fight و سری Kirby نیز همکاری داشته است.



Iwata جدای از نقش خود به عنوان یک مدیر، به خاطر حضورش در سخنرانی های Nintendo Direct و سری مصاحبه های مشهورش با توسعه دهندگان تحت عنوان «از Iwata بپرسید»، شخصیتی کاملا شناخته شده در میان طرفداران نینتندو به شمار می رفت.

اما زمانی که کنسول Wii U نتوانست موفقیت نسل قبلی خود را تکرار کند، Iwata تصمیم گرفت که از طرح های تازه ای برای این شرکت سخن بگوید که از آن جمله می توان به حرکت نینتندو به سمت بازی های موبایل و برنامه مرموز «کیفیت زندگی» اشاره کرد.

گفتنی است که کمپانی مورد بحث هنوز هم جانشینی را برای آقای Iwata معرفی نکرده اما اعلام نموده که Genyo Takeda و Shigeru Miyamoto فعلا تصمیم گیرندگان اصلی شرکت خواهند بود.

بیماری و مشکلات مربوط به سلامت این فرد مدتها بود که در مجامع عمومی مطرح شده بود، با این همه، مرگ وی شوک بزرگی بود که بر پیکره صنعت گیم وارد شد.

او در کنفرانس ماه گذشته E3 نیز حضور نیافت و در توضیع این مساله اظهار داشت که نینتندو سخت افزار جدیدی را برای تولید نکرده که در این کنفرانس به نمایش بگذارد و اینکه باید خود را برای نشست سرمایه گذارانش که قرار بود هفته بعد از این کنفرانس برگزار گردد، آماده کند.


به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

نینتندو سوییچ ۲ احتمالاً دسته آهنربایی و نمایشگر بزرگ‌تر خواهد داشت image نینتندو سوییچ ۲ احتمالاً دسته آهنربایی و نمایشگر بزرگ‌تر خواهد داشت 1403/02/08

احتمالاً کنسول دستی نینتندو سوییچ ۲ با نمایشگر بزرگ‌تر از کنسول فعلی و دسته‌ی آهنربایی عرضه می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید image بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید 1403/02/04

طرفداران بیلی آیلیش به‌زودی آهنگ خواننده‌ی محبوبشان را در قالب بازی فورتنایت می‌شوند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

تلویزیون 4K پیشرفته جدید A4E با قیمت باورنکردنی از راه رسید image تلویزیون 4K پیشرفته جدید A4E با قیمت باورنکردنی از راه رسید 1403/01/14

تلویزیون‌های جدید Skyworth با ویژگی‌های جذاب مثل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و قیمت رقابتی در ابعاد متنوع از راه رسیدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

عرضه بازی GTA 6 احتمالاً تا سال 2026 به‌ تعویق می‌افتد image عرضه بازی GTA 6 احتمالاً تا سال 2026 به‌ تعویق می‌افتد 1403/01/05

هدف اصلی راکستار گیمز همچنان عرضه این بازی در سال 2025 است، اما مسائلی در توسعه بازی احتمالاً مانع این امر شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80