خدمات سایت


متن کامل خبر

افزايش سهميه گازوئيل ارزان

آرشیو
محمدرضا فرزین سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي دولت، از تعيين سهميه جديد گازوئيل با قيمت 150 تومان به اضافه يك ريال در دي‌ماه علاوه بر سهميه‌هاي قبلي گازوئيل براي بخش حمل‌ونقل عمومي خبر داد.
1389/10/16 06:03:54 ق.ظ

بر اساس این گزارش رانندگان کامیون‌ها و اتوبوس‌ها می توانند سهمیه‌ای که با قیمت 350 تومان در هر لیتر برای آنان در نظر گرفته شده بود، فعلا و تا پایان دی‌ماه با همان قیمت 150 تومان به علاوه یک ریال دریافت کنند. فرزین گفت: عدم كفايت سهميه گازوئيل خودروهاي حمل‌ونقل عمومي دلیل تصمیم جدید دولت است.

رزین سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي از تجدید نظر در سهمیه گازوئیل بخش حمل و نقل عمومي خبر داد و همزمان بهزاد معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی نیز اعلام کرد که ريیس‌جمهور با کاهش میانگین تعرفه برق بخش تجاری موافقت کرده است.

تغییرات اعمال شده در سهمیه گازوئیل بخش حمل و نقل عمومي و نیز کاهش تعرفه برق بخش تجاری در حالی صورت گرفته است که پس از آغاز اصلاح قیمت‌ها، بررسی‌ها در دو هفته اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نشان داد که تعیین برخی سهمیه‌ها باعث بروز برخی اختلالات در حمل بار و مسافر خواهد شد و درعین حال بخش تولید و کشاورزی نیز ممکن است در آینده دچار مشکلاتی شود.

در اولین تحول فرزین سخنگوی كارگروه تحول اقتصادي در تشريح مصوبه جديد دولت، از تعيين سهميه جديد گازوئيل با قيمت 150 تومان به اضافه يك ريال در دي‌ماه علاوه بر سهميه‌هاي قبلي گازوئيل براي بخش حمل‌ونقل عمومي خبر داد. محمدرضا فرزين در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، در خصوص جزئيات ارائه سهميه گازوئيل 150 تومان به اضافه يك ريال به شبكه حمل‌ونقل عمومي اظهار کرد: در گزارش‌هايي كه به ستاد هدفمندي يارانه‌ها ارائه شده بود، عدم كفايت سهميه گازوئيل خودروهاي حمل‌ونقل عمومي مطرح و لزوم افزايش اين سهميه مورد بحث قرار گرفت. وي با بيان اينكه بناي دولت از ابتداي اجراي طرح هدفمندي، تامين گازوئيل بخش حمل‌ونقل عمومي با قيمت 150 تومان بود، افزود: بر اين اساس دولت درصدد افزايش سهميه گازوئيل اين بخش برآمد؛ اما سيستم نرم افزاري وزارت نفت تا پايان دي‌ماه اجازه تغيير و افزايش سهميه‌ها را نمي‌داد، در عين حال اين امكان در سيستم وجود داشت كه سهميه جديدي در كنار سهميه قبل تعريف شود. فرزين ادامه داد: بنابراين براي رفع مشكل حمل‌ونقل عمومي و تامين نياز دي ماه خودروهاي سنگين افزايش سهميه‌اي با قيمت 150 تومان به اضافه يك ريال در سيستم وزارت نفت تعريف شد تا محدوديت سيستم در پايان دي‌ماه رفع شده و سهميه جديد از اول بهمن ماه متناسب با نوع فعاليت خودروهاي فعال در شبكه حمل و نقل تعريف شود. فرزين تاكيد كرد: تعيين سهميه 150 تومان به اضافه يك ريال تنها براي رفع محدوديت سيستم وزارت نفت بود. وي در خصوص نحوه ارزيابي اجراي طرح هدفمندي و رفع مشكلات احتمالي آن نيز اظهار کرد: هم‌اكنون تمام تلاش ما تامين مالي و اجرايي كردن بسته‌هاي حمايتي است، در عين حال مشكلات موردي وجود دارد كه توسط استانداران و ستاد هدفمند كردن يارانه‌ها مديريت و نظارت مي‌شود. سخنگوي كارگروه طرح تحول افزود: مشكلات موردي كه در برخي مناطق، گروه‌ها و اصناف به وجود آمده در جلسات هر شب ستاد هدفمندي با حضور رييس‌جمهور بررسي براي آنها چاره‌انديشي مي‌شود.

سهمیه‌هاي فعلی و تغییرات آن

بر اساس جدولی که به عنوان سهمیه سوخت انواع کامیون‌ها و اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده است، به هر اتوبوس یا کامیون به تناسب ظرفیتش یک سهمیه محدود 150 تومانی گازوئیل و سهمیه بیشتری با قیمت 350 تومان تعلق گرفته است که بر اساس تصمیم جدید قرار شد، سهمیه گازوئیل 350 تومانی نیز به همان قیمت 150 تومان به علاوه یک ریال تعلق گیرد که با چنین تدبیری عملا مشکل کامیون‌داران و اتوبوس‌ها عملا حل مي‌شود. جدول آن به این شرح است:

موافقت دولت با اصلاح سهميه‌بندي انرژي

اظهارات سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي درباره ارائه سهميه گازوئيل 150 تومان به اضافه يك ريال در حالی مطرح مي‌شود که پیش از این مصباحی‌مقدم ريیس کمیسیون ویژه مجلس با اشاره به جلسه صبح روز دوشنبه برخی اعضای دولت و اعضای این کمیسیون از تغییر در سهمیه‌بندی حامل‌های انرژی خبر داده بود. به گفته وی، نتیجه این جلسه این شد که دولت سهمیه‌بندی حامل‌هاي انرژی را در بخش کشاورزی و حمل‌ونقل اصلاح کرده و میزان سهمیه را تغییر بدهد. وی گفت: در بخش صنعت نیز در مواردی سهمیه حامل‌هاي انرژی تغییر خواهد کرد و با تغییری که در سهمیه‌بندی‌ها داده شده، مشکلات موجود برطرف خواهد شد.

نگرانی نمایندگان

در همین حال در هفته آغازین اصلاح قیمت حامل‌هاي انرژی، برخی از نمایندگان مجلس نسبت به سهمیه اعلامی گازوئیل و نفت سفید به خصوص در بخش‌های کشاورزی و حمل و نقل دغدغه‌هایی داشتند که در دیدارهای غیرعلنی خود با وزیر اقتصاد، خواهان توجه بیشتر دولت نسبت به این بخش‌ها شده بودند. به عقیده نمایندگان «با توجه به افزايش قيمت گازوئيل و نفت سفيد ممکن است کشاورزان با مشكلاتي روبه‌رو شوند و سهميه در نظر گرفته شده براي آنها كافي نباشد و فعاليت آنها را دچار كاهش يا توقف كند»، بنابراين اين موضوع از سوي نمايندگان به عنوان دغدغه‌ای مطرح شد كه قيمت آزاد گازوئيل و نفت سفيد براي كشاورزان بالا در نظر گرفته شده و هزينه را براي اين قشر به شدت افزايش مي‌دهد که البته وزیر اقتصاد در پاسخ برای رفع نگرانی نمایندگان اظهار کرده بود كه ارزيابي دقيقي از نياز كشاورزان صورت گرفته و روزانه 39 ميليون ليتر گازوئيل يارانه‌اي به قيمت 150 تومان به آنها خواهيم داد و بقيه مصرف گازوئيل را 300 تومان در نظر گرفته‌ايم.

جلسه با وزيران کشاورزی و صنایع

همچنین طی این مدت، وزيران صنایع و کشاورزی نیز در پاسخ به نگرانی نمایندگان برای بخش‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی در جلسات غیرعلنی مجلس حضور یافته و در این باره توضیحاتی را ارائه کرده‌اند.

تعویق اجرای قانون در بخش تولید

پیش از این هم نهاونديان رييس اتاق بازرگاني ايران قبل از اجرای قانون یارانه‌ها پيشنهاد کرده بود که اجراي هدفمندكردن يارانه‌ها در بخش توليد به تعویق بیفتد و به مرحله بعدی موکول شود. وی در مورد این پيشنهاد گفته بود که چه اشكالي دارد كه ما 30 درصد مصرف انرژي را كه مربوط به بخش توليد است، به مرحله دوم موكول كنيم، به اين ترتيب بهانه‌اي نخواهد ماند كه قيمت‌ تمام شده توليدات داخلي به سبب بالا رفتن قيمت انرژي بالا ‌روند. اين را مي‌توان براي زماني گذاشت كه اين طرح در بخش خانگي تثبيت شد. وی معتقد بود که در اين مورد مي‌توان وقتي خيال ما در بخش مصرف خانگي راحت شد، در بخش توليد عمل كنيم.

نهاونديان در مورد مدت اين تعويق نيز اظهار كرده بود هر موقع كه اين مرحله يعني مرحله اول مربوط به مصرف خانگي تمام شد، مي‌توانيم به آن بپردازيم. یعنی در فاز اول بايد به مصرف خانگي پرداخت و واحدهاي توليدي مدنظر نباشند. رييس اتاق ايران همچنين گفته بود در قانون هدفمندكردن يارانه‌ها تصويب شده كه اين كار تدريجي و با شيب ملايم صورت بگيرد و پنج سال بايد زمان ببرد. يعني در هر سال 20 درصد اين مقصود بايد حاصل شود. حال يكي از پيشنهادهاي اتاق بازرگاني هم اين بوده كه در اين حركت عمدتا توليد محور حركت كنيم و نگذاريم به بخش توليد كشور فشار بيايد.

سهمیه گازوئیل در بهمن ماه براساس کارکرد هر وسیله نقلیه

البته خبرگزاری مهر پیش‌تر به نقل از وزیر بازرگانی خبر داده بود که بر اساس تصمیم ستاد هدفمندی یارانه‌ها، سهمیه گازوئیل حمل‌ونقل عمومی اصلاح شده است. اگرچه این خبر هم، از سوی رویانیان و هم از سوی وزیر بازرگانی بالافاصله تکذیب شد اما تازه‌ترین اظهارات فرزین از صحت این تغییرات خبر مي‌دهد و ظاهرا قرار است که تعيين سهميه جديد گازوئيل با قيمت 150 تومان به اضافه يك ريال تنها تا پایان دی‌ماه صورت پذیرد و در بهمن ماه، سهمیه‌ها براساس کارکرد هر وسیله نقلیه، تعیین خواهد شد.

بر این اساس، بعد از آنکه نمایندگان ویژه کارگروه طرح تحول اقتصادی، سهمیه‌ای را برای ناوگان حمل و نقل بین شهری که شامل اتوبوس، مینی بوس و کامیون در نظر گرفتند، بررسی‌ها در دو هفته اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نشان داد که این سهمیه باعث بروز برخی اختلالات در حمل بار و مسافر خواهد شد. به همین منظور نمایندگان ویژه این کارگروه با لحاظ کردن تغییراتی در سهمیه‌ها، مصوبه‌ای را در هشتم دی‌ماه سال جاری از تصویب گذراند که بر اساس آن، مقرر شد که سهمیه در نظر گرفته شده که قرار بود با قیمت 350 تومان در اختیار وسایل حمل‌ونقل عمومی قرار گیرد، به قیمت 150 تومان به علاوه یک ریال، در اختیار آنها قرار گیرد.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 5

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 246

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50