خدمات سایت


متن کامل خبر

2فروند هواپيمای بيگانه توسط سپاه سرنگون شدند

آرشیو
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به اینكه ما تا الان تعداد زیادى از هواپیماهاى جاسوسى و فوق پیشرفته بیگانه را سرنگون و در مواردى مهندسى معكوس كرده‏ایم، گفت: در خلیج ‏فارس نیز دو فروند هواپیماى آنها را ساقط كرده‏ایم.
1389/10/13 12:32:01 ق.ظ

به گزارش فارس، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در گفتگویی تفصیلی با اشاره به مهم‏ترین مأموریت‏هاى این نیرو گفت: در مجموعه نیروى هوافضا چند مأموریت عمده بر عهده ماست. بخش اول شامل موشك‏هاى زمین به زمین مى‏شود كه به صورت انحصارى در اختیار نیروى هوافضاى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى است. بخش دوم، مجموعه پدافند هوایى است كه پاسخ‏گویى و دفاع در برابر تهاجمات هوایى و موشكى دشمن را برعهده دارد. بخش سوم، بخش هواپیمایى و بالگردى است كه در زمینه ترابرى و رزمى انجام وظیفه مى‏كند. بخش چهارم مربوط به هواپیماهاى بدون سرنشین است. قوى‏ترین یگان‏هاى هواپیمای بدون سرنشین در نیروى هوافضا سازماندهى شده‏اند.

حاجی زاده با بیان اینكه قبل از انقلاب اسلامى، علی رغم سرسپردگی رژیم طاغوت به امریكا، موشك‏هاى زمین به زمین از جمله مواردى بود كه به شاه مخلوع تحویل داده نشد، گفت: هواپیماهاى اف14، قراردادهاى آواكس، اف16، سیستم پدافند هوایى، تجهیزات دریایى و... دراختیار رژیم طاعوت بود ولى موشك زمین به زمین را به شاه ندادند.

عملیات نفوذى دشمن برای از رده خارج كردن سیستم‌های نظامی ایران

وی ادامه داد: بعد از انقلاب و با شروع جنگ تحمیلى، درواقع با یك حادثه معجزه‏آسا، خارج از كنترل امریكا و شوروى، تعداد محدودى موشك در اختیار ما قرار گرفت. البته تلاش بسیارى كردند كه جلوى این تعداد محدود را هم بگیرند اما موفق نشدند. با اطلاعاتى كه امریكا در اختیار عراق گذاشت، تعداد زیادى از هواپیماها بسیج شدند تا پایگاه مركزى اصلى موشكى را در سال 67 از بین ببرند اما هرچه تلاش كردند باز هم نتوانستند آن را منهدم كنند. حتى دریك عملیات نفوذى توسط جاسوسانى كه فرستادند، برخى از تجهیزات ما را تقریباً غیرعملیاتى كردند اما باز نتوانستند سیستم‏هاى ما را به اصطلاح از رده عملیاتى خارج كنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاكید بر اینكه در بخش موشكى ما از همان روزهاى نخست، فعال شدیم و به دنبال بومى كردن این سیستم بودیم، تصریح كرد: اجزا را از جاهاى مختلف تهیه و موشك‏ها را مونتاژ مى‏كردیم، اما جلوى خرید اجزا را نیز گرفتند و كار به جایى رسید كه حتى در تهیه و ورود مواد اولیه هم با مشكل روبرو شدیم. اما همه تلاش خود را به كار بردیم تا به خودكفایى رسیدیم تا اینكه چند سال پیش صددرصد خودكفا شدیم و دشمنان دیگر نتوانستند هیچ سدى در برابر ما ایجاد كنند.

در صورت تهاجم، شلیك موشك‏ به سوى دشمن روز به روز افزایش خواهد یافت

حاجی‌زاده با بیان اینكه امروز ما دانش طراحى را نیز پیدا كردیم، گفت: در حال حاضر موشك‏هاى ساخته شده ما، كپى‏سازى نیست و براساس نیاز یگان‏هاى عملیاتى ما طراحى مى‏شوند و به لطف خدا امروز این توانایى را داریم كه از موشك‏هاى كوتاه‏برد تا برد دوهزار كیلومتر با سیستم‏هاى متنوع و متناسب با نوع مأموریت‏ها بهره ببریم.

وی خاطرنشان كرد: در دوران دفاع مقدس ما فقط چند یگان در شهر داشتیم و الان در كل جغرافیاى ایران عزیز، پایگاه‏هاى موشكى ما گسترش یافته و طورى طراحى شده‏اند كه اگر با دشمن درگیرى رخ دهد، تعداد موشك‏هاى پرتاب شده به سوى او، روز به روز افزایش خواهد یافت و از شیوه‏هایى استفاده خواهیم كرد كه دشمن نتواند كوچك‏ترین صدمه‏اى به ما واردكند.

سپاه مسئولیت مقابله با موشك‏هاى كروز و دفاع از پایتخت را برعهده دارد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در خصوص نقش این نیرو در پدافند هوایی كشور نیز اظهار داشت: در بخش پدافند هوایى دو مأموریت عمده برعهده ماست. یك بخش تأمین تجهیزات است كه از تحقیقات و ارائه ایده تا تولید محصول را شامل مى‏شود.

حاجی‌زاده ادامه داد: ما در تحریم هستیم و دنیاى استكبار جلوى واردات تجهیزات پدافندى و كاملاً دفاعى را هم گرفته و ما در تلاشیم به خودكفایى كامل برسیم. دستاوردهاى زیادى هم داشته‏ایم. مثلاً انواع و اقسام رادارها توسط سپاه بومى سازى شده و خودكفایى در این بخش مهم، مرهون تلاش نیروهاى متخصص و متعهد سپاه است.

وی افزود: در بخش سامانه‏هاى مقابله با كروز نیز هم در قسمت طراحى و هم در قسمت مقابله، توانمندى‏هاى بسیار خوبى كسب كرده‏ایم و سپاه پاسداران مسئولیت مقابله با موشك‏هاى كروز و دفاع از پایتخت را برعهده دارد. در واقع تهران جزء نادر پایتخت‏هاى جهان است كه به چنین سیستم پدافندى مجهز است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه تصریح كرد: در بخش‏هاى جنگ الكترونیك، مراكز كنترل فرماندهى و بخش‏هاى موشكى نیز توانمندى‏هاى ارزشمندى داریم كه در كنار بخش‏هاى صنعتى و تحقیقاتى، توانایى دفاعى گسترده و ویژه‏اى به ما بخشیده است.

حاجی زاده در خصوص عملكرد نیروی هوافضای سپاه در بخش هواپیمایى نیز با اشاره به هواپیماهاى بال ثابت وهواپیماهاى رزمى (هواپیماهاى سوخو 25 و توكانو) كه كار رزمى انجام مى‏دهند و هواپیماهاى پشتیبانى هستند، گفت: دركنار آنها بالگردهاى رزمى ما نیز در مأموریت‏هاى رزمى حضور دارند وكمك مى‏كنند. اینها عمدتاً به نیروى زمینى كمك مى‏كنند و به صورت گسترده در شمال غرب و جنوب شرق مأموریت دارند.

پروازهای شناسایی سپاه بر فراز مرزها و خلیج فارس

وی ادامه داد: در بخش ترابرى، هواپیماهاى آنتونوف، ایلوشین و نیز هواپیماهاى یاك 12 را داریم كه كار ترابرى را انجام مى‏دهند. آنها در بخش مراقبت و شناسایى هم مأموریت دارند. تجهیزات شناسایى و مراقبت روى آنها نصب شده و در مرزها و خلیج‏فارس و دریاى عمان دائماً پرواز دارند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح كرد: در كنار این مأموریت‏ها، یك سرى مأموریت‏هاى متفرقه نیز داریم كه گاهى از اصل مأموریت‏هاى ما بیشتر مى‏شوند. مثلاً در پشتیبانى از دولت و مأموریت‏هاى امداد ونجات. در اتفاقات غیرمترقبه مثل سیل، زلزله، برف و روزهایى كه با آتش‏سوزى جنگل‏هاى شمال مواجه بودیم، بالگردهاى اطفاى حریق سپاه فعال بودند و برنامه‏ریزى داریم كه هواپیماهاى سنگین‏مان را به امكانات اطفاى حریق مجهز كنیم تا در آتش‏سوزى‏هاى گسترده از آنها استفاده كنیم.

استفاده از پهپادهای با شناسایی با مدت پروازی بالا

حاجی زاده در خصوص هواپیماهای بدون سرنشین نیز خاطر نشان كرد: دراین بخش ما تولید كننده هستیم و یگان‏هایى داریم كه از اینها به صورت گسترده (در كارهاى مراقبتى و شناسایى) استفاده مى‏كنند. این هواپیماها مدت پروازهاى طولانى و خیلى ارزان دارند. یك هواپیماى بدون سرنشین، با 6 لیتر بنزین مى‏تواند 12 ساعت پرواز داشته باشد. خوشبختانه اخیراً به امكانات رزمى هم دست پیدا كرده‏ایم و چند ماهى است كه هواپیماهاى بدون سرنشین بمب‏افكن هم به یگان‏هاى ما اضافه شده‏اند.

امروز كسی حتی جرات تهدید ایران را هم ندارد

وی درباره میزان آمادگى نیروى هوا فضاى سپاه پاسداران در برابر تهدیدات نیز اظهار داشت: میزان آمادگى ما در سطحى است كه امریكایى‏ها و رژیم صهیونیستى دیگر حتى جرأت تهدید ما را هم ندارند. روزى بود كه مى‏آمدند و علیه ما عملیات انجام مى‏دادند. قایق ما را مى‏زدند، بالگرد و هواپیماى ما را مى‏زدند و ما نگران بودیم كه بخشى از جغرافیاى ما را اشغال كنند. در كنار عراق به ما حمله كردند. دوره‏اى گذشت و صرفاً تهدید مى‏كردند. شرایط به گونه‏اى بود كه با تهدید سعى مى‏كردند ما را وادار به سازش كنند، الان دیگر جرأت تهدید هم از آنها سلب شده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه كه با نشریه پیام انقلاب سپاه سخن می گفت، افزود: آنها مى‏ترسند تهدید آنها تحریك‏آمیز باشد و این نكته بسیار مهمى است. توانمندى نیروهاى مسلح و ولایت‏مدار در سپاه و ارتش و بسیج به قدرى زیاد است كه دیگر جرأت و جسارت تهاجم هیچ قدرتى علیه كشور ما متصور نیست.

حاجی زاده با بیان اینكه در تاریخ 200 سال گذشته و نیز سه دهه بعد از انقلاب، همواره شاهد توطئه‏هاى استكبار و تهاجم و تجاوز آن بوده‏ایم، تاكید كرد: بنابر این به افزایش قدرت خود ادامه خواهیم داد. باید توان خودرا به نقطه‏اى برسانیم كه حتى نتوانند به موضوع تهدید و تهاجم فكر كنند.

حتی از حالت آماده‌باش نیروهای فرامنطقه‌ای در اطراف ایران هم آگاهیم

وی در باره میزان شناخت، نظارت و درصد فعالیت‏هاى دشمن در منطقه نیز گفت: ما به طور كامل بر دشمنان مسلط هستیم. هر تغییرى كه در سواحلمان اتفاق مى‏افتد متوجه مى‏شویم. وقتى در ناوها و رزم‏ناوهاى آنها آماده‏باش اعلام مى‏شود یا كاركنان ناوهاى هواپیمابرشان جلیقه نجات مى‏پوشند وآماده مى‏شوند كه قایق‏ها را داخل دریا بیندازند، همه و همه را ما مطلعیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطر نشان كرد: روزگارى این ناو هواپیمابر به عنوان یك نقطه اتكا برایشان مطرح بود و هنگامى كه به كشورى مى‏گفتند این ناو دارد به سوى ساحل شما حركت مى‏كند، حكومت آن كشور سرنگون مى‏شد اما الان این موضوع خود به یك تهدید براى آنها تبدیل شده است.

تمام پایگاه های دشمن تحت برد موشك‌های ماست

حاجی زاده افزود: چند هزار نفر روى عرشه این ناو زندگى مى‏كنند. حدوداً 80فروند هواپیما داخل عرشه آن است و همه پایگاه‏هایشان تحت برد موشكى ما هستند و بر آنها تسلط كامل داریم. بنابراین، نقاط قدرت دیروز، امروز براى آنها نقاط آسیب‏پذیر شده است. هشت سال جنگ را با قرار گرفتن سى كشور پشت سر عراق در آن شرایط سخت بر ما تحمیل كردند و شكست خوردند. رزمنده‏ها و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، امروز در مسئولیت‏هاى مختلف هستند و بیكار ننشسته‏اند. در این مدت ما كار كرده‏ایم و ملت شریف ایران مطمئن باشند كه اجازه تكرار تاریخ را به استكبار نخواهیم داد.

وی در خصوص تاثیر طرح تحول و تعالی سپاه در نیروی هوافضا نیز تصریح كرد: ما بدون تحول و تعالى باقى نخواهیم ماند. حقیقت سپاه در این تحولات و تغییرات و توجه به پویایى است كه حفظ مى‏شود، به عبارت دیگر هر روز باید به سمت قله حركت كنیم. رهبر معظم انقلاب مى‏فرمایند كه به ایستگاه‏هاى این راه اكتفا نكنید. قانع نشوید و حركت رو به قله را ادامه دهید. این یعنى تحول، تعالى و نو شدن.

حاجی زاده ادامه داد: نیروى هوافضا هم جزئى از مجموعه كلان سپاه است و در بخش‏هاى مختلف، این حركت به صورت مداوم ادامه دارد. امروز بعد از سه دهه تلاش، این پویایى، نشاط و آمادگى به خوبى قابل مشاهده است. اینها به خاطر همین راهبرد و روش است. از مقطعى كه سردار جعفرى، فرماندهى كل سپاه را برعهده گرفته‏اند، سرعت این تحولات بیشتر شده و ما هم به تبع این دستور، همین مسیر را ادامه مى‏دهیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطر نشان كرد: در مجموع بزرگ‏ترین هدف آنها، فروش سلاح است و اینكه حضور خود را در منطقه توجیه كنند و بتوانند نفت‏هاى اینها را مفت بخرند و بر انرژى منطقه تسلط داشته باشند.

حاجی زاده در خصوص صلح‌امیز بودن برنامه‌های جمهورى اسلامى ایران در منطقه نیز گفت: مسلم است كه حساب مردم از حكومت‏ها جداست. مردم دنیا و منطقه به خوبى مى‏دانند كه ایران اگر به دنبال كسب توانایى است و اگر رزمایشى انجام مى‏دهد، در جهت دفاع و دفع تهاجم است و تحمیل خواسته خود بر منطقه نیست.

وی با تاكید بر اینكه ما اصلاً به دنبال این موضوع نیستیم كه برویم جایى را اشغال كنیم، تصیح كرد: تاریخ گذشته ما به خوبى شاهد این ادعاست. ما همواره مورد تهاجم قرار گرفته‏ایم؛ چه در مرزها وچه توسط تروریست‏ها. اقدامات ما كاملاً دفاعى است و این موضوع را سران این حكومت‏ها به خوبى مى‏دانند. ما مى‏خواهیم از كشورمان حراست كنیم و مى‏كنیم و بیش از این به دنبال چیزى نیستیم.

تعامل خوبی با برخی كشورهای منطقه داریم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه درباره تعامل این نیرو در زمینه انتقال تجربیات و مشاركت در طرح‏هاى مرتبط با كشورهاى اسلامى نیز گفت: ما با كشورهاى دوست مثل سوریه، تعامل خوبى داریم. با بعضى از كشورها هم در حد توافقات راهبرى، یك سرى همكارى‏هایى وجود دارد.

حاجی زاده ادامه داد: به اعتقاد ما كشورهاى منطقه مى‏توانند به طور كامل امنیت منطقه را تأمین كنند. آنها نباید انتظار داشته باشند كه امریكایى‏ها، انگلیسى‏ها و فرانسوى‏ها از هزاران كیلومتر آن سوتر بیایند اینجا و دلسوز و حافظ امنیت ما باشند. امنیت باید توسط كشورهاى منطقه فراهم شود و ما آمادگى داریم براى نیل به این هدف به آنها آموزش و تجهیزات بدهیم این موضوع چندین بار توسط مسئولان مطرح و پیگیرى شده است و باید این خواسته دوطرفه باشد.

علاقه‏اى به كارهاى تجارى و اقتصادى در فروش سلاح به دیگران نداریم

وی در پاسخ به این سوال كه آیا سپاه آمادگى تولید انبوه موشك‏ها و محصولات هوافضا و صدور آنها را دارد، افزود:ما به بعضى از كشورهاى دوست كه به امكانات ما نیاز داشته باشند كمك مى‏كنیم ولى نمى‏توانیم به كشورى كه در كنار امریكا قرار دارد سلاح بفروشیم تا علیه خودمان استفاده كند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح كرد: به طور كلى ما علاقه‏اى به این گونه كارهاى تجارى و اقتصادى نداریم. به هرحال سلاح‏ها براى كشتار مردم استفاده مى‏شوند و اساساً باید روزى برسد كه همه این تسلیحات كنار گذاشته شوند و مشكلات با منطق، مذاكره و گفتگو حل شود.

حاجی زاده در خصوص تاثیر تحریم‏ها بر روند پیشرفت فعالیت‏هاى هوافضا در كشور نیز اظهار داشت: این تحریم‏ها قطعاً تأثیر دارد. برآیند این تحریم‏ها مثبت است. در ابتدا یك شوك تلقى مى‏شود. ما نمى‏خواهیم واقعیت‏ها را نادیده بگیریم، زیرا محصولى كه دیروز مى‏آمده، امروز دیگر نمى‏آید و جلویش را گرفته‏اند. ولى از آن لحظه، تفكر بومى‏سازى به صورت جدى شروع مى‏شود.

وی خاطرنشان كرد: تجربه نشان داده كه هر موقع ما به صورت جدى یك نیاز و مشكلى را احساس كرده‏ایم حتماً راه‏حلى برایش یافته‏ایم. همان گونه كه در حال حاضر، فناورى‏هاى پیچیده را بومى كرده‏ایم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: تا روزى كه وحدت در داخل كشور هست، مردم عزیز پاى كار هستند و از مقام معظم رهبرى تبعیت مى‏كنند، مطمئن باشید كه هیچ قدرتى و هیچ تحریمى نمى‏تواند بر ما غلبه كند.

سپاه در پدافند هوایی كشور به ارتش كمك می‌كند

حاجی زاده با اشاره به تعامل مثبت سپاه و ارتش در زمینه های مختلف خاطر نشان كرد: ما قواعد و قوانین و آیین‏نامه‏هایى داریم كه مطابق آنها عمل مى‏كنیم. مثلاً در پدافند براى دفاع از حریم هوایى كشور، ما كمك ارتش هستیم و مسئولیت آن برعهده ارتش است. درواقع ما در یك شبكه هماهنگ مشغول همكارى هستیم كه بسیار دقیق و روان تعریف شده است.

وی افزود: ارتش و سپاه دو بازوى تواناى مقام ولایت هستند و برادران وفرماندهان سپاه و ارتش با درك متقابل و تعیین حدود و خطوط، در كنار یكدیگر، كار دفاع از كشور ونظام را در فضایى كاملاً برادرانه انجام مى‏دهند.

با هوپیماهای جاسوسی و شناسایی دشمن درگیری دائم داریم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: غربى‏ها یك سرى توانمندى‏هایى را از مدت‏ها قبل دارند كه نمى‏توان آنها را نایده گرفت، به خصوص ماهواره. ماهواره‏ها مى‏توانند عكس‏هایى را با دقت حتى كمتر از یك متر مربع هم تهیه كنند و این توانمندى وجود دارد. یا مثلاً هواپیماهاى جاسوسى دارند كه دربرخى از نقاط توانایى تهیه عكس دارد. البته از اینها عمدتاً در افغانستان و عراق و نظایر آن استفاده مى‏كنند و در كشور ما جرأت استفاده گسترده ندارند.

حاجی زاده افزود: آنها تجاوزهای محدودی به خاك كشورمان داشته اند و ما تا الان تعداد زیادى از هواپیماهاى جاسوسى و فوق پیشرفته آنها را سرنگون و در مواردى مهندسى معكوس كرده‏ایم و تعداد زیادى از این هواپیماها را ساخته‏ایم. البته بعضى از مسائل از نظر ما خیلى اهمیت ندارد كه بازگو شود، مثلاً ما در خلیج‏فارس دو فروند هواپیماى آنها را ساقط كرده‏ایم و این مطلب برای اولین بار است كه گفته مى‏شود.

وی افزود: شما ببینید ارتش رژیم صهیونیستى جزء چند ارتش طراز اول دنیاست و این امر بر كسى پوشیده نیست. با این حال آیا توانست جلوى حزب‏الله بایستد؟ مى‏گویند حزب‏الله به نیابت از ایران و رژیم صهیونیستى به نیابت از امریكا جنگید. اگر فرض آنها این باشد، كشور بزرگ و وسیعى مثل ایران آیا توانایى مقابله با امریكا را دارد؟ من مى‏خواهم بگویم كه سه دهه است كه ما ایستاده‏ایم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: این گونه نبوده كه درگیر نشده باشیم. آنها پشت عراق ایستادند اما نتوانستند حتى یك متر مربع از كشور عزیز ما را بگیرند. در حال حاضر و بعد از سه دهه تلاش زیادى شده و توانمندى ما به این اوج رسیده و امریكایى‏ها هم به خوبى این توانمندى را درك كرده‏اند و به شدت نگران هستند.

حاجی زاده ادامه داد: تا زمانى كه دو عنصراصلى یعنى وحدت و حضور مردم مسلمان و پیرو ولایت و رهبرى حكیمانه حضرت آیت الله العظمى خامنه‏اى را داریم مطمئن باشید كه هیچ كشور و قدرتى نمى‏تواند علیه ما اقدام كند.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 83

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 74

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 179

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 150

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 347

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 339

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 388

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 352

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 217