خدمات سایت


متن کامل خبر

آينده آیپد2، آيفون 5 و اپل TV، معتبر ترین شايعات

آرشیو
تا کنون که بیش از یک تن شایعه درباره اینکه نسل بعدی محصولات اپل چه خواهد بود و این محصولات از کی در دسترس خواهند بود تولید شده است! حالا کمی اطلاعات بیشتر از منابع نسبتا قابل اعتمادی (به گفته انگجت) در دسترس است که کمی اوضاع را شفاف تر کرده.
1389/10/29 02:45:56 ق.ظ

این ها اطلاعاتی هستند درباره نسل بعدی آیپد؛ آیفون و اپل TV و البته یک تغییر بزرگ در محصولات پرتابل این کمپانی. دوست دارید نگاهی به این موضوعات بیاندازیم؟ پس با ما همراه باشید.

همین الان، خبر عرضه آیفون 4 برای اپراتور ورایزون، بسیاری را به خود مشغول کرده است. اما جالب است بدانید که نسخه ورایزون آیفون 4، از چیپست شرکت Qualcomm برای رادیو اش استفاده می کند. در حالی که نسخه های GSM این تلفن از چیپست های دیگری بهره می برند. این به خودی خود یک خبر هیجان انگیز نیست اما راه را برای تغییری بزرگ در اپل هموار میسازد. ابتدا بگذارید کمی به گذشته نگاه کنیم:

قبل از این که آیفون 4 در اپراتور ورایزون معرفی شود، منابع مختلف اطلاعات بسیار دقیقی درباره اپل TV منتشر کردند. همین ها هم می گویند که چندان هم به معرفی آیپد ۲ نزدیک نیستیم. ظاهرا هر سخت افزار یا بدنه ای که تا به حال از آیپد دو دیده بودیم، متعلق به ورژن های نخستین آیپد بوده اند و نه آیپد ۲ یعنی هنوز هم چند ماهی با مراسم معرفی آیپد ۲ فاصله داریم. به نظر می رسد که این دستگاه در حدود ماه آپریل معرفی شود.(با توجه به دوره 12 ماهه اپل برای محصولاتش). اما از مشخصات دستگاه باید به باریک تر و براق تر بودن آن اشاره کرد. نمایشگر این تبلت احتمالا به فناوری ای همچون Retina (که در آیفون دیده بودیم؛ البته بسیار بالاتر) مجهز خواهد شد و بنابر این رزولوشنی بسیار بالا خواهد داشت. سایز ده اینچی آیپد، همچنان همان است اما به دو دوربین جلو و عقب هم مجهز خواهد شد. یک اسلات کارت SD هم در آن وجود خواهد داشت. منابع می گویند که آیپد 2 دارای یک درگاه SD اختصاصی خواهد بود و البته هنوز هم خبری از USB نیست. تصویر زیر جایی را نشان می دهد که درگاه SD در آن قرار خواهد گرفت. تا این جا نکات جالبی به چشم می خوردند اما باید ببینیم زیر کاپوت این دستگاه و گجت های دیگر اپل چه خبر است؟

آیپد جدید یک چیپست دوگانه ی GSM و CDMA خواهد داشت که توسط شرکت Qualcomm تولید می شود. این نشان می دهد که اپل دیگر به چیپست های Infineon علاقه ندارد و Qualcomm را به عنوان سازنده چیپست های دستگاه های قابل حمل برگزیده است. در مورد طراحی های دیگر هنوز چیزی مشخص نیست. اما با توجه به استفاده از چیپست های دوگانه در این دستگاه؛ احتمالا هم برای اپراتور Verizon (در مود CDMA) و هم برای AT&T (در مود GSM) به طور همزمان عرضه خواهد شد.

تمام این حرکت ها منتهی به iPhone 5 خواهد شد. طراحی این گوشی نوسازی خواهد شد و منابع می گویند که هدف اپل، معرفی آن در تابستان امسال است. همین الان هم این دستگاه توسط کادر فنی ارشد اپل در حال تست است و البته طبق معمول این تست فقط در درون این کمپانی انجام شده و محرمانه است. پس ما اطلاعات زیادی در مورد آیفون بعدی، در این جا نداریم اما چیزی که فهمیدیم این بوده که در طراحی این دستگاه تجدید نظر شده و البته از پردازنده A5 اپل در آن استفاده خواهد شد. این پردازنده جدید بر مبنای Cortex A9 و یک چیپ چند هسته ای است. آیفون بعدی مانند آیپد 2 از چیپست های شرکت Qualcomm و البته از نوع سه گانه استفاده خواهد کرد. پشتیبانی از باند های CDMA / GSM / UMTS از ویژگی های این چیپ می باشد. از چیز هایی که ما شنیدیم، هنوز خبری از شبکه های نسل چهارم LTE نیست. البته شاید باشد و ما ندانیم.

محصول بعدی Apple TV است. که این شرکت در حال کار برروی نوسازی اش می باشد. این محصول هم از پردازنده A5 استفاده خواهد کرد. گفته می شود که این پردازنده بسیار سریع بوده و می تواند ویدئو های 1080p را مانند آب خوردن اجرا کند. البته استفاده از پردازنده A5 روی آیپد۲ هم بعید نیست. اما منابع هنوز آن را تعیید نکرده اند.

خب، معنی همه این ها چیست؟ وجود اسلات کارت های SD روی آیپد یک نقطه قوت است . اپل در یک حرکت به طور کامل چیپست های خود را از Infineon به Qualcomm تغییر داده و این هم یک نکته مهم است. سعی خواهیم کرد در آینده اطلاعات بیشتری را از این دستگاه ها منتشر کنید. به گفته سایت انگجت، این منابع قابل اطمینان هستند و بنابر این اگر اطلاعات داده شده درست باشند، شما جزو اولین کسانی خواهید بود که از مشخصات نسل بعدی محصولات اصلی شرکت Apple اطلاع دارید!

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد image نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد 1403/02/09

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، موسوم به ایران اکسپو ۲۰۲۴ توسط رئیس جمهور افتتاح شد. ایرانسل نیز در این رویداد حضوری پررنگ و جدی دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت image عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت 1403/02/09

نقص سیستم ایمنی در نهایت باعث شد تا مرد هلندی پس از ماه‌ها مبارزه با کووید-۱۹ و بارها بستری‌شدن در بیمارستان، جان خود را از دست بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد image گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد 1403/02/09

گوگل اعتقاد دارد که وزارت دادگستری شواهدی مبنی بر عملکرد ضدرقابتی کسب‌وکار آن‌ها ارائه نکرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

نینتندو سوییچ ۲ احتمالاً دسته آهنربایی و نمایشگر بزرگ‌تر خواهد داشت image نینتندو سوییچ ۲ احتمالاً دسته آهنربایی و نمایشگر بزرگ‌تر خواهد داشت 1403/02/08

احتمالاً کنسول دستی نینتندو سوییچ ۲ با نمایشگر بزرگ‌تر از کنسول فعلی و دسته‌ی آهنربایی عرضه می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید image اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید 1403/02/08

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل آیدی آن‌ها به‌طور ناگهانی قفل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 75

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید image بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید 1403/02/04

طرفداران بیلی آیلیش به‌زودی آهنگ خواننده‌ی محبوبشان را در قالب بازی فورتنایت می‌شوند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47