خدمات سایت


متن کامل خبر

وان پلاس واچ با نمایشگر OLED، شارژدهی دوهفته‌ای و قیمت ۱۵۹ دلار معرفی شد

آرشیو
وان پلاس واچ، نخستین ساعت هوشمند وان پلاس، با صفحه‌نمایش OLED دایره‌ای شکل و شارژدهی دو‌هفته‌ای دوام رونمایی شد. قیمت این ساعت هوشمند ۱۵۹ دلار است.
1400/01/03 09:55:13 ب.ظ

پس از سال‌ها و در میان گمانه‌زنی‌های بسیار، وان پلاس سرانجام رسما وارد صنعت ساعت هوشمند شد. ساعت این شرکت چینی با نام وان پلاس واچ (OnePlus Watch)‌ شناخته می‌شود و برچسب قیمتی ۱۵۹ دلاری را یدک می‌کشد. به‌نوشته‌ی ورج، طراحی وان پلاس واچ مدور است که بسیار شبیه به ساعت‌های مچی معمولی به‌نظر می‌رسد. این در حالی است که رقبای این ساعت مثل اپل واچ و اوپو واچ سراغ طراحی مستطیل‌شکل رفته‌اند.



وان پلاس می‌گوید ابعاد بدنه‌ی ساعتش ۴۶ میلی‌متر و از فولاد ضدزنگ ساخته شده است. در بخش کناری این ساعت، دو دکمه دیده می‌شود که روی یکی از آن‌ها لوگو وان پلاس نقش بسته است. وان پلاس واچ در دو رنگ نقره‌ای و مشکی به بازار عرضه می‌شود و صفحه‌نمایش آن ۱٫۳۹ اینچی OLED با تراکم ۳۲۶ پیکسل‌براینچ است که روی آن از شیشه‌ی یاقوت کبود استفاده شده.


وان پلاس از حضور نسخه‌ای از سیستم شارژ سریع Warp Charge در ساعت وان پلاس واچ خبر می‌دهد که به‌لطف آن، وان پلاس واچ فقط با ۲۰ دقیقه شارژ، حداکثر یک هفته دوام می‌آورد. به‌گفته‌ی وان پلاس، این ساعت هوشمند با هر بار شارژ کامل‌ دو هفته شارژدهی می‌کند و درصورت استفاده‌ی سنگین‌، شارژدهی به یک هفته کاهش می‌یابد.
وان پلاس واچ با ۲۰ دقیقه شارژ، یک هفته دوام می‌آورد

وان پلاس واچ برای اولین ساعت هوشمندش یک گیگابایت حافظه‌ی رم و چهار گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در نظر گرفته و اسپیکر نیز در آن تعبیه کرده است.

بهره‌مندی از وای‌فای و بلوتوث و GPS از دیگر ویژگی‌های این ساعت است؛ اما متأسفانه از شبکه‌ی سلولار پشتیبانی نمی‌کند، ازاین‌رو، اگر روی وان پلاس واچ به اینترنت نیاز دارید، باید آن را به گوشی متصل کنید.

وان پلاس واچ به حوزه‌ی تناسبِ‌اندام اهمیت ویژه‌ای داده که البته اتفاقی ‌پیش‌بینی‌شدنی بود؛ چون یکی از اهداف اصلی تولید ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند، نظارت روی وضعیت سلامت و تناسبِ‌اندام است. وان پلاس واچ به بیش از ۱۱۰ حالت تمرینی و GPS داخلی مجهز و به‌لطف گواهی IP68، در‌برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است.

وان پلاس واچ به‌لطف برخورداری از حافظه‌ی ذخیره‌سازی، ظرفیت ذخیره‌سازی ۵۰۰ قطعه‌ی موسیقی را دارد. وان پلاس واچ می‌تواند به‌صورت خودکار حالت‌های ورزشی را شناسایی و پایش و روی خواب و سطح استرس و اشباع اکسیژن خون و ضربان قلب نظارت کند.
همان‌طورکه پیش‌تر اعلام شده بود، وان پلاس در ساعت هوشمندش از سیستم‌عامل ور OS استفاده نمی‌کند و به‌جای آن مانند شرکت‌های همچون فیت‌بیت، از نرم‌افزار سفارشی متکی‌بر پلتفرم متن‌باز RTOS بهره می‌برد. وان پلاس واچ اپلیکیشن مستقلی دارد که ازطریق آن می‌تواند به گوشی متصل شود و تماس و اعلان دریافت کند. وان پلاس می‌گوید نسخه‌ی iOS این اپلیکیشن به‌زودی دردسترس قرار می‌گیرد.
نداشتن ور OS بدین‌معنی است تنوع واچ‌فیس‌ها و اپلیکیشن‌های وان پلاس واچ به گزینه‌هایی محدود خواهد بود که این شرکت چینی ارائه می‌دهد. به‌بیانِ‌بهتر، فعلا از اپلیکیشن‌های متفرقه در وان پلاس واچ خبری نیست. وان پلاس می‌گوید از همان آغاز کار دَه‌ها واچ‌فیس ارائه می‌شوند که کاربر می‌تواند آن‌ها را شخصی‌سازی کند.

وان پلاس واچ می‌تواند به تلویزیون وان پلاس نیز متصل شود تا در نقش ریموت‌کنترل فعالیت کند. اگر ‌هنگام مشاهده‌ی فیلم و سریال در تلویزیون وان پلاس خوابتان ببرد، ساعت هوشمند وان پلاس پس از تشخیص خواب‌بودن شما، به‌صورت خودکار تلویزیون را می‌تواند خاموش کند.
وان پلاس مدل محدود ساعت هوشمند خود را نیز معرفی کرده که بدنه‌اش از جنس آلیاژ‌ کبالت است. وان پلاس می‌گوید آلیاژ کبالت دو برابر سخت‌تر از فولاد ضدزنگ است. طبق اطلاعات رسمی، مدل Cobalt Limited Edition وان پلاس واچ به‌زودی عرضه می‌شود و فعلا قیمت مشخصی ندارد. ناگفته نماند ۱۴ آوریل ۲۰۲۱ (۲۵ فروردین ۱۴۰۰)، مدل عادی ساعت هوشمند وان پلاس با قیمت ۱۵۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • ساعت هوشمند,
  • گجت پوشیدنی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد image نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد 1403/02/09

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، موسوم به ایران اکسپو ۲۰۲۴ توسط رئیس جمهور افتتاح شد. ایرانسل نیز در این رویداد حضوری پررنگ و جدی دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد image گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد 1403/02/09

گوگل اعتقاد دارد که وزارت دادگستری شواهدی مبنی بر عملکرد ضدرقابتی کسب‌وکار آن‌ها ارائه نکرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید image اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید 1403/02/08

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل آیدی آن‌ها به‌طور ناگهانی قفل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30