خدمات سایت


متن کامل خبر

پبلومبرگ: اپل در حال ساخت دستگاه ترکیبی ال تی‌وی، هوم‌پاد و دوربین فیس تایم است

آرشیو
گفته می‌شود اپل برنامه خاصی برای تحول بخش خانه‌های هوشمندش ندارد؛ اما ظاهرا در حال ساخت محصولی چندمنظوره است که ویژگی‌های اپل تی‌وی، هوم‌پاد و دوربین فیس‌تایم را دارد.
1400/05/18 12:04:33 ب.ظ

اپل درکنار آمازون و گوگل یکی از غول‌های بازار خانه‌های هوشمند محسوب می‌شود و معمولا بسیاری از استانداردهای صنعت یادشده را این سه شرکت ایجاد می‌کنند. بااین‌حال در سال‌های اخیر سؤالات زیادی درباره تعهد اپل به ارائه محصولات سخت‌افزاری در صنعت خانه‌های هوشمند وجود داشته است. غول دنیای فناوری محصول چندان پرفروشی در بازار خانه‌های هوشمند ندارد و اخیرا تولید و عرضه نخستین نسل هوم‌پاد را نیز کاملا متوقف کرده است.

اکنون، گزارشی از مارک گِرمن، تحلیلگر نام‌آشنای بلومبرگ، نشان می‌دهد که اپل کاملا از برنامه‌های خانه هوشمندش مطمئن نیست؛ اما شواهد نشان می‌دهد در حال ساخت دستگاهی ادغام‌شده از اپل تی‌وی و هوم‌پاد است که به دوربین فیس‌تایم (وب‌کم) نیز مجهز خواهد شد.



مارک گِرمن در جدیدترین خبرنامه هفتگی‌اش خاطرنشان می‌کند که در میان رقابت شدیدتر آمازون و روکو و فقدان نوآوری کوپرتینویی‌ها، اپل تی‌وی تقریبا بی‌معنی شده است. او پیشنهاد می‌کند اپل می‌تواند با ساخت نسخه مقرون‌به‌صرفه‌تر، یا کاهش قیمت مدل موجود یا افزودن ویژگی‌های جدید به ارزش این محصول بیفزاید و آن را دوباره احیا کند.

گِرمن براساس شنیده‌هایش از مهندسان ادعا می‌کند به‌زودی هیچ‌یک از این موارد اتفاق نخواهد افتاد. وی می‌افزاید در گفت‌وگو با مهندسان اپل متوجه شده است این شرکت استراتژی سخت‌افزاری قدرتمندی برای حوزه خانه‌های هوشمند ندارد و ظاهرا مهندسان به بهبود اوضاع خوش‌بین نیستند. گِرمن به ارائه دستگاه ترکیبی اپل در بازه‌ای نامشخص در سال ۲۰۲۳ اشاره می‌کند و می‌گوید:

     به‌نظر می‌رسد اپل این موضوع را تشخیص داده و در حال تولید دستگاه ترکیبی اپل تی‌وی و هوم‌پاد و دوربین فیس‌تایم برای معرفی در سال ۲۰۲۳ است. سؤالی که پیش می‌آید، این است: آیا آن نسخه درنهایت پیشنهاد‌های اپل در اتاق نشیمن را بهبود می‌بخشد؟ جواب آن را فقط زمان می‌تواند بدهد؛ اما اگر بازسازی بزرگ بعدی خوب پیش نرود، ممکن است زمان آن فرابرسد که اپل دستگاه پخش محتوایش را در قفسه دیگر محصولات اتاق نشیمن مانند آیپاد های‌فای و هوم‌پاد ۲۰۱۷ قرار دهد.

گفتنی است قبل از رونمایی اپل تی‌وی ۲۰۲۱، گفته می‌شود کوپرتینویی‌ها در حال ساخت نسخه بسیار قدرتمند این محصول با تمرکز بر قابلیت‌های گیمینگ هستند که می‌تواند بازی‌های AAA را با تنظیمات گرافیکی مناسبی اجرا کند. همچنین، گفته می‌شد که اپل در حال مذاکره با تعدادی از استودیوهای معروف بازی‌سازی ازجمله یوبی‌سافت (Ubisoft)، سازنده عناوین مشهوری همچون اساسینز کرید، فارکرای، واچ داگز و... درباره ساخت بازی برای دستگاه جدیدش است. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد اپل از ارائه این دستگاه به‌کلی منصرف شده و تولید و عرضه دستگاه ترکیبی را مغتنم دانسته است.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • اپل,
  • هوم‌پاد,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد image نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد 1403/02/09

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، موسوم به ایران اکسپو ۲۰۲۴ توسط رئیس جمهور افتتاح شد. ایرانسل نیز در این رویداد حضوری پررنگ و جدی دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد image گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد 1403/02/09

گوگل اعتقاد دارد که وزارت دادگستری شواهدی مبنی بر عملکرد ضدرقابتی کسب‌وکار آن‌ها ارائه نکرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید image اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید 1403/02/08

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل آیدی آن‌ها به‌طور ناگهانی قفل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 65

باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35