خدمات سایت


متن کامل خبر

قبوض گاز یکماهه می‌شود

آرشیو
اوجی با اعلام اینکه در حال حاضر مصرف ماهانه گاز واحدها و مجتمع های دارای کنتور مشترک تقسیم بر تعداد واحدها می‌شود، یادآور شد...
1389/10/20 04:12:35 ق.ظ

معاون وزیر نفت با اشاره به برنامه ریزی برای صدور یکماهه قبوض گاز، از شکسته شدن رکورد صادرات گاز به ترکیه خبر داد و گفت: ایران با توجه به وجود سرمای شدید در اروپا آمادگی افزایش 10 تا 15 میلیون متر مکعبی صادرات روزانه گاز به ترکیه را دارد.

به گزارش مهر جواد اوجی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون به طور متوسط روزانه بیش از 30 میلیون متر مکعب گاز طبیعی به ترکیه صادر شده است، گفت: حجم صادرات گاز طبیعی ایران به این همسایه شمالغربی در سال جاری حدود 10 تا 11 میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه صادرات این میزان گاز طبیعی به ترکیه یک رکورد جدید به شمار می رود، تصریح کرد: سال گذشته به طور متوسط روزانه 21 تا 22 میلیون متر مکعب گاز طبیعی به ترکیه صادر شده است.

به گفته این مقام مسئول، در روز های اخیر حجم صادرات گاز طبیعی به ترکیه به بیش از 31 میلیون و 500 هزار متر مکعب در روز افزایش یافته است.

این عضو ستاد تدابیر ویژه اقتصادی وزارت نفت در پاسخ به این سئوال مهر که با توجه به سرما و یخبندان شدید در اکثر شهرهای اروپایی، ایران آمادگی افزایش صادرات گاز به ترکیه را خواهد داشت، اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار موجود امکان افزایش حدود 50 درصدی صادرات گاز طبیعی به ترکیه وجود دارد.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه در شرایط موجود امکان افزایش 10 تا 15 میلیون متر مکعبی صادرات گاز به ترکیه وجود دارد، تاکید کرد: در سالجاری ایران به تمامی تعهدات قراردادی خود برای صادرات گاز به کشورهای همسایه پایبند بوده است.

وی همچنین با اعلام اینکه از ابتدای سالجاری تراز تجارت جهانی گاز ایران با وجود افزایش واردات از ترکمنستان مثبت بوده است، اظهارداشت: اخیرا وضعیت ساخت خطوط لوله جدید صادرات گاز ایران به اروپا و پاکستان تعیین تکلیف شده است.

جواد اوجی پیشتر با بیان اینکه ساخت خطوط لوله صادراتی در گروی امضای قراردادهای جدید فروش گاز به اروپا است، به مهر گفته بود: با ساخت خط لوله ششم ظرفیت صادرات روزانه گاز تا سقف 60 میلیون متر مکعب افزایش می یابد.

این مقام مسئول همچنین در خصوص زمان بندی ساخت خط لوله مستقیم صادرات گاز ایران به اروپا (خط لوله نهم سراسری)، اظهار کرده بود: آغاز عملیات اجرایی ساخت خط لوله یکهزار و 803 کیلومتری نهم سراسری گاز در گروی امضای قراردادهای جدید صادرات گاز با مشتریان و شرکتهای اروپایی خواهد بود.

به گزارش مهر، یکی از مسیرهای ایران برای صادرات گاز به اروپا خط لوله ششم سراسری به طول تقریبی یکهزار و 300 کیلومتر بوده که تاکنون ساخت قطعه اول و دوم این خط لوله گاز از عسلویه تا اهواز به طول 611 کیلومتربه پایان رسیده است.

در حال حاضر مراحل تکمیل خط لوله 56 اینج ششم سراسری در قطعه سوم و چهارم در حال انجام است که این خط لوله از ظرفیت انتقال روزانه 100 میلیون مترمکعب گاز تا مرز بازرگان را برخوردار است.

اخیرا قراردادی به ارزش تقریبی یک میلیارد یورو بین شرکت ملی گاز ایران و سام پترول ترکیه برای تامین منابع مالی ساخت قطعه پایانی خط لوله ششم سراسری به طول 620 کیلومتر از دهکلان کردستان تا مرز بازرگان امضا شده است.

اما خط لوله نهم سراسری هم یکی دیگر از خطوط صادراتی گاز به ترکیه و سایر خریداران اروپایی گاز ایران است که اخیرا کنسرسیومی متشکل از بخش خصوصی، ساینوپک چین و یک شرکت روسی پیشنهادی برای تامین مالی و اجرای این پروژه به به روش B.O.O به شرکت ملی گاز ارائه کرده است.

خرداد ماه امسال هم نمایندگان ویژه رئیس جمهور ساخت خط لوله یکهزار و 850 کیلومتری نهم سراسری برای صدور مستقیم گاز ایران با سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد و 325 میلیون یورویی را تصویب کرده بودند.

بر اساس برنامه تعیین شده باید این خط لوله به منظور صدور مستقیم گاز تولیدی فازهای میدان مشترک پارس جنوبی به ترکیه و سپس اروپا در چهار قطعه باید در مدت سه سال در مدار بهره برداری قرار بگیرد.

ظرفیت انتقال گاز طبیعی خط لوله نهم سراسری حدود 110 میلیون متر مکعب در روز بوده که قرار است در 4 قطعه اهواز- عسلویه به طول 605 کیلومتر، اهواز- کرمانشاه به طول 461 کیلومتر، کرمانشاه - میاندوآب به طول 348 کیلومتر و میاندوآب - مرز بازرگان به طول 436 کیلومتر ساخته شود.

قبوض گاز یک ماهه صادر می شود

اوجی همچنین درباره کاهش دوره صدور قبوض گاز مشترکان خانگی و تجاری توضیح داد: در حال حاضر قبوض تمامی مشترکان گاز در بخشهای مختلف کشور 43 یا 30 روزه صادر می شود.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره برنامه ریزی برای کاهش دوره صدور قبوض گاز، اظهارداشت: قصد داریم در آینده‌ای نزدیک تمامی قبوض گاز مشترکان را به صورت یک ماهه صادر کنیم.

نصب کنتور مستقل گاز برای مجتمعهای ساختمانی

به گزارش مهر، معاون وزیر نفت همچنین با بیان اینکه هم اکنون بیشتر واحدهای مسکونی دارای 20 واحد به بالا دارای کنتورهای مستقل گاز هستند، بیان کرد: با توجه به افزایش تعرفه گاز بخش خانگی درخواستهای متعددی برای مستقل سازی کنتورهای گاز انجام شده است.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه برای نصب 48 ساعته کنتورهای مستقل گاز آمادگی وجود دارد، گفت: هزینه نصب و راه اندازی کنتورهای مستقل گازی حدود 38 تا 42 هزار تومان تخمین زده می شود.

اوجی با اعلام اینکه در حال حاضر مصرف ماهانه گاز واحدها و مجتمع های دارای کنتور مشترک تقسیم بر تعداد واحدها می‌شود، یادآور شد: سپس این متوسط مصرف مطابق با اقلیم منطقه و جداول تعریف شده محاسبه خواهد شد.

منبع : نیاز روز
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 74

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 65

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 64

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 310

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 87

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 93

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 99