خدمات سایت


متن کامل خبر

قبل از خرید اینترنتی از صحت اعتبار سایت مطلع شوید

آرشیو
با توجه به افزایش کلاهبرداری‌های انجام‌شده هنگام خرید و فروش اینترنتی، لازم است کاربران هنگام معامله کالا از سایت‌های نیازمندی و واسطه‌گر دقت لازم را داشته باشند و تا زمانی که ...
1397/08/09 07:09:11 ب.ظ

امروزه اینترنت به یکی از اصلی‌ترین ابزارهای اطلاع‌رسانی تبدیل شده‌است و تعداد کاربران آن از طیف‌های مختلف در کسب وکار، گروه‌های سنی و طبقات اجتماعی مختلف رو به افزایش است. همچنین با توجه به بستر ایجادشده برای خرید و فروش کالاهای دست دوم، افراد سودجو و کلاهبردار از این فرصت به وجود آمده سوءاستفاده کرده و اقدام به فروش کالاهای سرقتی کرده یا با روش‌های گوناگون با فریب افراد به کلاهبرداری مبادرت می‌کنند.

اگرچه این سایت‌ها مزایای از جمله پوشش گسترده‌تر، مخاطبان هدفمند، هزینه‌های مناسب‌تر و اطلاع‌رسانی بیشتر دارند، اما معایبی هم دارند. در گزارشی از وب‌سایت پلیس فتا به این معایب اشاره شده است که عدم مشاهده فیزیکی و ماهیت واقعی کالا و خدمات قبل از خرید و امکان سوءاستفاده برخی از صاحبان آگهی در تعریف واقعی کالا و خدمات واقعی خود از جمله‌ی این معایب هنگام تبلیغات اینترنتی و خرید از سایت‌ها است.

از طرفی این احتمال وجود دارد که سایت‌های اینترنتی همواره تحت نفوذ هکرها قرار گیرند که این امر نیز خطراتی را برای کاربران آنها به وجود خواهد آورد. زیرا به دلیل گستردگی فضای مجازی، نظارت بر همه سایت‌ها و تبلیغات موجود در فضای اینترنت، کار سختی است. به همین دلیل مجرمان و کلاهبرداران از فضای موجود سوءاستفاده کرده و دست به اعمال مجرمانه خود می‌زنند.

در چند سال اخیر از سایت‌های نیازمندی‌های اینترنتی استقبال چشمگیری شده است اما با توجه به بستر ایجادشده برای خرید و فروش کالاهای دست دوم، افراد سودجو از این فرصت به وجود آمده سوءاستفاده کرده و اقدام به فروش کالاهای سرقتی می‌کنند یا اینکه با روش‌های گوناگون افراد را فریب داده و با دریافت پول، هیچ کالایی به آن‌ها تحویل نمی‌دهند.

در برخی موارد دیگر نیز مشاهده شده که کلاهبرداران با فریب افراد، کلیه اطلاعات بانکی آن‌ها را به بهانه واریز پول دریافت و بعد از آن اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آن‌ها می‌کنند. از این‌رو به کاربران توصیه می‌شود که با دقت بیشتری از این سایت‌ها خرید کنند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

برای تبادل یک کالا از طریق فضای مجازی باید همواره این موضوع را در نظر داشت که ممکن است تبلیغ صورت‌گرفته برای کالا ماهیت واقعی نداشته باشد و در پس یک تبلیغ در این‌گونه سایت‌ها، افرادی شیاد فعالیت ‌کنند که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند. از این‌رو کاربران باید از قرار گذاشتن با فروشندگان این کالاها در اماکن خلوت و کم‌تردد خودداری کرده و با متقاضیان خرید، جهت رویت کالا و پرداخت پول حتماً در اماکن عمومی و پرتردد قرار ملاقات بگذارند.

همچنین هنگام معامله کالا از سایت‌های نیازمندی و واسطه‌گر و خصوصاً هنگام خرید موبایل، تبلت و لپ‌تاپ، به ارائه کارتن کالا اکتفا نکرده و فاکتور خرید را از فروشنده مطالبه کنید. پیش از هرگونه واریز وجه به حساب فرد فروشنده‌ی کالا یا خدمات نیز از صحت و سقم اطلاعات موصوف اطمینان حاصل کنید.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • خرید آنلاین,
  • خرید اینترنتی,
  • خرید کالا,
  • سایت فروش کالا,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند image هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند 1403/01/20

هواوی ظاهراً قصد دارد در تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه (۱۱ آوریل)‌ از محصولات جدید خود ازجمله خودروی جدید و کامپیوترهای شخصی رونمایی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! image کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! 1402/12/23

رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان قالیشویی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 244

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 63

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

اپل ویژن پرو حالا بیش‌ از ۱۰۰۰ اپلیکیشن کاملاً اختصاصی دارد image اپل ویژن پرو حالا بیش‌ از ۱۰۰۰ اپلیکیشن کاملاً اختصاصی دارد 1402/11/25

از زمان عرضه‌ی ویژن پرو به بازار ۴۰۰ اپلیکیشن اختصاصی جدید برای این هدست ساخته شده‌ است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 78

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 128

بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست image بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست 1402/11/09

درآمد سامسونگ در بخش تراشه‌های خود از 70.2 میلیارد دلار در سال 2022 به 43.4 میلیارد دلار در سال 2023 کاهش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 175