خدمات سایت


متن کامل خبر

۳۲ ترابایت از کدهای ویندوز 10 توسط هکرها فاش شد

آرشیو
گروهی از هکرها بیش از ۳۲ ترابایت اطلاعات شامل کدهای ویندوز ۱۰ در کنار سایر کدهای سری توسعه‌یافته توسط مایکروسافت را افشا کردند.
1396/04/03 05:12:26 ب.ظ

به گزارش The Register بخش بزرگی از کدهای سرّی مورد استفاده در سیستم عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت افشا شده است. حجم اطلاعات فاش شده بیش از ۳۲ ترابایت است که شامل کد منبع ویندوز ۱۰ در کنار سایر کدهایی می‌شود که برای مصارف داخلی در مایکروسافت توسعه یافته است. کدهای فاش شده توسط مایکروسافت تأیید شده‌اند و از این‌رو ادعای هکرها تصدیق شده است. اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارمد که کدهای مورد نظر بیشتر مربوط به ارتباط سیستم عامل با ماژول‌های سخت‌افزاری نظیر درگاه USB، Wi-Fi و بلوتوث هستند.

هکرها هم‌اکنون می‌توانند با در اختیار گرفتن کدهای فاش شده به جستجوی روزنه‌های امنیتی موجود در سیستم عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت بپردازند.

کدهای مورد نظر توسط وب‌سایت BetaArchiva.com فاش شده است. بر اساس گزارش منتشرشده، اطلاعات فاش شده اوایل ماه مارس از مایکروسافت به سرقت رفته است. پس از انتشار گزارش رجیستر، بتاآرشیو اعلام کرد که کلیه‌ی اطلاعات در این رابطه را از وب‌سایت خود حذف کرده است.

مایکروسافت با انتشار یک بیانیه تأیید کرده که کلیه‌ی اطلاعات فاش شده واقعی هستند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط مایکروسافت، این اطلاعات از طریق Shared Source Initiative درز کرده است. این سرویس توسط مایکروسافت ایجاد شده تا از این طریق، کد منبع سیستم عامل ویندوز ۱۰ را با تولیدکنندگان پی‌سی‌های ویندوزی با سایر شرکایش به اشتراک بگذارد.

سخنگوی مایکروسافت در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

تحقیقات ما نشان از این دارند که اطلاعات فاش شده بخشی از کد منبع ویندوز ۱۰ هستند که از طریق Shared Source Initiative به بیرون درز پیدا کرده‌اند.

اطلاعات ارائه‌شده توسط رجیستر نشان از این دارند که کدهای فاش شده علاوه بر داشتن اطلاعات سخت‌افزاری از ویندوز ۱۰، داده‌هایی از نسخه‌های مختلف ویندوز ۱۰ نیز به همراه دارند که تا امروز منتشر نشده‌اند.

منبع : Zoomit
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • ویندوز 10,
  • هک,
  • هکر,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد image نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد 1403/02/09

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، موسوم به ایران اکسپو ۲۰۲۴ توسط رئیس جمهور افتتاح شد. ایرانسل نیز در این رویداد حضوری پررنگ و جدی دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6

گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد image گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد 1403/02/09

گوگل اعتقاد دارد که وزارت دادگستری شواهدی مبنی بر عملکرد ضدرقابتی کسب‌وکار آن‌ها ارائه نکرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 5

اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید image اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید 1403/02/08

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل آیدی آن‌ها به‌طور ناگهانی قفل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 19

باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32