خدمات سایت


متن کامل خبر

از کجا بفهمیم در کدام شبکه های اجتماعی حساب کاربری داریم؟ + نحوه حذف

آرشیو
شاید دلتان برای روزهایی که هویت شما در اینترنت ناشناس بوده تنگ شده است یا شاید نگران سیاست‌های مربوط به حریم شخصی هستید؛ اگر به هر دلیلی، دیگر تمایلی به ادامه‌ی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ندارید، می‌توانید به‌راحتی صفحات خود را حذف کنید.
1397/07/09 10:59:52 ق.ظ

شاید دلتان برای روزهایی که هویت شما در اینترنت ناشناس بوده تنگ شده است یا شاید نگران سیاست‌های مربوط به حریم شخصی هستید؛ اگر به هر دلیلی، دیگر تمایلی به ادامه‌ی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ندارید، می‌توانید به‌راحتی صفحات خود را حذف کنید.

چندین راه برای حذف حساب‌های کاربری و سوابق فعالیت‌های شما در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. برای انجام این کار به روش‌های خاص مثل روش فیسبوک محدود نیستید. در حقیقت سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های آنلاین زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای حذف حساب‌های کاربری اجتماعی خود استفاده کنید.

در این‌ مقاله قصد داریم روش‌های مرسوم و نیز ابزارهای جدیدی را که برای حذف اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی در دسترس قرار دارند، به شما معرفی کنیم:

حذف حساب‌های کاربری از طریق خود شبکه‌های اجتماعی

اکثر شبکه‌های اجتماعی بزرگ، امکان حذف یا غیر فعال کردن حساب کاربری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. البته میزان آسان بودن این روش‌ها بسته به سرویس‌های مختلف، متفاوت است و شاید انجام این فرآیند در برخی سرویس‌ها آسان‌تر از سایت‌های دیگر باشد.

در وب‌سایت BackgroundChecks.org یک بخش کلی وجود دارد که با مراجعه به آن می‌توانید درجه‌ی سخت بودن روش حذف حساب‌ کاربری را در شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های مختلف، مشاهده کنید. در بخش JustDeleteMe وب‌سایت یاد شده، اطلاعاتی در مورد روش‌ حذف اکانت‌ وب‌سایت‌های اجتماعی از طریق کانال‌های رسمی ارائه‌ شده است؛ این بخش همچنین میزان آسان بودن روش حذف حساب‌ کاربری را در هر سرویس نشان می‌دهد. در ادامه روش‌های رسمی ارائه‌شده توسط شبکه‌های اجتماعی بزرگ را برای حذف حساب‌های کاربری، با هم مرور می‌کنیم.

وب‌سایت‌هایی برای حذف حساب‌ کاربری

در حال حاضر وب‌سایت‌هایی وجود دارند که امکان پاک‌سازی و حتی حذف کامل حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ Deseat.me یکی از این‌نوع وب‌سایت‌ها است. این سرویس با استفاده از حساب کاربری گوگل یا اوت‌لوک، لیستی از حساب‌های کاربری اجتماعی و آنلاین شما را ارائه خواهد داد.

یکی از جنبه‌های بسیار مثبت این سایت، گستردگی بالای سرویس‌های تحت‌پوشش است. وب‌سایت یاد شده، اکانت‌های متصل به ایمیل‌تان را که شاید حتی آن‌ها را فراموش کرده باشید، خواهد یافت. این وب‌سایت به شما اجازه می‌دهد اکانت‌های یادشده را حذف یا اشتراک‌های خود را لغو کنید.

Deseat.me از نظر حریم شخصی به اطلاعات لاگین حساب‌های کاربری شما دسترسی نخواهد داشت. علاوه بر این، سرویس یادشده روی دستگاه شما اجرا خواهد شد، نه روی سرورهای خودِ سایت.

در توضیحات این سایت آمده است:

حریم شخصی و امنیت اطلاعات برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد. در حقیقت این مورد از ابتدا یکی از تمرکزهای اصلی ما بوده است؛ به همین دلیل ما سرویس خود را روی رایانه‌ی شما اجرا می‌کنیم؛ بنابراین آنچه شما به ما اعلام می‌کنید فقط وضعیت حساب‌های کاربری‌تان است. همچنین به دلیل این‌که ما از پروتکل OAuth 2.0 استفاده می‌کنیم، عملا به هیچ‌یک از اطلاعات مربوط به لاگین حساب کاربری شما در سرویس‌های مختلف دسترسی نخواهیم داشت.

در این وب‌سایت کاربر می‌تواند با استفاده از فیلترِ در نظر گرفته‌شده انتخاب کند که حساب کاربری وی در کدام یک از سرویس‌ها حذف شود.

 اشکال چنین سرویس بزرگی این است که اگر فقط قصد حذف یک مورد از حساب‌های کاربری خود را داشته باشید، باید سرویس مورد نظرتان را از بین تعداد زیادی از سرویس‌های اجتماعی تحت پوشش این وب‌سایت پیدا کنید.

سایت‌های دیگری مثل JustDeleteMe و AccountKiller.com نیز وجود دارند که لینک‌هایی را برای حذف حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی مختلف در اختیار کاربران قرار می‌دهند. متأسفانه این وب‌سایت‌ها، نام سرویس‌هایی را که شما در آن‌ها حساب کاربری دارید، ارائه نمی‌دهند؛ بدین ترتیب در این دو سایت باید خودتان لینک‌های مربوط به هر سرویس را پیدا کنید.

در هر حال این‌گونه سایت‌ها ابزار مناسبی برای کسب اطلاعات در مورد روش حذف حساب کاربری در پلتفرم‌های اجتماعی محسوب می‌شوند. می‌توانید در این سایت‌ها روش حذف اکانت سرویس‌های نه چندان مشهور را نیز پیدا کنید.

اپلیکیشن‌هایی برای حذف حساب‌ کاربری

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن، هنوز به‌طور کامل به روند حذف حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی ملحق نشده‌اند. تعدادی اپلیکیشن در این زمینه وجود دارند که عملیات حذف اکانت را خود انجام نمی‌دهند، بلکه فقط کاربر را به صفحات مرتبط برای انجام این کار در پلتفرم‌های اجتماعی منتقل می‌کنند؛ در برخی از موارد نیز کاربر به اپلیکیشن رسمی شبکه‌ی اجتماعی مورد نظر هدایت خواهد شد.

در هر حال، اپلیکیشن‌های دیگری نیز وجود دارند که هرکدام راه‌کاری در این زمینه ارائه می‌دهند. بیشتر این نوع اپلیکیشن‌ها به‌منظور حذف پست‌ها از شبکه‌های اجتماعی توسعه داده شده‌اند و در واقع عملیات حذف کامل اکانت را انجام نمی‌دهند.

Instant Cleaner نام اپلیکیشنی است که به‌طور خاص برای شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام توسعه داده شده است. این اپلیکیشن علاوه بر حذف حساب کاربری می‌تواند پست‌های مورد نظر شما را نیز پاک کند‌.

در سال ۲۰۱۵ اپلیکیشنی به‌نام Clear توانست تا حدودی توجه کاربران را به خود جلب کند. این اپلیکیشن، شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کرد تا محتوای نامناسب را از آن حذف کند. Clear توسط توسعه‌دهنده‌ای ساخته شد که چند سال پیش شغل خود را به دلیل ارسال چند توییت از دست داده‌ بود. وب‌سایت این اپلیکیشن همچنان فعال است؛ ولی این سایت فعلا در حالت آزمایشی قرار دارد. در هرحال تغییر جدیدی در این وب‌سایت دیده نمی‌شود و لینک اپلیکیشن iOS این سرویس نیز کار نمی‌کند و به همین دلیل احتمالا فعالیت سرویس یادشده متوقف شده است.

البته امیدهایی در این زمینه وجود دارد. هم‌اکنون تعدادی اپلیکیشن با کارکرد مشابه برای حذف پست‌های ارسال‌شده در توییتر در دسترس هستند. عملکرد کلی Xpire به اپلیکیشن Clear شباهت دارد، اما تمرکز اصلی این اپلیکیشن بر شبکه‌ی اجتماعی توییتر است. به دلیل محدودیت‌های API توییتر، این اپلیکیشن فقط ۳۲۰۰ توییت اخیر کاربر را مورد بررسی قرار می‌دهد. Xpire می‌تواند پست‌های اضافه‌ی توییتر شما را پاک کند. از دیگر قابلیت‌های جالب آن می‌توان به ارائه‌ی درجه‌ی ریسکی بودن محتوای ارسال‌شده در پروفایل توییتر اشاره کرد.


آيا حذف برخی از پروفایل‌ها غیرممکن است؟

بر اساس اعلام JustDeleteMe، امکان حذف برخی از پروفایل‌ها وجود ندارد؛ اما خبر خوب این‌ است که اکثر شبکه‌های اجتماعی بزرگ، امکان حذف حساب کاربری را در اختیار افراد قرار می‌دهند.

درهرحال بد نیست به تعدادی از سرویس‌هایی که امکان حذف اکانت را ارائه نمی‌دهند اشاره کنیم. از میان این سرویس‌ها می‌توان به نت‌فلیکس، Roblox، ویکی‌پدیا، وردپرس، شبکه‌ی پلی‌استیشن وپینترست اشاره کرد. البته بسیاری از این سرویس‌ها امکان غیر فعال کردن حساب کاربری را ارائه می‌دهند؛ ولی همانطور که گفته شد، حذف اکانت در آن‌ها امکان‌پذیر نیست.

به‌عنوان مثال، نتفلکیس پس از غیر فعال کردن حساب کاربری، اطلاعات افراد را نگه‌ می‌دارد؛ بدین ترتیب کاربران می‌توانند بعدا در صورت تمایل به تمدید اشتراک، به داده‌های قبلی خود دسترسی داشته باشند. البته سرویس‌هایی مثل شبکه‌ی پلی‌استیشن واستیم، حتی امکان غیر فعال کردن حساب کاربری را نیز ارائه نمی‌دهند. JustDeleteMe پیشنهاد می‌کند که در این شرایط، اطلاعات مربوط به حساب کاربری خود را در این سرویس‌ها تغییر دهید تا هویت واقعی‌تان مشخص نباشد.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • شبکه های اجتماعی,
  • اینترنت,
  • ارتباطات,
  • حذف حساب کاربری,

نظرات ثبت شده برای این خبر

علی
(1401/01/07)
ممنون خوب بود اما سوالی پیچیده بپرسم بد‌نیست پیگیری و پاسخ دهید! خط مبایلی خریداری شده ، چگونه میشود تمام‌شبکه های اجتماعی را باز‌کرد و‌گشت که بفهمیم قبلا توسط مالک‌قبلی در‌کجاها عضو‌بوده؟؟ راهی اعلام‌کنید که بشود با زدن شماره تلفن در سایتی به ما‌گفته شود در کجاها عضویت داشته!!! نه با ایمیل‌چون ما که ایمیل فرد‌مالک‌قبلی سیم را نداریم!!!!!!

Captcha




باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 19

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 24

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55