خدمات سایت


متن کامل خبر

اگر این گوشی های سامسونگ را دارید، منتظر آپدیت One UI 6.0 نباشید

آرشیو
چندین گوشی جدید سامسونگ منجمله یکی از بهترین پرچمداران این کمپانی قادر به دریافت آپدیت One UI 6.0 نخواهند بود. برای آگاهی از جزئیات بیشتر این امر تا انتهای متن با ما همراه باشید.
1402/02/09 11:37:58 ق.ظ

همه ما سامسونگ را به‌عنوان یک کمپانی پیشرو و نوآور می‌شناسیم که همواره سعی دارد قابلیت‌ها و امکانات جدیدی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

در بخش نرم افزاری، قابلیت‌های جدید سامسونگ در قالب آپدیت‌های جدید رابط کاربری One UI در اختیار کاربران سری گوشی های گلکسی این کمپانی قرار می‌گیرند.

کره‌ای‌ها در سال‌های اخیر سیاست بسیار جذابی را در قبال پشتیبانی نرم افزاری از گوشی‌ها و تبلت‌ها خود اتخاذ کرده و اکثر آن‌ها را با تضمین انتشار چهار آپدیت سیستم عامل اندروید و بروزرسانی‌‌های امنیتی روانه بازار می‌کنند. بنابراین علاقمندان به گوشی‌های سامسونگ می‌توانند تا سال‌ها از بابت عرضه بروزرسانی‌های امنیتی خاطرجمع باشند.

از مدت‌ها قبل خبرهای مربوط به انتشار آپدیت One UI 6.0 برای گوشی های سامسونگ منتشر شده بود. با این حال، مطابق همیشه برخی گوشی های سامسونگ قادر به دریافت این بروزرسانی نخواهند بود.

به این ترتیب عرضه نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید، رابط کاربری One UI و بروزرسانی‌های امنیتی از این به بعد برای این گوشی‌ها متوقف شده و پشتیبانی از آن‌ها خاتمه می‌یابد.
خانواده گوشی های گلکسی اس 10 سامسونگ قادر به دریافت آپدیت One UI 6.0 نخواهند بود!

سری گوشی‌های گلکسی S10 سامسونگ چهار سال پیش، یعنی در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شده و به‌عنوان یکی از مورداطمینان‌ترین گوشی‌های سال‌های اخیر شناخته می‌شوند.

این خانواده دربرگیرنده سه گوشی گلکسی اس 10، گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 10 ای (Galaxy S10e) بود که هر سه به‌طور پیش‌فرض به سیستم عامل اندروید 9 مجهز بودند.
علاوه بر این، سری گوشی‌های Galaxy S10 نخستین محصولاتی بودند که از رابط کاربری One UI بهره می‌بردند.

ظرف چهار سال گذشته، سری گلکسی اس 10 آپدیت‌های نرم افزاری و امنیتی را به‌صورت دوره‌ای و مرتب دریافت می‌کردند. با این وجود امسال دوره چهار ساله پشتیبانی از این سری گوشی‌ها به پایان رسیده و به همین جهت شاهد حذف آن‌ها از لیست دستگاه‌های در صف دریافت رابط کاربری One UI 6 هستیم.

البته این گوشی اندروید ۱۲ را به‌طور کامل دریافت کرده و حتی به رابط کاربری One UI 4.1 و بروزرسانی امنیتی مارس 2023 نیز مجهز شده است.

البته سری گلکسی S10 تنها گوشی های سامسونگ نیستند که قادر به دریافت آپدیت One UI 6.0 نخواهند بود؛ چرا که پشتیبانی از دو گوشی گلکسی A30 و A50 نیز خاتمه یافته و این دو محصول میانرده نیز قادر به دریافت این نسخه از رابط کاربری سامسونگ نخواهند بود.

لازم به ذکر است که میانرده‌های گلکسی ای ۳۰ و ای ۵۰ دقیقا همانند خانواده گلکسی اس ۱۰ از بروزرسانی‌های امنیتی ماهیانه و آپدیت‌های نرم افزاری فصلی بهره می‌بردند.
کنار گذاشته شدن خانواده گلکسی اس ۱۰ از صف دریافت آپدیت‌های جدید سامسونگ نشان دهنده این است که تمامی محصولات سامسونگ، اعم از پرچمدار و میانرده، با به پایان رسیدن دوره پشتیبانی نرم افزاری از رده خارج خواهند شد! بنابراین احتمالا به‌زودی نوبت به گوشی‌های ساخت سال ۲۰۲۰ کره‌ای‌ها رسیده و شاهد خروج آن‌ها از لیست پشتیبانی نرم افزاری خواهیم بود.

در همین زمینه باید به این نکته هم توجه کرد که گوشی‌هایی نظیر گلکسی زد فلیپ و گلکسی نوت ۱۰ اکنون به جای بروزرسانی‌های ماهانه، به‌صورت فصلی آپدیت‌های جدید خود را دریافت می‌کنند.

همچنین محصولات میانرده‌ای مثل گلکسی A72، گلکسی M62 یا گلکسی F62 که در سال 2021 روانه بازار شده‌اند، اکنون تنها دو بار در سال بروزرسانی‌های جدید را دریافت خواهند کرد.
دو گوشی گلکسی S10 5G و گلکسی S10 لایت همچنان آپدیت One UI 6.0 را دریافت خواهند کرد

در صورتی که شما صاحب یکی از دو نسخه 5G یا Lite گلکسی اس 10 هستید، نگران نباشید! چرا که می‌توانید ضمن دریافت آپدیت One UI 6.0، تا یک سال دیگر از بروزرسانی‌های امنیتی و نرم افزاری سامسونگ استفاده کنید!

دلیل این اتفاق آن است که مدل‌های مورد بحث، یک سال دیرتر از سایر نسخه‌های سری اس ۱۰ به بازار عرضه شدند.


جمع بندی

سامسونگ همواره تلاش کرده که حداکثر پشتیبانی نرم افزاری را از دامنه گسترده‌ای از گوشی‌های خود داشته باشد. با این وجود با گذر زمان، برخی مدل‌ها رفته رفته قدیمی‌تر شده و از چرخه پشتیبانی این کمپانی خارج می‌شوند.

به همین جهت نمی‌توان انتظار داشت که گوشی‌های قدیمی‌تر این کمپانی هم‌تراز با پرچمداران و میانرده‌های یکی دو سال اخیر آپدیت‌های منظم ماهانه را دریافت کنند!

در عین حال هیچ یک از برندهای دیگر اندرویدی قادر نیست در بخش پشتیبانی نرم افزاری حتی به سامسونگ نزدیک شود. بنابراین اگر به دنبال یک گوشی هوشمند اندرویدی با پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی طولانی‌مدت هستید، حتما یکی از محصولات سامسونگ را انتخاب کنید!

منبع : گجت نیوز
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • سامسونگ,
  • One UI,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




سونی 28 اردیبهشت‌ماه رویداد ویژه اکسپریا 2024 را برگزار خواهد کرد image سونی 28 اردیبهشت‌ماه رویداد ویژه اکسپریا 2024 را برگزار خواهد کرد 1403/02/02

در این رویداد احتمالاً گوشی نسل جدید اکسپریا 1 VI معرفی خواهد شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

به اعتقاد یک سناتور آمریکایی، حباب‌های سبز آی‌مسیج، باعث خراب کردن روابط مخصوصاً در بین نوجوان‌ها می‌شود. image به اعتقاد یک سناتور آمریکایی، حباب‌های سبز آی‌مسیج، باعث خراب کردن روابط مخصوصاً در بین نوجوان‌ها می‌شود. 1403/02/01

الیزابت وارن، سناتور ایالات متحده، اعلام کرد که پیام‌های متنی سبزرنگ آیفون در حال خراب کردن روابط اجتماعی هستند و این تنها یکی از ترفندهای ناپسند اپل برای حفظ انحصار خود بر بازار گوشی‌های هوشمند است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند image قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند 1403/01/29

گوگل با معرفی قابلیت Private Space در اندروید 15 کمک می‌کند به امکانات امنیتی جدیدی در اپلیکیشن‌ها و نوتیفیکیشن‌ها دست پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

مدل لوکس آیفون ۱۵ پرو با الهام از پدرخوانده و پیکی بلایندرز رونمایی شد image مدل لوکس آیفون ۱۵ پرو با الهام از پدرخوانده و پیکی بلایندرز رونمایی شد 1403/01/29

برند کاویار نسخه‌ی لوکس آیفون ۱۵ پرو را برای علاقه‌مندان به فیلم‌های معروف پدرخوانده معرفی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

پیکسل 8a پیش از معرفی رسمی، در وب‌سایت یک اپراتور آمریکایی ظاهر شد image پیکسل 8a پیش از معرفی رسمی، در وب‌سایت یک اپراتور آمریکایی ظاهر شد 1403/01/26

اطلاعات پیکسل 8a این‌بار توسط یک اپراتور آمریکایی برملا شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

گوشی ارزان جدید نوبیا با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی شد image گوشی ارزان جدید نوبیا با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی شد 1403/01/22

گوشی جدید نوبیا با تمرکز بر بخش دوربین و قیمت مقرون‌به‌صرفه از راه رسید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

پوکو X6 Neo با دوربین 108 مگاپیکسلی و قیمت 240 دلاری معرفی شد image پوکو X6 Neo با دوربین 108 مگاپیکسلی و قیمت 240 دلاری معرفی شد 1402/12/23

پوکو X6 Neo از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و به پردازنده دایمنسیتی 6080 مدیاتک مجهز است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 362

بخشی از مشخصات فنی شیائومی میکس فولد 4 فاش شد image بخشی از مشخصات فنی شیائومی میکس فولد 4 فاش شد 1402/12/23

این گوشی احتمالاً در نمایشگر داخلی چین‌خوردگی کمتری خواهد داشت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 342

تاریخ معرفی رسمی گوشی پوکو X۶ نئو مشخص شد image تاریخ معرفی رسمی گوشی پوکو X۶ نئو مشخص شد 1402/12/20

گوشی جدید پوکو شاید همان ردمی نوت ۱۳R پرو باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

اپلیکیشن اینستاگرام از نظر میزان دانلود، تیک‌تاک را پشت‌سر گذاشت image اپلیکیشن اینستاگرام از نظر میزان دانلود، تیک‌تاک را پشت‌سر گذاشت 1402/12/19

در بین سال‌های 2018 تا 2022، رتبه اول در اختیار تیک‌تاک بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69