خدمات سایت


متن کامل خبر

چطور با دستگاه پوز در مغازه ها خرید کنیم؟/ هشدارهای پلیسی برای جلوگیری از سرقت از حساب مشتریان

آرشیو
استفاده از دستگاه پوز برای هر خریداری در مغازه ها، آداب و اصولی دارد که در صورت عدم رعایت آن، ممکن است مشکلاتی مانند خالی شدن حساب بانکی افراد به وجود بیاید.
1395/01/24 02:15:32 ب.ظ

امروزه استفاده از دستگاه پوز در بسیاری از صنوف، اجباری شده است و تصور اینکه تمامی خریدهای بزرگ و کوچک مردم با استفاده از وجه نقد صورت گیرد، ناممکن است.

مانند هر فناوری دیگری، استفاده از دستگاه پوز همراه با مشکلاتی است که برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم، به آن اشاره کرده اند.
یکی از مخاطبان که خود را باربد نامیده، در این باره نوشته: با سلام قانونا" دستگاه های پوز بانکی در مغازه ها باید در دسترس مشتری باشد چه سازمانی یا اداره ای مسئول کنترل در دسترس مشتری بودن دستگاه های پوز بانکی درمغازه ها است تا مشتری مجبور به اعلام عمومی رمز کارت خود نباشد؟
در همین رابطه سرپرست اداره تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به شهروندان هشدار داد: هنگام استفاده از دستگاه‌های کارت خوان مراقب اسکیمرها باشید.
سرگرد کیانی سرپرست اداره تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در اینباره گفته است: دستگاه‌های کارت خوان یا به اصطلاح دستگاه های POS از مهمترین ابزارهای اقتصادی در بازار تجارت امروزی بوده و بسیاری از مبادلات پولی از طریق این دستگاه به ظاهر کوچک انجام می شود.
او با اشاره به اینکه روزانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان علاوه بر پرداخت مبلغ کالای خریداری شده، پرداخت قبوض، شارژ سیم کارت، اعلام موجودی، دریافت صورتحساب، امکان انصراف از خرید و گزارش روزانه و... را از طریق دستگاه های کارتخوان انجام می دهند گفت: این امر ضمن سهولت در خرید وفروش ،موجب رضایت فروشندگان و خریداران شده است.
سرپرست اداره تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا با اشاره به اینکه این دستگاه مفید نیز از سوءاستفاده مجرمان سایبری در امان نبوده و روز به روز شگردهای جدید مجرمانه در جهت برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی کاربران با کمک همین کارت خوانهای ساده یا وسایل نصب شده بر روی آن صورت می گیرد گفت: این نگرانی نزد مشتریان و استفاده کنندگان از این دستگاه همواره وجود دارد، که مبادا در هنگام استفاده از کارت خوان ها در دام مجرمان سایبری گرفتار شوند.
این مقام مسئول گفت:طبق آمارهای اعلام شده توسط پلیس فتا حدود 70 درصد از جرایم صورت گرفته به علت سهل انگاری و اعتماد بی جا هموطنان صورت گرفته است.
سرگرد کیانی مهمترین نکته در سرقت از حسابهای بانکی را عدم دقت و رعایت موارد ساده ایمنی دانست وگفت: مجرمان با سوءاستفاده از غفلت مشتریان و با مهندسی اجتماعی به سادگی اطلاعات حساب بانکی را به سرقت می برند.
سرپرست اداره تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: یکی از نکاتی که متاسفانه هموطنان رعایت نمی کنند، حفظ محرمانگی رمز های عبور می باشد که به سادگی در اماکن عمومی آن هم با صدای بلند به فروشنده اعلام می نمایند واین در حالی است که فرد مجرم در فرصتی مناسب کارت بانکی را به سرقت برده و رمز عبور را هم که خود مشتری به او داده است.

سرگرد کیانی توضیح داد: در یکی از شگردهای مورد استفاده توسط مجرمین که کمی فنی و پیچیده است، نصب قطعات سخت افزاری اسکیمر بر روی دستگاه های کارت خوان می باشد. هدف از نصب این ابزار، تهیه یک نسخه کپی از اطلاعات کارت بانکی قربانیان است.
سرپرست اداره تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا ناجا توضیح داد: یکی از مشکلات موجود در این زمینه این است که دستگاه‌های POS(کارت‌خوان) در اختیار فروشندگان است و آنها، کارت خریدار را تحویل گرفته و مبلغ کالای خریداری شده را کسر می‌کنند و اینجاست که امنیت اطلاعات کارت خریدار به خطر می‌افتد و زمینه کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز فراهم می‌شود.

او به هموطنان عزیز توصیه کرد: حتماً عملیات خرید را خودتان انجام داده و sms بانک خود را فعال تا با مشاهده اولین برداشت توسط دیگران مطلع و وجود هرگونه مورد مشکوک را به مسئولین مربوطه گزارش کنند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • دستگاه پوز,
  • توصیه های ایمنی,
  • کارت های بانکی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 26

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند image هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند 1403/01/20

هواوی ظاهراً قصد دارد در تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه (۱۱ آوریل)‌ از محصولات جدید خود ازجمله خودروی جدید و کامپیوترهای شخصی رونمایی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 236

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 73

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 50