خدمات سایت


متن کامل خبر

تیتر داغ دنیای آی تی از دروغ بودن رمزگشایی آیفون توسط اف بی آی تا جایزه ویژه لینکداین به یک ایده

آرشیو
با هم مروری بر داغ ترین اخبار دنیای آی تی در روز یکشنبه 22 فروردین 1395 می‌کنیم:
1395/01/23 10:48:42 ق.ظ

شماره 1- کمپانی Nest، تولیدکننده ابزارهای هوشمند خانگی پس از خرید کمپانی Revolv (معامله اکتبر 2014 انجام شد) اعلام کرد ابزارهای قدیمی Revolv را زین پس پشتیبانی نخواهد کرد. مشتریان قدیمی از این تصمیم Nest که در زیرمجموعه آلفابت (پدر کمپانی گوگل) قرار دارد، به‌شدت ابراز نگرانی کرده و می‌گویند از کجا معلوم سایر محصولات هوشمند خانگی چنین بلایی سرشان نیاید! گفتنی است نست این کمپانی را برای مغزهایی که در داخل آن وجود دارد خریده است نه محصولات قدیمی تولیدی آن!

گوگل در تازه‌ترین اظهارنظر قول داده است تا به زیان دیدگان خسارت پرداخت کند.

شماره 2 - کمپانی AccorHotels پلتفرم به اشتراک‌گذاری خانه Onefinestay را به مبلغ 169 میلیون دلار خرید تا حضور آنلاین خود را در بخش اجاره خانه و املاک و هتل داری توسعه بخشد.

شماره 3 - مدیران اپل می‌گویند خبر رمزگشایی آیفون توسط اف بی آی دروغی بیش نیست و دست اف بی آی زمانی برای اپل رو شده که مقامات مجدداً به اپل برای رمزگشایی آیفون فشار جدید آورده‌اند. از سوی دیگر کاخ سفید با ارائه هرگونه لایحه برای فشار آوردن به کمپانی‌های آی تی نظیر اپل برای رمزگشایی دیتا مخالف قبلی خود را تکرار کرده است. دعوا دوباره بالاگرفته است.

شماره 4 - فیس‌بوک که این روزها در حال از دست دادن کاربران خود است، ویژگی جستجوی ویدئو به‌صورت استریمینگ را به محصولات برودکستینگ خود افزود تا جلب مشتری کند.

شماره 5 - لینکداین به سیستم ابداعی که بتواند به شما بگوید چند درصد ممکن است فلان شغل را به شما بدهند؛ جایزه خواهد داد. بشتابید!

شماره 6 - یاهو در انتظار کاهش 15 درصدی درآمد سالانه خود است و بحث فروش مغز این کمپانی همچنان در دنیای آی تی داغ بوده و البته مخفی توسط خریداران احتمالی دنبال می‌شود.

شماره 7 - نوکیا 1300 نفر از کارمندان خود را در فنلاند بازخرید می‌کند تا از این طریق هزینه‌های خود را 900 میلیون یورو تا سال 2018 کاهش دهد.

شماره 8 - سایت Reddit ابزار مسدودکننده جدیدی را روی سرورهای خود نصب می‌کند تا کاربران نتوانند پیام‌های مختلف به دیگران ارسال کنند.

شماره 9 - اپل 588 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و این بدان معناست که هر کاربر به‌طور متوسط 1.7 درصد از ابزار اپل را در اختیار دارد. مطابق آمار Credit Suisse بیش از 1 میلیارد ابزار فعال اپلی در جهان وجود دارد.

شماره 10 - چین از طریق سیستم فیلترینگ Great Firewall of China سایت‌هایی که اخبار مربوط به اسناد پاناما و مقامات چینی را برملا کرده را مسدود کردند تا کاربران نتوانند نام مفسدین مالی چینی را که در حکومت چین هستند، مشاهده کنند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • فیسبوک,
  • نوکیا,
  • اخبار تکنولوژی,
  • لینکداین,

نظرات ثبت شده برای این خبر

دلارام
(1395/05/15)
شک نکنید پشت پرده، اپل و مایکروسافت و بقیه کمپانی های دیگه آمریکا، مخفیانه هر چی اف بی آی بخواد براش انجام میدن و این نمایش هایی که از شجاعت و وفاداری به حقوق مردم و حریم خصوصی اونها برای ما بازی میکنند صرفا در حد همون نمایش و تئاتر سیاه بازی ست و بس. اینها رو میگن که اعتماد خریداران رو از دست ندهند وگرنه محاله اف بی آی و مقامات کاخ سفید چیزی ازشون بخوان و اینها بتونن بگن "نه! بخاطر احترام به آزادی و حقوق شهروندی و حریم خصوصی مردم عزیز آمریکا از انجام خواسته شما معذوریم!"

Captcha




نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد image نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد 1403/02/09

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، موسوم به ایران اکسپو ۲۰۲۴ توسط رئیس جمهور افتتاح شد. ایرانسل نیز در این رویداد حضوری پررنگ و جدی دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت image عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت 1403/02/09

نقص سیستم ایمنی در نهایت باعث شد تا مرد هلندی پس از ماه‌ها مبارزه با کووید-۱۹ و بارها بستری‌شدن در بیمارستان، جان خود را از دست بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد image گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد 1403/02/09

گوگل اعتقاد دارد که وزارت دادگستری شواهدی مبنی بر عملکرد ضدرقابتی کسب‌وکار آن‌ها ارائه نکرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید image اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید 1403/02/08

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل آیدی آن‌ها به‌طور ناگهانی قفل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 75

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46