خدمات سایت


متن کامل خبر

احتمال پیشی گرفتن فروش تبلت‌ها از لپ‌تاپ‌ها در آینده‌ای نزدیک

آرشیو
مدیر ارشد فناوری تبلت‌های اندرویدی گوگل ادعا می‌کند فروش تبلت‌ها در آینده‌ای نه چندان دور از لپ‌تاپ‌ها بیشتر خواهد شد.
1400/12/22 10:49:08 ق.ظ

مدتی پیش به نظر می‌رسید گوگل تبلت‌ها را فراموش کرده است، اما ناگهان سرمایه‌گذاری زیادی در این بازار کرد. اندروید ۱۲ ال (Android 12L) برای پشتیبانی از دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر درحال توسعه است. همچنین یکی از بنیان‌گذاران این پلتفرم، ریچ ماینر، با عنوان «مدیر ارشد فناوری تبلت‌های اندرویدی» دوباره به این تیم پیوسته است. ماینر در یکی از قسمت‌های برنامه‌ی The Android Show گوگل درباره‌ی فرصتی که برای این شرکت در این حوزه می‌بیند، صحبت کرد.



ورج می‌نویسد در این برنامه، ماینر به معرفی تبلت‌های اندرویدی در سال ۲۰۱۱ اشاره می‌کند و اینکه چگونه اپلیکیشن‌هایی مانند پخش‌کننده‌های رسانه‌ به‌راحتی و بدون سرمایه‌گذاری زیاد با آن‌ها سازگار شدند، اما پس از آن رشد «تقریباً راکد» بود. او به داده‌هایی استناد کرد که نشان می‌دهد رشد این دسته‌ از محصولات قبل از شروع کرونا یعنی اواخر سال ۲۰۱۹ شروع شده و همچنان به مسیر خود ادامه داده است. همچنین ماینر در صحبت‌های خود به پیشرفت تجهیزات جانبی مانند صفحه‌کلید و پیشرفت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری توسط سازندگان شخص ثالث اشاره کرد که باعث شدند تبلت‌ها از صرفاً مصرفی بودن گذر کرده و به ابزاری برای خلق کردن تبدیل شوند.

دلیل دیگری که او ذکر می‌کند این است که تبلت‌ها می‌توانند «بسیار توانمند و ارزان‌تر از لپ‌تاپ» باشند. همین مسئله گوگل را برای توسعه Android 12L ترغیب کرد تا رابط کاربری سیستم خود را برای استفاده در دستگاه‌های بزرگ‌تر بهینه کند.

ماینر درحال ساخت بستری برای توسعه‌دهندگان است تا به اپلیکیشن‌های خود نگاهی انداخته و از ابزارهایی که گوگل برای بهبود آن‌ها ایجاد کرده، استفاده کنند. ابزارهای مذکور می‌توانند به توسعه‌دهندگان برای بهبود اجرای اپلیکیشن‌ها در محیط تبلت کمک کنند.

ماینر در بخشی از صحبت خود به اطلاعات فروش سال ۲۰۲۰ اشاره کرد، یعنی سالی که فروش تبلت‌ها به لپ‌تاپ‌ها نزدیک شد. او در ادامه گفت:

    من درواقع فکر می‌کنم در آینده‌ای نه چندان دور فروش تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها به نقطه‌ای مشترک برسد و پس از آن سالانه تبلت‌های بیشتری نسبت به لپ‌تاپ‌های موجود فروخته می‌شود. فکر می‌کنم وقتی از آن نقطه عبور کنیم، دیگر برگشتی نخواهد بود.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • تبلت,
  • لپ تاپ,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید image اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید 1403/02/08

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل آیدی آن‌ها به‌طور ناگهانی قفل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6

باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44