خدمات سایت


متن کامل خبر

مصائب ۱۰۰ گیگابایت اینترنت هدیه؛ بسته‌های اینترنت رایگان چطور فعال خواهند شد؟

آرشیو
روز هفدهم اسفند بود که وزیر ارتباطات با انتشار یک توییت نوید این موضوع را به کاربران داد که ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان برای سرویس‌های اینترنت ثابت هدیه داده می‌شود تا کاربران در این روزهای قرنطینه بتوانند از آن استفاده کنند.
1398/12/20 03:56:19 ب.ظ



روز هفدهم اسفند بود که وزیر ارتباطات با انتشار یک توییت نوید این موضوع را به کاربران داد که ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان برای سرویس‌های اینترنت ثابت هدیه داده می‌شود تا کاربران در این روزهای قرنطینه بتوانند از آن استفاده کنند. از زمان وعده وزیر جوان تا عملی شدن آن، در همه اپراتورها اما حواشی مختلفی پیش آمد و هنوز هم تمامی ارائه دهندگان اینترنت این بسته را برای کاربران خود فعال نکرده‌اند.

گزارش‌های مردمی در شبکه‌های اجتماعی حکایت از این دارد که وعده جهرمی در هر اپراتور با سیاست‌های متفاوتی پیاده‌سازی می‌شود و به نوعی هر یک از ارائه دهندگان اینترنت خطوط ثابت مانند یک حکومت مستقل، قوانین خاص خود را در این رابطه دارند. یکی از آنها بسته را به صورت اتوماتیک فعال می‌کند و دیگری این قابلیت را در پنل کاربری مشترک قرار می‌دهد تا خود کاربر برود آن را فعال کند و بعضی هم که فعلا بسته را فعال نکرده‌اند. پیگیری‌های دیجیاتو از چند اپراتور بزرگ ارائه دهنده اینترنت ثابت نتایجی به همراه داشت که آن را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

اگر با بخش پشتیبانی سرویس‌دهنده اینترنت خود تماس بگیرید، در ۹۰ درصد مواقع پیغام ضبط شده‌ای مبنی بر شرح چگونگی دریافت ۱۰۰ گیگابایت بسته هدیه را خواهید شنید؛ بسته‌ای که به زعم اکثر این سرویس‌دهنده‌ها برای «همراهی با مردم» داده شده است. اما جدا از مساله فعال شدن یا نشدن این بسته، مورد دیگری که در این بین وجود دارد به اولویت مصرف بسته‌های اینترنتی برمی‌گردد چرا که به گفته کاربران بسیاری، در برخی سرویس‌ها اولویت مصرف با بسته قبلی بوده و به عنوان مثال اگر شما ۵۰ گیگابایت حجم باقی مانده دارید، تا زمان پایان یافتن این مقدار نمی‌توانید از هدیه خود (که تنها تا ۲۹ اسفند اعتبار دارد) استفاده نمایید.

اینترنت مخابرات جزو اولین اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت ثابت بود که در همان روز نخست توییت وزیر ارتباطات بسته صد گیگابایتی مذکور را برای کاربران خود به صورت اتوماتیک فعال کرد و اولویت مصرف را نیز به این بسته اختصاص داد بلکه کاربران بتوانند تا ۲۹ اسفند از این حجم اینترنتی هدیه استفاده نمایند.

اپراتور شاتل اما در اعطای این بسته کمی متفاوت عمل کرد و بعد از اعطای بسته صد گیگابایتی، اعلام کرد که بر قوانین این شرکت اولویت بسته با صد گیگابایت هدیه نخواهد بود و کاربران باید حجم باقی‌مانده فعلی‌شان تمام شود تا بتوانند از این بسته استفاده کنند. پیگیری‌های دیجیاتو نشان می‌دهد این موضوع که تا همین دیروز ادامه داشت، اما اکنون حل شده و گروه شاتل با شنیدن صدای انتقاد مشترکین رویه را تغییر داده و حالا اولویت مصرف با بسته‌های هدیه است.

شرکت آسیا‌تک نیز این بسته صد گیگابایتی را با عنوان «شکست کرونا» برای کاربران خود فعال کرده و نحوه فعالسازی آن را به صورت تلفنی و آنلاین در وبسایت رسمی این شرکت برای کاربران خود شرح داده است. اولویت مصرف حجم اینترنت در این اپراتور نیز با بسته هدیه است.

شرکت پارس آنلاین نیز با اعلام اینکه ۱۰۰ گیگابایت اینترنت بین‌الملل تا پایان امشب، ۲۰ اسفند به حجم همه کاربران اضافه خواهد شد تاکید کرده که این بسته برای مشترکین فعال این سرویس پیاده سازی خواهد شد.

شرکت مبین‌نت هم این بسته ۱۰۰ گیگابایتی را در بخش هدایای خود فعال کرده و کاربران می‌توانند آن را به صورت دستی فعال کنند و اطمینان خاطر داشته باشند که اولویت مصرف با این بسته است و نکته مهم اینکه برای دریافت این بسته باید اشتراک اینترنت کاربران با این ارائه دهنده تا بعد از ۲۹ اسفند فعال باشد.

شرکت پیشگامان نیز این بسته را به صورت خودکار برای تمامی کاربران خود فعال کرده و اولویت مصرف را با این حجم گذاشته است.

شرکت فن‌آوا اما تا به امروز این بسته را برای کاربران خود فعال نکرده و نوید این موضوع را می‌دهد که صد گیگابایت هدیه در تاریخ امروز و یا نهایتا فردا به پنل کاربران اضافه خواهد شد و اولویت مصرف نیز با آن خواهد بود.

اما نکته مهم‌تر اینجاست که کاربران بعد از اعطای این بسته‌ها از کاهش کیفیت سرعت اینترنت انتقاد دارند و به نظر می‌رسد این موضوع به ازدیاد کاربران در شبکه اینترنتی کشور به خاطر خانه‌نشینی برمی‌گردد؛ موضوعی که سازمان رگولاتوری کشور با افزایش ۵۰ درصدی مصرف اینترنت در کشور آن را تایید و اعلام کرده که برای حل آن با اپراتورهای ارائه دهنده تعامل دارد.

همچنین یکی از موارد دیگری که برای کاربران و مشترکان اینترنت دغدغه ایجاد کرده، استفاده حداکثری از اینترنت موبایل است، در حالی که طرح اینترنت 100 گیگابایتی تنها برای اینترنت ثابت فعال شده است.  البته رئیس رگولاتوری کشور درباره این موضوع اظهار کرده:

    «بسیاری از کاربران تقاضای اینترنت رایگان موبایل را داشتند اما از آن جایی که در اپراتورها ظرفیت نزدیک اشباع است، اکنون این اقدام امکان‌پذیر نیست و ظرفیت شبکه موبایل، اجازه عرضه اینترنت رایگان را نمی‌دهد. با تمام ظرفیت‌هایی که از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت در این مدت به اپراتورها اختصاص پیدا کرده تا بتوانند خدمات بهتری ارائه کنند. ترافیک اپراتورهای موبایل بسیار بالاست و هنوز ظرفیت به این حد نرسیده که بتوان برای مشترکان تلفن همراه اینترنت رایگان اختصاص داد اما در حال صحبت با اپراتورها هستیم و اگر اتفاق خاصی رخ داد به مردم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. بحث اصلی این روزها مربوط به داخل خانه ماندن مردم است و چون در این شرایط بیشتر از اینترنت ثابت استفاده می‌شود، سعی کردیم ظرفیت اینترنت رایگان را از این طریق برایشان فعال کنیم.»

منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • اینترنت,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




تغییر سیاست اپل؛ آیفون حالا از نرم‌افزارهای شبیه‌ساز پشتیبانی می‌کند image تغییر سیاست اپل؛ آیفون حالا از نرم‌افزارهای شبیه‌ساز پشتیبانی می‌کند 1403/01/18

با تغییر سیاست‌های اپل، شبیه‌سازهای کنسول بازی به‌زودی به اپ‌ استور می‌آیند و در سرتاسر جهان دردسترس قرار می‌گیرند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! image کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! 1402/12/23

رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان قالیشویی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 274

شاتل موبایل به مناسبت روز پدر تا ۷۰ درصد تخفیف برای خرید سیم‌کارت هوشمند و بسته‌های اینترنت ارائه می‌کند image شاتل موبایل به مناسبت روز پدر تا ۷۰ درصد تخفیف برای خرید سیم‌کارت هوشمند و بسته‌های اینترنت ارائه می‌کند 1402/11/04

شاتل موبایل به مناسبت فرارسیدن روز گرامیداشت مقام مرد و پدر، برای خرید سیم‌کارت هوشمند و بسته‌های اینترنت تا ۷۰ درصد تخفیف ارائه می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 111

اینترنت ایران ۳۰ درصد گران می‌شود؛ فقط تصویب رگولاتوری مانده است image اینترنت ایران ۳۰ درصد گران می‌شود؛ فقط تصویب رگولاتوری مانده است 1402/09/22

طبق جدیدترین اخبار منتشر شده و با وجود تکذیب‌های وزارت ارتباطات، ظاهرا اینترنت ایران به‌زودی ۳۰ درصد گران می‌شود و فقط تصویب رگولاتوری باقی مانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 115

مرورگر اینترنت سامسونگ برای ویندوز منتشر شد image مرورگر اینترنت سامسونگ برای ویندوز منتشر شد 1402/09/08

سامسونگ اینترنت یکی از مرورگرهای پراستفاده در دستگاه‌های گلکسی سامسونگ است؛ حالا می‌توانید به صورت رایگان از آن در ویندوز هم استفاده کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 310

اپل، متا و تیک‌تاک از ورود سرویس‌های خود به فهرست DMA اتحادیه اروپا شکایت کردند image اپل، متا و تیک‌تاک از ورود سرویس‌های خود به فهرست DMA اتحادیه اروپا شکایت کردند 1402/08/27

اپل در واکنش به «دروازه‌دار» دانستن اپ استور و iMessage در لیست جدید ضدانحصار DMA، تصمیم اتحادیه اروپا را به چالش کشیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 161

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات متولی صدور پروانه خدمات ارتباطی و پیام‌رسان‌ها شد image کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات متولی صدور پروانه خدمات ارتباطی و پیام‌رسان‌ها شد 1402/08/22

چنین واگذاری مسئولیتی به‌منظور ایجاد وحدت رویه، حمایت از حقوق کاربران و تسهیل رقابت سالم بین ذی‌نفعان عنوان شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 131

رئیس رگولاتوری: شرکت مخابرات متعهد به ایجاد ۷ میلیون ظرفیت فیبر نوری در کشور شد image رئیس رگولاتوری: شرکت مخابرات متعهد به ایجاد ۷ میلیون ظرفیت فیبر نوری در کشور شد 1402/08/03

دولت سیزدهم توسعه اینترنت فیبر نوری را در دستور‌کار خود قرار داده و برای ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری هدف‌گذاری کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 258

فراتر از انتظارات مایکروسافت؛ ویندوز 11 حالا تقریباً روی نیم میلیارد دستگاه فعال است image فراتر از انتظارات مایکروسافت؛ ویندوز 11 حالا تقریباً روی نیم میلیارد دستگاه فعال است 1402/07/26

ویندوز 11 موفق‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود و اکنون روی بیش از 400 میلیون دستگاه درحال استفاده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 195

محدودیت جدید برای کاربران عادی ایکس؛ پاسخ به پست‌ها را می‌توان به دارندگان تیک آبی محدود کرد image محدودیت جدید برای کاربران عادی ایکس؛ پاسخ به پست‌ها را می‌توان به دارندگان تیک آبی محدود کرد 1402/07/18

با استفاده از این ویژگی جدید می‌توانید کاربران فاقد سرویس پولی ایکس پریمیوم را از پاسخ‌دادن به پست‌های خود منع کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 184