خدمات سایت


متن کامل خبر

بازگشت تمام خطوط کشتیرانی به ایران

آرشیو
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه ایران هیچ گونه محدویتی برای بازگشت لاینرها به آب‌های کشور ایجاد نمی‌کند از دو طرفه بودن این رابطه خبر داد و گفت: مرسک هم مثل بقیه لاینرها به دلیل تجاری تصمیم گرفته است به کشورمان بازگردد.
1395/08/17 11:18:05 ق.ظ

محمد سعید نژاد گفت: پس از برجام شاهد بازگشت بدون قید و شرط و محدودیت لاینرهای بزرگ به ایران هستیم و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه پیش از تحریم‌ها ۲۷ لاینر بین‌المللی در آب‌های ایران فعالیت می‌کردند که با شتاب گرفتن محدودیت‌های اقتصادی بسیاری از آنها رفتن را به ماندن ترجیح دادند، گفت: همه خطوط بزرگ کشتیرانی درحال بازگشت به ایران هستند و درحال حاضر۱۷ لاینر بزرگ بدون هیچ محدودیت و شرطی وارد ایران شده‌اند و بدون هیچ مشکلی تخلیه و بارگیری می‌کنند.

وی به بازگشت مرسک اشاره کرد و دراین‌باره گفت: مرسک هم مثل باقی لاینرها به زودی به ایران می‌آید و به دلیل تجاری تصمیم گرفته است به کشورمان بازگردد.

به گفته‌ سعیدنژاد تصمیم‌گیری مرسک برای بازگشت به ایران تجاری است و مسائل سیاسی نقش و اهمیتی در تصمیم‌گیری بزرگترین شرکت حمل و نقل دریایی جهان ندارد.

وی توضیح داد: مرسک حتما نتوانسته بود بازار مناسبی در ایران پیدا کند و بار مناسبی برای انتقال به ایران بیاید. طبیعتا در صورت پیدا کردن این بازار مجددا سرویس‌های خود را به سمت ایران برقرار می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ایران هیچ گونه محدویتی برای بازگشت لاینرها به آب‌های کشور نمی‌گذارد از دو طرفه بودن این رابطه خبر داد و گفت: نه آن‌ها برای ما و نه ما برای آنها هیچ محدودیتی ایجاد نکرده ایم. لاینرهای بزرگ آزادانه و در شرایط رقابتی و با استفاده از جذب بازار مناسب می‌توانند تصمیم بگیرند و وارد ایران شوند.

سعیدنژاد در خصوص اهمیت بازگشت لاینرها به بندر شهید رجایی، گفت: مهم‌ترین مزیت این اتفاق آن است که وقتی خطوط بزرگ کشتیرانی به سمت ایران می‌آیند وارد رقابت تنگاتنگ بازار می‌شوند و در این صورت باید شروط و رضایت بیشتر مشتری را که در واقع صاحبان کالاهای ایرانی هستند، جلب کنند. این شرایط باعث می‌شود در یک بازار رقابتی هم کیفیت عملیات بالا برود و هم قیمت و هزینه‌ها برای کشور پایین بیاید و درمجموع این بازار رقابتی و شرایط متنوعی که مشتری با آن مواجه است باعث بهبود شرایط کسب‌وکار در داخل کشورخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شرکت کشتیرانی مِرسک، بزرگ‌ترین شرکت حمل و نقل دریایی جهان، پس از سال‌ها فعالیت خود را در ایران از سر می‌گیرد. شرکت مرسک ماه گذشته اعلام کرد مشتریان این شرکت که به ایران رفت‌وآمد می‌کنند، می‌توانند از این شبکۀ حمل و نقل جهانی استفاده کنند.

کریستین جول نای‌هولم، مدیر شرکت کشتیرانی مرسک در منطقۀ خلیج فارس، گفت: «ایران با رشدی سریع، پتانسیل تبدیل شدن به بازاری بزرگ را دارد ... ما بسیار خشنود هستیم که به ایران بازمی‌گردیم.

وی افزود: «ما خوشحالیم که اعلام کنیم خدمات‌مان در ایران از سرگرفته شده‌است. این بدان معناست که مشتریان ما می‌توانند یک بار دیگر از شبکۀ جهانی ما استفاده کنند.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • کشتیرانی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




نقش روبات های الگوریتمی در ریزش بورس image نقش روبات های الگوریتمی در ریزش بورس 1399/07/02

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: افت پی در پی شاخص بورس سهامداران را بی‌تاب کرده است.روز گذشته سهامداران انگشت اتهام را به معاملات الگوریتمی نشانه گرفتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3220

افزایش نرخ دلار تا کجا ادامه دارد؟ image افزایش نرخ دلار تا کجا ادامه دارد؟ 1399/03/24

بازار ارز امروز در حالی فعالیت خود را آعاز کرد که هنوز ضربه روز پنجشنبه برای بسیاری از خریداران و فروشندگان، عادی نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3908

ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟ image ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟ 1399/03/11

در حالی که برخی کارشناسان پیش بینی می کردند با آزاد سازی سهام عدالت بخش مهمی از دارندگان این سهام فروش را بر نگهداری آن ترجیح دهند، اما رفتار مردم در اولین روزهای فراهم شدن امکان فروش، نشان داد بخش مهمی از دارندگان ترجیح می‌دهند فعلا برای فروش دست نگه دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3643

بانک مرکزی: مشکلات فنی رمز دوم پویا به‌زودی برطرف می‌شود  image بانک مرکزی: مشکلات فنی رمز دوم پویا به‌زودی برطرف می‌شود 1398/11/28

بانک مرکزی اعلام کرد اقدامات اصلاحی برای رفع كاستی‌های موجود در برخی بانک‌ها آغاز شده است و در روزهای آتی، شاهد بهبود مشکلات رمز دوم پویا خواهیم بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2556

کاهش فروش و ثبت‌نام؛ مهم‌ترین عامل افزایش قیمت خودرو image کاهش فروش و ثبت‌نام؛ مهم‌ترین عامل افزایش قیمت خودرو 1398/11/07

فرید زاوه، کارشناس صنعت خودرو ایران، عرضه‌ی کم درمقابل تقاضاى فراوان را عامل افزایش قیمت خودرو دانست و رکود سنگینی برای بازار خودرو در سال آینده پیش‌بینی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2307

دریافت رمز یکبار مصرف از طریق پیامک image دریافت رمز یکبار مصرف از طریق پیامک 1398/09/11

طبق اطلاعیه جدید بانک مرکزی کاربرانی که نمی‌توانند از گوشی های موبایل هوشمند مراحل دریافت رمز دوم یکبار مصرف را انجام دهند، از این پس قادر خواهند بود از طریق پیامک رمز دوم پویا را دریافت کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3364

زیان قطع اینترنت چقدر بود؟ image زیان قطع اینترنت چقدر بود؟ 1398/09/11

سازمان تنظیم مقررات خسارات وارد شده به اپراتورها را ۱۰۸۰ میلیارد تومان اعلام کرده است و بیشترین خسارت به ایرانسل وارد شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2625

تغییر در حوزه مسکن در 1 سال اخیر چگونه بود image تغییر در حوزه مسکن در 1 سال اخیر چگونه بود 1398/08/30

گزارش مرکز آمار ایران، قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی، قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی و متوسط مبلغ اجاره برای...

امتیاز:
تعداد بازدید: 2397

خودپرداز بیت کوین در ایران رونمایی شد image خودپرداز بیت کوین در ایران رونمایی شد 1398/08/30

در جریان پنجمین دوره‌ی نمایشگاه تراکنش ایران (ITE 2019) محصولات جدیدی رونمایی شد که ازجمله‌ جالب‌ترین این ابزار‌ها باید به خودپرداز بیت‌کوین یا BTM اشاره کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2170

مهلت وام اسنپ برای تهیه بنزین تمدید شد image مهلت وام اسنپ برای تهیه بنزین تمدید شد 1398/08/29

اسنپ دقایقی پیش از تمدید مهلت طرح کمک‌هزینه بنزین برای رانندگان خود خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2201