خدمات سایت


متن کامل خبر

مقامات ایران GRAM ارز رمز گذاری شده پیامرسان تلگرام را تهدید علیه امنیت ملی میدانند

آرشیو
در حالیکه چند هفته بیشتر تا رونمایی از توکن تلگرام، باقی نمانده است، مقامات ایرانی هرگونه همکاری با پیامرسان تلگرام در راستای صدور و احتمالا استفاده از ارز رمزنگاری‌ شده‌ آن معروف به GRAM را اقدام علیه امنیت ملی میدانند.
1397/10/11 05:50:11 ب.ظ

تهران بار دیگر کاربران اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام را مورد هدف قرار داد و نسبت به حمایت هر یک از شهروندان ایرانی از توکن بومی این اپلیکیشن به نام «گرام»، هشدار داد.

به گزارش کوین‌دسک، مقامات ایرانی هرگونه همکاری با سرویس تلگرام در راستای صدور ارز رمزنگاری‌شده‌اش را اقدام علیه امنیت ملی عنوان می‌کند.

در این خبرگزاری آمده است که جواد جاویدنیا، سرپرست جدید معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور حمایت از چنین اقدامی به‌عنوان اختلال در اقتصاد ملی یاد کرده است.

در اخبار منتشرشده در رابطه با این موضوع آمده است: «یکی از مهمترین عوامل ممنوعیت تلگرام، تهدیدهای جدی اقتصادی بود که از فعالیت‌های این اپلیکیشن ایجاد شده بود. که متاسفانه به دلیل هیاهوی موجود در فضای سیاسی کشور، به حاشیه رانده شده بود و به آن توجهی نمی‌شد.»

تلگرام از مدت‌ها قبل شروع به توسعه شبکه باز تلگرام یا همان TON کرد تا بدین وسیله امکان انجام پرداخت دیجیتال را برای مشتریان فراهم کند. تمام کاربران تلگرام یک کیف پول TON دریافت می‌کنند و توسعه‌دهندگان این پلتفرم امیدوارند که ارز گرام به بیشترین ارز رمزنگاری‌شده مورداستفاده در دنیا بدل شود.

اوایل سال ۲۰۱۸، تلگرام قصد انجام ICO برای توکن گرام داشت اما بعد از اینکه این شرکت افزایش سرمایه ۱/۷ میلیارد دلاری از سمت سرمایه‌گذاران خصوصی داشت، عرضه اولیه ارز رمزنگاری‌شده‌اش را متوقف کرد.

این اپلیکیشن محبوبیت بالایی در ایران دارد و براساس گزارشی از بی‌بی‌سی، به نظر می‌رسد که نزدیک به ۵۰ میلیون کاربر دارد. هرچند که در ماه آوریل، یعنی از اوایل سال ۹۷ شمسی، این کشور استفاده از تلگرام را برای حفظ امنیت ملی، ممنوع اعلام کرد.

نگرش ایران در رابطه با ارزهای رمزنگری‌شده، در گذر زمان تغییرات بسیاری کرده است به خصوص بعد از خروج ترامپ از توافقات هسته‌ای و اعمال تحریم‌های مجدد و محدود کردن دسترسی ایران به دلار.

البته این موضوع بدان معنا نیست که ایران کاملا درباره ارزهای غیرمتمرکز، مانند بیت‌کوین، موضع مثبتی دارد اما در حال حاضر کشور در راستای شناسایی ماینینگ به‌عنوان یک صنعت و امکان ورود تجهیزات استخراج بیت‌کوین به ایران، اقداماتی انجام داده است.


در نهایت باید منتظر بود که سیاستها و اقدامات بعدی ایران، بعد از عملیاتی شدن این رمز ارز که طبق برنامه ریزی قبلی تلگرام تا انتهای سال 2018 میبایست نهایی میشد، چیست؟ البته شنیده ها حاکی است که پروژه ارائه GRAM توسط تلگرام، به دلایل قانونی که جزییاتی از آن ذکر نشده و نیز تلاطم بازار، ممکن است تا زمانی نامعلوم عقب بیافتد!

آینده رمز آلود این رمزارز دیجیتالی...

منبع : راه پرداخت
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • شبکه اجتماعی,
  • تلگرام,
  • اقتصاد ایران,
  • گرام,
  • اقتصاد دیجیتال,
  • ارزدیجیتال,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 16

آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد image آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد 1402/12/27

لپ‌تاپ مجیک‌بوک ۲۰۲۴ آنر از رم مدرن ۲۴ گیگابایتی استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 22

لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود image لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود 1402/12/27

لینکدین برای افزایش کاربران و بهینه‌سازی فضای شغلی پلتفرم خود، به‌سراغ بازی‌های درون‌برنامه‌ای می‌رود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 17

نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 image نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 1402/12/27

احتمال دارد عینک واقعیت افزوده اپل در کنار یک آیپد 20 اینچی تاشو در سال 2027 از راه برسد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 15

پوکو X6 Neo با دوربین 108 مگاپیکسلی و قیمت 240 دلاری معرفی شد image پوکو X6 Neo با دوربین 108 مگاپیکسلی و قیمت 240 دلاری معرفی شد 1402/12/23

پوکو X6 Neo از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و به پردازنده دایمنسیتی 6080 مدیاتک مجهز است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! image کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! 1402/12/23

رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان قالیشویی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

بخشی از مشخصات فنی شیائومی میکس فولد 4 فاش شد image بخشی از مشخصات فنی شیائومی میکس فولد 4 فاش شد 1402/12/23

این گوشی احتمالاً در نمایشگر داخلی چین‌خوردگی کمتری خواهد داشت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد image تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد 1402/12/23

اگر همچنان از نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود سیستم‌عامل خود را به نسخه‌های جدیدتر ارتقاء دهید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد image اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد 1402/12/22

اپل برای ساخت تبلیغات در بخش‌های متنوعی از اپ‌ استور، از هوش مصنوعی کمک خواهد گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود image اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود 1402/12/22

به‌نظر می‌رسد تراشه نسل بعدی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 از قدرت بالایی برخوردار باشد و حتی از A18 Pro اپل بهتر عمل کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52