خدمات سایت


متن کامل خبر

جزئيات آزار و اذيت زنان توسط عقرب سياه

آرشیو
وی اظهار داشت: عقرب سياه من را به سمت تپه‌هايی در اطراف رباط كريم برد و پس از بيرون آوردن لباس‌ها و بستن دست‌ها و پاهايم، به طور وحشيانه آزار و اذيتم كرد. آن روز برف هم آمده بود...
1389/11/11 11:48:12 ب.ظ

قربانیان جنایات عقرب سیاه نسبت به نقض حكم اعدام توسط دیوان‌عالی كشور، اعتراض كردند.

به گزارش فارس، صبح امروز جلسه رسیدگی به اتهامات عقرب سیاه در شعبه 79 دادگاه كیفری استان تهران برگزار شد اما به دلیل عدم حضور وكیل مدافع متهم، جلسه دادگاه به 3 هفته دیگر موكول شد.

از 30 نفر شاكی این پرونده تنها 2 شاكی در دادگاه حضور یافتند، كه این افراد نیز توسط یكی از بستگان عقرب سیاه كه در ورودی دادگاه حضور یافته تهدید شدند.

عقرب سیاه هنگام ورود به دادگاه و تا زمان برگزاری محاكمه در اداره حفاظت دادگاه نگهداری می‌شد، زمانی كه عقرب سیاه به سمت محل دادگاه برده می‌شد خانواده قربانیان به سمت وی حمله ور شدند.

فهیمه یكی از قربانیان این جنایت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: عصر روز 11 اسفند سال 87 خودرویی را از میدان شوش به سمت خیابان ستارخان به صورت دربست كرایه كردم. راننده خودرو به بهانه فرار از ترافیك، از خیابان‌های خلوت گذر می‌كرد و در یك فرصت با شوكر برقی به سمتم حمله ورشد.

این زن قربانی كه با به خاطر آوردن روز حادثه دست‌هایش می لرزید ادامه داد: عقرب سیاه آن‌قدر به شوكر به بدنم ضربه وارد كرد كه دیگر توان و قدرتی نداشتم. در ادامه این جانی پلید مرا به تپه‌های جاده رباط كریم كشاند و در‌ سرمای سوزناك لباس‌هایم را از تنم درآورده و به طور وحشیانه‌ای مورد آزار و اذیت قرار داد.

فهیمه در حالی‌كه وحشت چشمانش را فرا گرفته بود، افزود: عقرب سیاه دست و پاهایم را بسته بود و از طرفی به دلیل ضربات شوكر توان دفاع از خودم را نداشتم، التماس‌هایم نیز راه به جایی نمی‌برد.

وی اظهار داشت: عقرب سیاه، پس از آزار و اذیت وحشیانه، با دست و پای بسته من را داخل چاه انداخت. در آن لحظه به امام رضا(ع) متوسل شدم و خواستم تا نجاتم بدهد، اصلاً‌ فكر نمی‌كردم كه زنده بمانم. یك جوان بسیجی كه درحال گذر از آن اطراف بود ناله‌هایم را شنید و موضوع را به اورژانس و آتش نشانی گزارش داد و من نجات یافتم.

فهیمه گفت: عقرب سیاه، چندین بار از زندان تماس گرفته و تهدیدم كرده است، به طوری‌كه مجبور به تغییر محل زندگی شده‌ایم.

مادر فهیمه نیز در این ارتباط گفت: آن روز وقتی فهمیه دیر كرد، نگران شدم و موضوع را با شوهرش درمیان گذاشتم تا این‌كه چند روز بعد از بیمارستانی واقع در جنوب تهران تماس گرفتند و گفتند كه فهمیه در بیمارستان بستری است.

مادر فهیمه در حالی‌كه اشك می‌ریخت، افزود: از آن روز به بعد، فهمیه مدام تحت نظر روانپزشك و روانشناس است و باید دارو مصرف می‌كند و این داروها باعث شده تا وزنش زیاد شود. فهیمه در حال حاضر از مردان غریبه وحشت دارد، قبل از رسیدن به دادگاه نیز مضطرب بود و دستانش می‌لرزید.

وی افزود: نمی‌دانم چرا دیوان عالی حكم اعدام عقرب سیاه را نقض كرده است، این فرد برای زنان و نوامیس مردم مزاحمت ایجاد كرده و زنان بی‌گناه را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

* عقرب سیاه، زندگی‌ام را از هم پاشید

الهام یكی دیگر از قربانیان این پرونده نیز گفت: روز حادثه، در خیابان پیروزی در حالی‌كه از بانك مبلغ زیادی پول گرفته بودم، برای اولین خودروی عبوری دست تكان داده و خواستم تا به صورت دربست مرا به محل كار شوهرم برساند، راننده پژو به من یك خرما تعارف كرد و گفت این خرما را خورده و فاتحه‌ای برای یكی از نزدیكانش بفرستم.

الهام كه نمی‌توانست، اضطراب خود را پنهان كند، افزود: با خوردن خرما حالت گیجی به من دست داد و در ادامه عقرب سیاه با شوكر ضربات زیادی را به بدنم وارد كرد، طوری‌كه قدرت حركت دادن عضلات بدنم را نداشتم.

وی اظهار داشت: عقرب سیاه من را به سمت تپه‌هایی در اطراف رباط كریم برد و پس از بیرون آوردن لباس‌ها و بستن دست‌ها و پاهایم، به طور وحشیانه آزار و اذیتم كرد. آن روز برف هم آمده بود.

الهام گفت: پس از آن عقرب سیاه، دو شرط برایم تعیین كرد یكی این‌كه مرا خفه كند یا این‌كه با ماشین از رویم رد شود، التماسش كردم و گفتم اجازه بده تا برای آخرین بار عكس تنها فرزندم را ببینم. عقرب سیاه قرآنی را كه عكس فرزندم داخلش بود، محكم به سرم زد و پس از حفر یك گودال، تن زخمی و بی‌حسم را درون گودال انداخت.

وی اظهار داشت: با تقلای فراوان از گودال بیرون آمده و با غلت زدن از روی تپه‌ها خودم را به كنار جاده رسانده و نجات پیدا كردم، پس از این حادثه شوهرم یا یك بچه طلاقم داد.

الهام گفت: تاكنون چندین بار از طرف خانواده عقرب سیاه تهدید شده‌ام و مجبور شده‌ام 3 بار محل زندگی و تحصیل فرزندم را تغییر دهم، اما آنان هر بار آدرس جدید را پیدا می‌كنند و تهدیدات‌شان ادامه دارد. آن‌ها مدعی‌اند یكی از تاجران معروف بازار آهن از بستگانشان است و از نفوذ خود استفاده می‌كند.

س.م یكی دیگر از قربانیان این حادثه در گفت‌وگو با فارس گفت: روز حادثه در حالی كه شوهر و فرزندانم در خانه منتظرم بودند، یك خودرو را دربستی كرایه گرفته تا زودتر به منزل برسم اما راننده خودرو ضمن تغییر مسیر در شرایطی كه جاده مه آلود بود از خودرو پیدا شده و با یك جسم سخت به سرم كوبید موجب شد بیهوش شوم.

وی اظهار داشت: وقتی به هوش آمدم، در تپه‌های معروف اطراف رباط كریم بودم، هرچه التماس كردم و به عقرب سیاه گفتم كه شوهر دارم و این كار نكند اما او بدون توجه به گریه‌ها و التماس‌هایم، وحشیانه آزارم داد.

س.م گفت: شوهرم اجازه نمی‌دهد در جلسات دادگاه حاضر شوم اما از قانون می‌خواهم تا این فرد شرور كه باعث ناامنی و شرارت شده را حتماً اعدام كنند.

عقرب سیاه تحت عنوان مسافربر زنان را سوار خودرو كرده و در فرصت مناسب آنان را به حاشیه شهر كشانده و مورد آزار و اذیت قرار می‌داد. در حالی كه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهم به صورت ویژه آغاز شده بود، چند زن و دختر دیگر به شاكیان پرونده افزوده شدند.

مأموران سرانجام «عقرب‌سیاه» را هنگام درگیری با یك زن در بیابان‌های اطراف تهران به دام انداختند. پسر 27 ساله در بازجویی‌ها به آزار و اذیت زنان اعتراف كرد و گفت: با خودروی خود طعمه‌هایش را شكار می‌كرد.

بدین ترتیب پرونده با شكایت چند قربانی برای رسیدگی به شعبه 77 دادگاه كیفری استان تهران ارسال و متهم دی ماه گذشته محاكمه شد. عقرب سیاه در جلسه محاكمه غیرعلنی برابر پنج قاضی دادگاه عالی جنایی تهران با انكار اعترافات و اظهارات گذشته‌اش گفت:«فقط برای سرقت پول، طلا و اموال گرانقیمت زنان و دختران را می‌دزدیدم، بنابراین ادعاهای آنها مبنی بر تجاوز بی‌اساس است!»

شاكیان پرونده زمانی كه با انكار‌های متهم مواجه شدند، لحظات هولناكی را كه سپری كرده بودند برای دادگاه بازگو كردند.

در پایان جلسه رئیس شعبه 77 دادگاه كیفری استان و چهار قاضی مستشار ـ به اتفاق آرا حكم اعدام «عقرب سیاه» را صادر كردند.

از آنجا كه عقرب سیاه توانسته بود رضایت تعدادی از شاكیان پرونده را جلب كند، دیوان عالی كشور رأی دادگاه را نقض و بار دیگر پرونده را به شعبه 79 دادگاه كیفری ارسال كرد.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر به زمین رسید؛ پیدایش شفق قطبی در کشورهای مختلف image قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر به زمین رسید؛ پیدایش شفق قطبی در کشورهای مختلف 1403/02/23

به گفته ادارهٔ ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا (NOAA)، این قدرتمندترین طوفان خورشیدی 20 سال گذشته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

کشف یک تمدن عظیم ۷ هزار ساله در صربستان image کشف یک تمدن عظیم ۷ هزار ساله در صربستان 1403/02/21

باستان‌شناسان با گزارش یک مرد محلی و خیلی اتفاقی، یک تمدن ٧ هزار ساله را در نقاط دور افتاده صربستان متعلق به عصر نوسنگی کشف کردند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 107

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 184

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 160

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 359

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 347

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 407