خدمات سایت


متن کامل خبر

همه چیز در رابطه با سفر زمینی به ارمنستان

آرشیو
سفر به هر مقصد و با هر هدفی که باشد تجربه ای منحصر بفرد است. در سفر نه تنها با شهرها و کشورهای جدید آشنا می‌شویم، بلکه امکان آشنایی با فرهنگ‌های مردم در نقاط مختلف را خواهیم داشت ...
1398/05/09 10:46:10 ق.ظ

سفر به هر مقصد و با هر هدفی که باشد تجربه ای منحصر بفرد است. در سفر نه تنها با شهرها و کشورهای جدید آشنا می‌شویم، بلکه امکان آشنایی با فرهنگ‌های مردم در نقاط مختلف را خواهیم داشت. اخیراً سفر به یکی از علاقه مندی‌های رایج برای اکثر افراد تبدیل شده است. این علاقه مندی تنها به بازدید از اماکن داخلی محدود نشده و مقاصد گردشگری خارجی را نیز در برمی‌گیرد. در این بین کشورهای همسایه مانند ترکیه و ارمنستان نقش پررنگ‌تری نسبت به سایر مقاصد داشته و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. اما آیا فقط می‌توان از طریق سفرهای هوایی به این کشورها مسافرت کرد؟ پاسخ این پرسش خیر است. اخیراً انواع سفرهای زمینی به این مقاصد زیبا رواج پیدا کرده است. با این مطلب از مِستر بلیط همراه باشید تا با همه چیز در رابطه با سفر زمینی به ارمنستان آشنا شوید.

 

قبل از اینکه به سراغ سفرهای زمینی به این کشور زیبا بپردازیم بد نیست تا اطلاعات مختصری در مورد آن کسب کنیم.

ارمنستان (Armenia) که با نام رسمی جمهوری ارمنستان شناخته می‌شود، کشوری است در قفقاز جنوبی که از شمال با گرجستان، از جنوب با ایران و نخجوان، از غرب با ترکیه و از شرق با جمهوری آذربایجان هم مرز است. پایتخت ارمنستان شهر ایروان می‌باشد. مردم این کشور به زبان ارمنی صحبت می‌کنند و دین اکثریت آن‌ها مسیحیت است. ارمنستان از آب هوای ملایم و نسبتاً معتدلی برخوردار است؛ تابستان‌ها هوا گرم و زمستان‌ها سرد هستند. رودهای بسیار زیادی در این کشور وجود دارند که بیشتر آن‌ها به دریاچه‌ی سوان که بزرگ‌ترین دریاچه در کل کشور است سرازیر می‌شوند. ارمنستان از ۱۱ استان برخوردار است.

یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد در کشور ارمنستان صنعت گردشگری به شمار می‌رود. در ادامه به مختصری از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور می‌پردازیم.

  • دریاچه‌ی سوان

سوان بزرگ‌ترین دریاچه‌ی ارمنستان و یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شیرین در جهان است. این دریاچه‌ی زیبا در استان گغارکونیک در شرق کشور واقع شده است.

  • شهر توریستی جرموک

جرموک نام یکی از شهرهای جنوبی استان وایوتس دزور است که به دلیل چشمه‌های آب گرم و آب معدنی بسیار شهرت یافته است. این شهر از هوای بسیار تازه، آبشارها و جنگل‌های بسیار زیبا برخوردار است.

  • بال‌های تاتو

بال‌های تاتو نام طولانی‌ترین تله کابین بدون توقف در جهان به طول حدوداً ۶ کیلومتر است که در روستایی با همین نام واقع شده و راه دسترسی به صومعه‌ی تاتو که یکی از مهم‌ترین مراکز مذهبی در ارمنستان است را از طریق گذر از مسیری بسیار زیبا فراهم می‌کند.

  • دیلیجان

دیلیجان شهری سرسبز در شمال ارمنستان است، به دیلیجان سوئیس کوچک گفته می‌شود. این شهر به دلیل وجود مناظر زیبای جنگلی، تنوع زیستی و چشمه‌های آب گرم شهرت بسیار یافته است.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری در ارمنستان می‌توان به معبد گارنی، صومعه‌ی گغارد، صومعه‌ی خور ویراپ، موزه‌ی تاریخ ایروان و موزه‌ی ماتناداران اشاره کرد.

 سفر به ارمنستان

برای سفر به ارمنستان می‌توانید بلیط هواپیما تهیه کرده و مستقیماً به ایروان برسید. اما اگر علاقه مند به دیدن طبیعت زیبای مسیر باشید با دو انتخاب برای سفر زمینی به این کشور روبرو خواهید بود:

اگر به هر دلیلی تمایل به استفاده از اتومبیل خود در سفر ندارید به راحتی می‌توانید با قیمتی ارزان بلیط اتوبوس ایروان را تهیه کرده و از پایانه‌ی غرب و یا پایانه‌ی بیهقی تهران به این شهر زیبا سفر کنید. نرخ بلیط اتوبوس به این شهر حداکثر ۲۰۰ هزار تومان می‌باشد.

خرید آنلاین بلیط سفر گزینه ای مناسب برای تسهیل پروسه‌ی سفر است، چرا که در زمان و هزینه صرفه جویی می‌شود. از طریق مِستر بلیط می‌توانید خریدی مطمئن را تجربه کنید. مستر بلیط یکی از با سابقه ترین وب‌سایت‌های فروش آنلاین بلیط قطار، اتوبوس و هواپیما است. این سامانه لیستی از ارزان‌ترین بلیط‌ها را به شما نمایش داده و خریدی آسان و ایمن را برای شما ممکن می‌کند.

اگر کمی ماجراجوتر هستید و مایلید از تمامی شهرهایی که در طول مسیر وجود دارند دیدن کنید بهتر است از اتومبیل شخصی‌تان استفاده نمایید. برای این منظور ابتدا لازم است نسبت به دریافت پلاک بین المللی و گواهینامه‌ی بین المللی اقدام نمایید.

اگر مبدأ را تهران در نظر بگیریم، برای رسیدن به ایروان دو مسیر متفاوت پیش رو دارید که هر دو از طریق مرز نوردوز است. نوردوز یکی از روستاهای آذربایجان شرقی است که در شهرستان جلفا و در کنار رود ارس در مرز ارمنستان واقع شده است. از تهران تا روستای نوردوز حدوداً ۸۰۰ کیلومتر مسیر در پیش رو دارید.

از مرز نوردوز تا ایروان

زمانی که از مرز نوردوز عبور کردید امکان انتخاب دو مسیر متفاوت را دارید:

مسیر اول

این مسیر نسبت به مسیر بعدی کوتاه‌تر و در حدود ۳۸۰ کیلومتر است. شهرهایی که در طول این مسیر پشت سر خواهید گذاشت به ترتیب عبارتند از: مِغزی – لِهواز – لرنادزور – کاپان – اغوانی – آرپی – ایروان. فراموش نکنید مسیرهای جاده ای برای رسیدن به ایروان کوهستانی است، اگرچه مسیر مسافتی در حدود ۳۸۰ کیلومتر را داراست اما می‌تواند تا ۸ ساعت زمان ببرد. برای این مسیر از تهران تا ایروان مجموعاً ۱۱۹۲ کیلومتر مسافت پیش رو خواهید داشت.

مسیر دوم

مسیر دوم کمی طولانی‌تر است (۴۴۰ کیلومتر)، اما به دلیل عبور از کنار دریاچه‌ی سوان از زیبایی به مراتب بیشتری برخوردار است. شهرهایی که در این مسیر پشت سر خواهید گذاشت به ترتیب عبارتند از: مغزی – لهواز – لرنادزور – کاپان – اغوانی – وایک – شاتین – گغوویت – لاشن – ایروان. کل مسیر از تهران تا ایروان از این طریق ۱۲۶۰ کیلومتر محاسبه می‌شود.

بخاطر داشته باشید:

-        واحد پول ارمنستان درام است.

-        قیمت بنزین در ارمنستان بین ۴۰۰ تا ۴۷۰ درام می‌باشد.

منبع : ویرلن

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • گردشگری,
  • ارمنستان,
  • سفر زمینی,

نظرات ثبت شده برای این خبر

سارا احمدی
(1398/07/15)
مقاله جذابی بود ،

Captcha




یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 66

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 241

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 535

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 93

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 251

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 252

هتل های نزدیک مرکز خرید پردیس کیش image هتل های نزدیک مرکز خرید پردیس کیش 1402/08/15

مرکز خرید پردیس کیش، مهم ترین مرکز خرید کیش است. مسافران این جزیره در قدم اول برای گشت و گذار در بازارهای کیش، ترجیح می‌دهند این مرکز خرید را انتخاب کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 300