خدمات سایت


متن کامل خبر

نگاهی به مهمترین مسبقات بوکس در سال 2011/از بازنشستگی هالیفیلد تا شکسته شدن رکورد فورمن

آرشیو
سال 2011 برای دوستداران ورزش بوکس سالی پر از هیجان خواهد بود.
1389/10/10 03:29:37 ب.ظ

علی آخوندان / سال 2011 میلادی از امروز آغاز می‌شود و به نظر می‌رسد امسال شاهد رقابت‌های جذاب و پر افت و خیزی در دنیای بوکس باشیم. مطلب زیر نگاهی دارد به مهمترین و البته جذاب‌ترین رقابت‌های این رشته ورزشی در سال پیش رو. سالی که با جدال می‌ودر - پاکیائو و کلیچکو - هی می‌تواند از هم‌اکنون نفس «خوره های» بوکس را در سینه حبس کند.

مسابقه رؤیایی

به نظر می‌رسد سرانجام مسابقه‌ای که تمام علاقه مندان بوکس انتظارش را می‌کشند در سال 2011 برگزار خواهد شد. «مانی پاکیائو» از هم‌اکنون برای مبارزه‌اش با «شین موزلی» (7 اردیبهشت) تمرین می‌کند. «فلوید می‌ودر» نیز خودش را آماده خواهد کرد (یا حداقل مشکلات معمولش را کنار می‌گذارد) تا این دو ستاره بوکس جهان برای نوامبر (آبان) آینده داخل «رینگ» شوند. این مسابقه‌ای است که هیچ کس نمی‌تواند برنده‌اش را حدس بزند و به احتمال قریب به یقین بیش از 100 هزار نفر بلیت این مسابقه را می‌خرند تا در ورزشگاه «کابویز» از نزدیک شاهد آن باشند. هردوی این بوکسورها بسیار محبوب و پر طرفدارند و پیشبینی می‌شود، بالغ بر دو ونیم میلیون نفر این مسابقه را از طریق تلویزیون‌های کابلی ببینند که به این ترتیب رکورد پربیننده‌ترین مسابقه بوکس تاریخ نیز به این مبارزه تعلق می‌گیرد.

یک مسابقه سنگین وزن واقعی

برای نام بردن از یک مسابقه حسابی سنگین وزن بوکس، شما باید به دوران «لنوکس لوییس» (بوکسور نامدار و بازنشسته بریتانیایی) برگردید، اما مبارزه «ولادیمیر کلیچکو» اوکراینی با «دیوید هی» انگلیسی می‌تواند به انتظار طولانی مدت علاقه مندان بوکس پایان دهد. کلیچکو را بیشتر کارشناسان مرد شماره یک سنگین وزن بوکس جهان در حال حاضر می‌شناسند و هی نیز تنها عنوان قهرمانی سنگین وزن (از منظر سازمان WBA) را در اختیار دارد که دور از دسترس ولادیمیر و برادرش ویتالی مانده است. از سوی دیگر آن چه بر جذابیت این مسابقه می‌افزاید، دشمنی شخصی هی را بردران کلیچکو است. این بوکسور انگلیسی چندی پیش «تی شرتی» بر تن کرده بود که روی آن عکس برادران کلیچکو در حالی که سرشان با «گیوتین» قطع شده بود، به چشم می‌خورد. این مسئله باعث شد کلیچکوها برای او خط و نشان بکشند و بگویند جوابش را در رینگ می‌دهند.

شکسته شدن رکورد جورج فورمن

«برنارد هاپکینز» در یک قدمی شکستن رکورد «جورج فورمن» به عنوان پیرترین قهرمان بوکس جهان قرار دارد. هاپکینز که در ماه جاری میلادی (ژانویه) 46 ساله خواهد شد، دسامبر (آذر) آینده به مصاف «پاسکال» قهرمان کنونی جهان از منظر سازمان معتبر"WBC» خواهد رفت. هاپکینز که نشان داده بوکسور نخبه‌ای است همچنین شانس بدست آوردن این رکورد را در مسابقه تکراری احتمالی با پاسکال و یا مسابقه با «تاووریس کلود» قهرمان "IBF» نیز دارد. با توجه به تکنیک عالی هاپکینز و ذهنیت خاص او به دست آوردن این عنوان چندان هم دور از دسترس این بوکسور خوشفکر نیست.

اصلاح پاولیک

کارنامه حرفه‌ای «کوین پاولیک» در سال 2010 در سایه مبارزه‌اش با «الکلیسم» قرار گرفت. پاولیک بوکسوری شکست ناپذیر بود تا این که هاپکینز اولین شکست را در سال 2008 به او تحمیل کرد. اما به نظر می‌رسد پاولیک با ترک الکل بار دیگر بتواند بار دیگر هم بدنش را بسازد و هم تمرکزش را بدست آورد. به این ترتیب یکی از محبوب‌ترین بوکسورهای آمریکا بار دیگر می‌تواند در کنار ستاره‌های «میان وزن» جهان نظیر: «آندره وارد»، «لوسین بوته» و «کارل فروچ» قرار گیرد.

بازگشت آمریکا به سنگین وزن

گرچه «آینده دار» خواندن بوکسوری 28 ساله شوخی به نظر می‌رسد، اما «ست میشل» این توانایی را دارد که بار دیگر آمریکا را صاحب نماینده‌ای معتبر در سنگین وزن بوکس جهان کند. این بوکسور اهل «میشیگان» با «ناک اوت» کردن حریف کهنه کارش «تاروس سایکس» درماه گذشته صاحب رکورد 20 پیروزی و هیچ شکست شد. میشل با 190 سانتیمترقد و 111 کیلو وزن می‌تواند تهدید خطرناکی برای برادران کلیچکو به شمار رود. باید منتظر ماند و دید که او چقدر می‌تواند انتظارات را برآورده کند.

بازگشت پسرطلایی

«اسکار دلاهویا» که در جهان بوکس به «پسر طلایی» معروف است، پس از شکست جلوی پاکیائو در سال 2008 اعلام بازنشستگی کرد، ولی این بوکسور 37 ساله اعلام کرد، در سال 2011 بار دیگر به رینگ باز می‌گردد و در وزن 68 کیلو مبارزه خواهد کرد. حریف احتمالی او نیز قهرمان پیشین بوکس جهان «ریکی هاتن» خواهد بود.

ستاره تازه نفس

ستارگان کنونی بوکس جهان (پاکیائو، می‌ودر، مارکز و مارتینز) همگی در حدود 30 سال دارند. اگر بخواهیم از ستاره آینده دار بوکس جهان نام ببریم بدون شک «امیر خان» قهرمان «کاریزماتیک» سبک وزن جهان، گزینه اول است. امیر خان در اواسط سال 2011 میلادی این شانس را دارد که با شکست دادن «فردی روچ» قهرمان 63 کیلوی جهان از منظر تمام سازمان‌های معتبر بوکس جهان (WBA، WBS، WBOو IBF) شود.

بازنشستگی اسطوره

شاید بهتر بود «ایواندر هالیفیلد» 48 ساله در سال 2003 که «جیمز تونی» او را برای دومین بار در طول دوارن حرفه ایش «ناک اوت» کرد، بازنشست می‌شد. هالیفلید اما تسلیم نشد و گفت قصد دارد، بار دیگر خودش را به عنوان قهرمان سنگین وزن جهان از منظر تمام سازمان‌ها مطرح کند. پیر مرد بوکس جهان طبق برنامه قرار است در ماه جاری میلادی با «شرمن ویلیامز» و در ماه مارس (اسفند) با «برایان نیلسن» مصاف دهد. او شانس برنده شدن در هر دو مسابقه را دارد، اما بعید به نظر می‌رسد پس از این بتواند پزشکان را راضی کند تا به او مجوز حضور در رینگ را بدهند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1189

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 790

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2563

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2914

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3014

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3174

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3046

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4078

تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر image تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر 1397/04/30

بازیکن سابق استقلال در سوگ پدر نشسته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3593

رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد  image رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد 1397/03/27

ورزش سه نوشت:جدال با مراکش نه تنها یک برد شیرین و سه امتیاز ارزشمند برای ایران به ارمغان داشت بلکه بسیاری از رکوردهای ملی را نیز تغییر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3709