خدمات سایت


متن کامل خبر

لیفان و MVM در صدر نمره منفی ها/مزدا، نیسان و سوزوکی در صدر ممتازها

آرشیو
وقتی چشم تنگ‌ها جای چشم آبی‌ها را گرفتند. با توقف تولید مرسدس‌های سواری باز سایر خودروهای مونتاژی داخلی فرصتی برای عرض اندام داشتند تا بدین ترتیب مزدا3 جدید گروه بهمن در صدر کیفی ترین خودروهای داخلی قرار گرفت.
1389/11/10 05:56:30 ق.ظ

بر اساس تازه ترین گزارش کیفی خودروهای تولید داخل، سه برند معتبر ژاپنی مزدا، نیسان و سوزوکی توانستند در این گروه بندی قرار بگیرند. در واقع جایی که چشم آبی‌ها تولیدی نداشتند چشم تنگ‌ها جای خود را در صدر جدول تثبیت کردند.

در این میان نیسان ماکسیما و سوزوکی گرندویتارا رتبه های دوم و سوم را از آن خود کردند. نکته جالب جدول کیفی خودروهای داخلی این است که هیوندا آوانته مونتاژی راین خودرو به فاصله کمی از سوزوکی ایران خودرو رتبه چهارم را از آن خود کرد.

از برند رنو هم محصولات مگان و تندر90 در رتبه‌های بین 5 تا 8 جدول جا خوش کردند.

مگان پارس خودرو در رتبه پنجم، تندر و پژو 206 ایران خودرو در رتبه ششم و هفتم و تندر90 پارس خودرو در رتبه هشتم جدول قرار گرفتند. جالب است که طی آخرین وضعیت کیفیت اعلام شده از سوی وزارت صنایع تندر90 پارس خودرو دارای سطح کیفی پایین تری نسبت به محصول تقریبا قدیمی 206 ایران خودرو ارزیابی شده است. البته فاصله نمره منفی این دو خودرو 0.3 است. 206 صندوق دار هم در رتبه نهم طبقه بندی شد.

•· رقابت میلیمتری دو تندر

این دو خودرو حاشیه ساز ایران خودرو و پارس خودرو در چهار بخش "فنربندی، تعلیق و فرمان"، "موتور و انتقال قدرت"، "ترمز" و "تجهیزات الکتریکی" فاقد هرگونه عیبی تشخیص داده شدند. در این میان تندر90 ایران خودرو توانست در بخش تزیینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی و سیستم رنگ نسبت به محصول مشابه پارس خودرو برتری یابد. تندر90 پارس خودرو نیز در دو بخش بدنه و عدم نفوذ آب نسبت به رقیب مشابه خود برتری داشت.

در مجموع نیز تندر90 ایران خودرو با نمره کل 26.9 بالاتر از تندر90 پارس خودرو با نمره کل 28 قرار گرفت.

در واقع از آنچه که از وضعیت نمره‌های منفی خودروهای داخلی مشخص است این است که رقابت اصلی کیفی در میان 9 خودرو ابتدایی جدول است و بعد از این خودروها سطح نمره منفی خودروهای دیگر به فاصله معناداری افزایش می‌یابد(توضیح این که هرچه نمره منفی خودروها در سطح پایین تری قرار بگیرد خودرو با کیفیت تر محسوب می‌شود)

اما دو کره‌ای دیگر رتبه های 10 و 11 جدول کیفی را به نام خود کردند. هیوندا ورنا و ریو به ترتیب نمره های کل 50 و 58.9 را کسب کردند.

•· خوب‌ها

MVM530، سمند ایران خودرو، پژوپارس و 405 تولیدی سایت خراسان، پژو 405 ایران خودرو، MVM110 مدیران خودرو، لیفان کرمان موتور و پژو روآ سال ایران خودرو در سطح خوب قرار گرفتند.

نمره منفی این خودروها تفاوت فاحشی با خودروهای سطح خیلی خوب دارد.

پراید صبا و پراید پارس خودرو هم در سطح قابل قبول و به عنوان کم کیفیت ترین خودروهای ساخت داخل لقب گرفتند.

•· بالاترین نمرات منفی

در مجموع MVM530 در بخش فنربندی، تعلیق و فرمان، لیفان در بخش تجهیزات الکتریکی، پژو روآ سال در بخش موتور و انتقال قدرت و تزیینات داخلی و خارجی، پراید صبا در بخش‌های ترمز، صداهای غیر عادی و نفوذ آب و پراید پارس خودرو در دو بخش بدنه و رنگ بالاترین نمره‌های کیفی را از آن خود کردند و بدترین خودرهای ساخت داخل در قسمت‌های یاد شده ارزیابی شدند.

مجموعا 21 مدل خودرو سواری از سوی شرکت بازرسی کیفیت استاندارد ایران مورد ارزیابی کیفی قرار گرفتند که 11 مدل در سطح خیلی خوب، هشت مدل در سطح خوب و دو مدل در سطح قابل قبول ارزیابی کیفی شدند.

•· وانت‌ها با 6 محصول مورد ارزیابی

همچنین شش مدل وانت نیز از سوی شرکت بازرسی کیفیت استاندارد مورد ارزیابی کیفی قرار گرفتند.

در این رده‌بندی وانت کاپرا صدرنشین شد و بعد از این وانت نیز وانت مزدا تک کابین، وانت دیزل زامیاد، وانت نیسان سی.ان.جی،‌ وانت مزدا دوکابین و وانت پیکان تبریز قرار گرفتند.

در گروه وانت یک خودرو صدرنشین در سطح خوب، دو خودروی بعدی در سطح قابل قبول و سه خودروی آخر در صدر حداقل قابل قبول ارزیابی شدند.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




خالق چت جی‌پی‌تی در یک قدمی ساخت مغز مجازی انسان است! image خالق چت جی‌پی‌تی در یک قدمی ساخت مغز مجازی انسان است! 1403/02/29

ظاهرا هوش مصنوعی بسیار سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنیم، در حال پیشرفت است. سم آلتمن، خالق ChatGPT قصد دارد در آینده نزدیک مغز مجازی را در برابر جهانیان قرار دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 5

محققان: مدل‌های هوش مصنوعی یاد گرفته‌اند که چگونه انسان‌ها را فریب دهند image محققان: مدل‌های هوش مصنوعی یاد گرفته‌اند که چگونه انسان‌ها را فریب دهند 1403/02/25

محققان در پژوهش خود مدل GPT-4 و CICERO متا را مورد بررسی قرار دادند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

مدل هوش مصنوعی GPT-4o معرفی شد؛ سریع‌تر، تواناتر و رایگان image مدل هوش مصنوعی GPT-4o معرفی شد؛ سریع‌تر، تواناتر و رایگان 1403/02/25

GPT-4o به‌عنوان مدل هوش مصنوعی پرچمدار جدید OpenAI از راه رسید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

ناسا از طرح جدیدی برای ساخت قطار رباتی معلق در ماه رونمایی کرد image ناسا از طرح جدیدی برای ساخت قطار رباتی معلق در ماه رونمایی کرد 1403/02/24

ناسا از طرح جدید ساخت یک قطار رباتی معلق در ماه رونمایی کرده است. این طرح، جزوی از مأموریت‌های آرتمیس برای بازگشت به ماه است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

از تأمین قطعات تا زیرساخت؛ چرا هوش مصنوعی یک فناوری گران است؟  image از تأمین قطعات تا زیرساخت؛ چرا هوش مصنوعی یک فناوری گران است؟ 1403/02/21

افزایش هزینه‌ توسعه چت‌بات‌های مولد، نگرانی سرمایه‌گذاران را در پی داشته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

پزشک هوش مصنوعی گوگل حتی از دکترهای واقعی هم بهتر است! image پزشک هوش مصنوعی گوگل حتی از دکترهای واقعی هم بهتر است! 1403/02/20

پزشک هوش مصنوعی گوگل به‌لطف قابلیت خودآموزی بر بستر Google، موفق شده عملکرد فوق‌العاده‌ای را ثبت کند و حتی از پزشکان واقعی هم بهتر باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

هوش مصنوعی DeepMind گوگل اکنون می‌تواند DNA و سایر مولکول‌های زیستی را شبیه‌سازی کند image هوش مصنوعی DeepMind گوگل اکنون می‌تواند DNA و سایر مولکول‌های زیستی را شبیه‌سازی کند 1403/02/20

نسخه سوم مدل انتشاری AlphaFold می‌تواند ابزاری بالقوه برای درمان بیماری‌های و ساخت واکسن‌های جدید باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

اولین ایمپلنت مغزی نورالینک در انسان دچار مشکل شد image اولین ایمپلنت مغزی نورالینک در انسان دچار مشکل شد 1403/02/20

نورالینک یک رابط بین مغز و رایانه یا BCI ساخت و اکنون می‌گوید تعدادی از رشته‌ها از مغز بیمار خارج شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 94