خدمات سایت


متن کامل خبر

تخلف در نمایش آگهی ویدویی گریبان گوگل را گرفت!

آرشیو
گفته می‌شود برخی تبلیغ‌کنندگان برای آگهی‌هایی که در سطح استانداردهای گوگل نیستند، پول بیشتری به این شرکت پرداخت می‌کنند.
1402/04/10 11:15:44 ق.ظ

گوگل به‌دلیل ادعاهایی که نشان می‌دهد تبلیغ‌دهندگان را درمورد محل قرارگیری آگهی‌های ویدیویی گمراه کرده، مورد بررسی قرار گرفته است. تحقیقات شرکت تحلیلی ‌Adalytics می‌گوید گوگل با قراردادن آگهی در سایت‌ها به‌روش‌های خلاف استاندارهایش، احتمالاً تبلیغ‌کنندگان را مجبور می‌کتد هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنند.

گزارش جدید حول یکی از قالب‌های تبلیغاتی گوگل موسوم‌به TrueView است که این شرکت در یوتیوب و سایر سایت‌های سرتاسر وب تحت سرویس شرکای ویدیویی خود قرار می‌دهد. این آگهی‌ها بین ویدیوها نمایش داده می‌شوند و بینندگان می‌توانند پس‌از پنج ثانیه، آن‌ها را رد کنند. آگهی‌دهندگان فقط درصورتی هزینه‌ی تبلیغ را پرداخت می‌کنند که بیننده حداقل ۳۰ ثانیه از آن را بدون ردن کردن تماشا کند.

طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، گوگل قول می‌دهد آگهی‌های مذکور در سایت‌های باکیفیت، قبل‌از نمایش محتوای ویدیویی اصلی و با روشن بودن صدا، نمایش داده شوند، اما ‌Adalytics با بررسی داده‌های تبلیغاتی ۱۱۰۰ برند مختلف از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ متوجه شد که ادعای غول جستجوی اینترنت در ۸۰ درصد از مواقع درست نیست.

براساس اعلام Adalytics گوگل تبلیغات را در پخش‌کننده‌های ویدیویی کوچک و درحال بی‌صدا قرار می‌دهد و این آگهی‌ها در گوشه‌ی صفحه نمایش می‌یابند. علاوه‌براین مشخص شد گاهی اوقات تبلیغات به‌طور خودکار، به‌صورت حلقه‌ای و بدون تعامل با بیننده پخش می‌شوند زیرا در برخی موارد دکمه‌ی گذر از مشاهده‌ی تبلیغ مخفی است. Adalytics این شرایط را نقض مستقیم استانداردهای کیفی گوگل برای تبلیغات TrueView می‌داند و آن را دلیلی برای افزایش مصنوعی هزینه‌ی آگهی‌ها توصیف می‌کند.

گوگل ادعاهای Adalytics را بسیار نادرست خواند و می‌گوید گزارش مذکور به‌اشتباه نشان می‌دهد تبلیغ‌دهندگان برای کمپین‌های خود هزینه‌ی بیشتری پرداخت می‌کنند. غول جستجوی اینترنت استدلال می‌کند که اکثر کمپین‌های تبلیغاتی ویدیویی، در یوتیوب نمایش داده می‌شوند.

طبق گفته‌ی گوگل، آگهی‌دهندگان می‌توانند تبلیغات خود را در وب‌سایت‌های شخص‌ثالث بررسی و از نمایش آن‌ها در وب‌سایت‌های موردنظرشان جلوگیری کنند. این شرکت همچنین اظهارداشت ناشران آگهی را از شیوه‌های مخرب، تهاجمی یا فریبنده‌ی ارائه‌ی تبلیغ منع می‌کند.

ناندینی جامی، یکی از بنیان‌گذاران گروه نظارت بر صنعت تبلیغات Check My Ads، تناقض بزرگی در پاسخ گوگل به تحقیق فوق مشاهده کرد. پست وبلاگی غول جستجوی اینترنت اشاره می‌کند گزینه‌ی انصراف از اجرای آگهی‌ها در سایت‌های شخص‌ثالث را همیشه ارائه می‌دهد اما جامی متوجه شد طبق صفحه‌ی پشتیبانی این شرکت، چنین ادعای واقعیت ندارد.

کریستوفر لاتون، سخنگوی گوگل در گفت‌وگو با ورج اعلام کرد: «انواع کمپین‌های تبلیغاتی وجود دارند که برای هریک از آن‌ها امکان انصراف از نمایش ویدیو در سایت‌های ناشر تبلیغات را ارائه می‌دهیم. لاتون خاطرنشان کرد اگر تبلیغ‌دهندگان بخواهند سایت‌های شخص‌ثالث را از کمپین خود حذف کنند، همیشه می‌توانند اینکار را ازطریق نمایندگان حسابشان انجام دهند.

البته کیفیت پایین تبلیغات تنها مشکل سیستم آگهی گوگل نیست. درحالی‌که این شرکت می‌گوید شرکای شخص‌ثالث را براساس معیارهای موجود در مورد امنیت نمایش تبلیغات ویدویی بررسی می‌کند، اما به‌نظر می‌رسد این ادعا درمورد برخی وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده‌ی آگهی‌ها، مغایرت دارد. به‌طور خاص Adalytics متوجه شد آگهی‌های گوگل در برخی اپلیکیشن‌های اندروید که دیگر ازطریق فروشگاه پلی دردسترس نیستند نمایش می‌یابند که برخی از این برنامه‌ها ساخت شرکت‌های تحریم‌شده ازطرف ایالات‌متحده ازجمله ایران بوده‌اند.

علاوه‌بر این، گزارش Check My Ads که تحقیقات Adalytics را تجزیه‌وتحلیل می‌کند به چندین وب‌سایت شخص‌ثالث مشکوک اشاره دارد که آگهی‌های گوگل را نمایش می‌دهند. ازجمله این وب‌سایت‌ها می‌توان به رسانه‌های تحت‌کنترل دولت روسیه مثل Russia Today و Pravada اشاره کرد. سایر سایت‌های ذکرشده ازطرف Check My Ads شامل رسانه‌ی راست‌گرای Breitbart می‌شوند که قبلاً بیش‌از چهار هزار آگهی‌دهنده آن را مسدود کرده بودند. وبلاگ مالی راست‌گرای افراطی Zero Hedge که سال گذشته به نمایش تبلیغات روسیه متهم شد و NewsMax ازجمله سایت‌های مشکوک دیگری بود که Check My Ads به آن‌ها اشاره داشت.

پل تانگ یکی از اعضای پارلمان اروپا در بیانیه‌ای که به گزارش Adalytics و Check My Ads اشاره شده، گوگل را به‌دلیل احتمال نمایش تبلیغات پارلمان در وب‌سایت‌های روسی مورد انتقاد قرار داد.

درحال حاضر مشحص نیست آینده‌ی گوگل چه خواهد شد اما جامی به ورج می‌گوید تبلیغ‌دهندگان حق دارند پولی که برای آگهی‌های خلاف ادعاهای این شرکت هزینه شده را دریافت کنند.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • گوگل,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد image نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد 1403/02/09

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، موسوم به ایران اکسپو ۲۰۲۴ توسط رئیس جمهور افتتاح شد. ایرانسل نیز در این رویداد حضوری پررنگ و جدی دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد image گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد 1403/02/09

گوگل اعتقاد دارد که وزارت دادگستری شواهدی مبنی بر عملکرد ضدرقابتی کسب‌وکار آن‌ها ارائه نکرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید image اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید 1403/02/08

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل آیدی آن‌ها به‌طور ناگهانی قفل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33