خدمات سایت


متن کامل خبر

پلیس فتا: پرونده‌های مربوط به سایت‌های دیوار و شیپور در شورای حل اختلاف رسیدگی می‌شود

آرشیو
رییس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: مراجع قضایی در تهران اعلام کرده‌اند که در سال جاری پرونده‌های قضایی مرتبط با سایت‌های دیوار و شیپور باید در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شود.
1398/10/15 11:16:41 ق.ظ

«سرهنگ تورج کاظمی» رییس پلیس فتا تهران بزرگ درباره پیامک‌های جعلی در خصوص رمز دوم یکبار مصرف یا رمز پویا گفت: مردم در خصوص تغییر رمز دوم و استفاده از رمز یکبار مصرف نباید صرفا به پیامک‌ها اکتفا کنند.

وی ادامه داد: برای دریافت رمز پویا و نصب اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای بانکی کاربران یا به صورت مستقیم به شعب بانک یا سایت‌های بانک مراجعه کنند، چرا که ممکن است لینک‌های ارسالی توسط پیامک‌ها لینک‌های آلوده باشند و بیشتر این لینک‌ها صفحات جعلی در اختیار دارند و کاربر را به این صفحات جعلی هدایت می‌کنند و از آنها اطلاعات حساب‌شان را سرقت می‌کنند.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم شهروندان به هیچ یک از پیامک‌های ارسالی در خصوص فعال کردن رمز پویا از طریق لینک‌های ارسالی توجه نکنند و در هر بانکی که حساب دارند، مستقیم به خود بانک مراجعه کرده و از طریق سایت بانک اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

سرهنگ کاظمی درباره تخلفات صورت گرفته در سایت‌های دیوار و شیپور گفت: مراجع قضایی در تهران اعلام کرده‌اند که در سال جاری پرونده‌های قضایی مرتبط با این سایت‌ها در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شود، شورای حل اختلاف نیز پرونده‌هایش را به پلیس فتا به عنوان ضابط دادگستری ارسال نمی‌کند.

وی ادامه داد: در سال جاری هیچ‌گونه‌ پرونده‌ای مربوط به سایت دیوار در پلیس فتا نداشتیم. براین اساس هیچ اظهارنظری در این خصوص نمی‌توانیم داشته باشیم و نمی‌دانیم که آیا آمار این پرونده‌ها بیشتر از سال گذشته شده است یا خیر. در سال گذشته با توجه به اینکه پرونده‌ها مربوط به ما می‌شد و در بررسی پرونده‌ها دخیل بودیم به دادستان اعلام کرده بودیم که این سایت باید تعطیل شود تا نکات امنیتی آن لحاظ شود.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ خاطرنشان کرد: بر این نظر هستیم که نکات امنیتی برای امنیت کاربران باید در این سایت لحاظ شود و بعد مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. با توجه به اینکه دیگر اطلاعاتی در خصوص جرائم این حوزه نداریم، هیچ گونه اظهارنظری هم در این زمینه نخواهیم کرد.

سرهنگ کاظمی درباره فعالیت فالگیران و دعانویسان در فضای مجازی گفت: هر موضوعی که مراجع قضایی به عنوان ضابط به ما ارجاع دهند ما مجوز ورود به آنها را داریم و این پرونده‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم، اما چنانچه مرجع قضایی از ما درخواستی نداشته باشد، ما براساس قانون به صورت جداگانه و بدون مجوز قانونی اجازه ورود نخواهیم داشت.
منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • پلیس فتا,
  • رمز پویا,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 151

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 123

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 312

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 298

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 339

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 312

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 195

وزیر علوم: آموزش در سال تحصیلی جدید کاملا حضوری است image وزیر علوم: آموزش در سال تحصیلی جدید کاملا حضوری است 1401/06/22

در سال تحصیلی جدید بر اساس برنامه آموزشی برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 416