خدمات سایت


متن کامل خبر

پیکسل فولد 2 احتمالاً با پردازنده تنسور G4 و 16 گیگابایت رم عرضه می‌شود

آرشیو
گوگل به دلیل استفاده از هوش مصنوعی در گوشی‌های جدید خود، قصد دارد سخت‌افزار قدرتمندتری در آن‌ها قرار دهد.
1402/11/18 11:58:14 ق.ظ

سال 2023 برای گوشی‌های تاشو بسیار موفقیت‌آمیز بود. در این سال بسیاری از شرکت‌های مشهور گوشی‌های انعطاف‌پذیر مختلفی را به بازار عرضه کردند. گوگل نیز بالاخره به این بازار وارد شد و گوشی قدرتمند پیکسل فولد خود را با پردازنده Tensor G2 عرضه کرد. اما این پایان کار نیست و این کمپانی قصد دارد پیکسل فولد 2 را با سخت‌افزار قدرتمندتر روانه بازار کند.

پیکسل فولد در ماه مه 2023 عرضه شد. احتمالاً گوگل قصد دارد ماه میلادی مشابهی برای عرضه نسخه دوم این گوشی درنظر بگیرد. به گزارش Android Authurity، تا الان اطلاعات زیادی از این گوشی تاشو در دسترس نبود، اما به تازگی اطلاعات خوبی از این گوشی فاش شده است.

ظاهراً گوگل چند ماهی است که درحال تست پیکسل فولد 2 است. نمونه‌های اولیه این گوشی تاشو، چیپست تنسور G3 با اسم رمز «zuma» داشتند، اما در نمونه‌های جدیدتر مجهز به چیپست تنسور G4، با اسم رمز «zumapro» هستند.



این تغییر در نمونه‌های جدید نشان می‌دهد که گوگل شاید این دستگاه را به جای Tensor G3، با چیپ G4 عرضه کند. البته این موضوع قطعی نیست و در آینده بهتر می‌توان درباره صحت آن اظهارنظر کرد. البته گوگل قبل از عرضه نسخه اول پیکسل فولد قصد استفاده از Tensor G1 را داشت، اما بعداً تصمیم به استفاده از Tensor G2 گرفت. به همین دلیل، احتمال دارد در پیکسل فولد 2 نیز همین رویه را در پیش گیرد و به جای استفاده از G3، از G4 استفاده کند. همچنین درحال حاضر اسم رمز «comet» برای این گوشی انتخاب شده است و شاید اسم رمز آن را هم گوگل در آینده تغییر دهد.
تنسور G4 احتمالاً ترکیبی از هسته‌های پردازشی A720 ،Arm Cortex-X4 و A520 خواهد بود. این چیپست طبق شایعات توسط سامسونگ تولید می‌شود. البته گوگل درنظر دارد برای ساخت Tensor G5 با TSMC همکاری کند.

پردازنده G2 در بسیاری از تست‌ها عملکرد ضعیفی داشت. بنابراین انتظار می‌رود عملکرد Tensor G3 و G4 نسبت به رقبای دیگر بهتر باشد.


میزان رم پیکسل فولد 2

به غیر از پردازنده، پیکسل فولد 2 احتمالاً دارای 16 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه از نوع UFS 4.0 خواهد بود. اگر این موضوع به حقیقت بپیوندد، پیکسل فولد 2 اولین گوشی گوگل خواهد بود که به رم 16 گیگابایت مجهز است. البته این افزایش رم خیلی هم دور از انتظار نیست. گوگل درنظر دارد گوشی‌های جدید خود را با قابلیت‌های هوش مصنوعی عرضه کند و برای عملکرد بهینه قابلیت‌های هوش مصنوعی، این میزان افزایش مورد نیاز است. لازم به ذکر است که پیکسل فولد 1 دارای رم 12 گیگابایتی و حافظه 256 گیگابایتی از نوع 3.1 UFS بود.

منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • گوگل,
  • پیکسل فولد 2,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد image نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد 1403/02/09

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، موسوم به ایران اکسپو ۲۰۲۴ توسط رئیس جمهور افتتاح شد. ایرانسل نیز در این رویداد حضوری پررنگ و جدی دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد image گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد 1403/02/09

گوگل اعتقاد دارد که وزارت دادگستری شواهدی مبنی بر عملکرد ضدرقابتی کسب‌وکار آن‌ها ارائه نکرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید image اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید 1403/02/08

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل آیدی آن‌ها به‌طور ناگهانی قفل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 71

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34