خدمات سایت


متن کامل خبر

اتفاق عجیب؛ یکی از مدیران مهم OpenAI وجود خارجی ندارد!

اسناد مربوط به فرد ناشناسی که صندوق سرمایه‌گذاری ۱۷۵ میلیون دلاری OpenAI را مدیریت می‌کرد، جعلی است.
1403/01/12 06:32:31 ب.ظ

The Orchard یک مجتمع مسکونی دو طبقه در سانتا آنای کالیفرنیا است که به ساکنان بی‌خانمان این منطقه خدماتی را ارائه می‌دهد. این مجتمع از باغ مشارکتی، آشپزخانه‌ی صنعتی و پارکینگ بهره می‌برد. اسناد فاش‌شده نشان می‌دهند که The Orchard برای مدت زمان محدودی در سال ۲۰۲۳، مرکز اصلی صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر OpenAI بود و ۱۷۵ میلیون دلار ارزش داشت. Non Gaap Investing برای اولین‌بار به این اسناد اشاره کرد.

یکی از اسناد که در آوریل ۲۰۲۳ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲) ثبت شده، نشان می‌دهد که نام جیکوب توماس وِسپِرز و شرکت وِسپِرز به عنوان مدیر صندوق ذکر شده است. طبق سندی که چند هفته‌ی بعد ثبت شد،‌ این شرکت در واحد ۲۳۴ یک آپارتمان کوچکِ دوطبقه که مشرف‌ به حیاط مجتمع مسکونی The Orchard است، قرار دارد.

کمتر از دو ماه بعد یعنی در ۲۴ می (۳ خرداد)، شرکت وِسپِرز به سم آلتمن به‌عنوان مدیر صندوق اشاره کرد. نام سم آلتمن در پرونده‌ی جداگانه‌ای که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ثبت شده، آمده است. هنوز مشخص نیست که چه کسی پشت پرده‌ی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌های سیلیکون ولی است.

مدهاو دات، سخنگوی OpenAI، می‌گوید که جیکوب وِسپِرز اصلا وجود خارجی ندارد و اسناد ثبت‌شده نیز جعلی هستند. دات از توضیح درباره‌ی اینکه چطور این اسناد ساختگی در ایالت کالیفرنیا به ثبت رسید، خودداری کرد و فقط گفت که این اسناد نامشروع‌اند.

کایلا وود، یکی دیگر از سخنگویان OpenAI، گفت که اطلاعاتی درباره‌ی فردی که این اسناد را به ثبت رسانده است، ندارد. براساس گفته‌ی وود، OpenAI در جولای ۲۰۲۳ (تیر و مرداد ۱۴۰۲)‌، زمانی که یک خبرنگار درباره‌ی اسناد جعلی سوال کرد، از این پرونده مطلع شد.

بر اساس گفته‌های وود، OpenAI در آگوست ۲۰۲۳ (مرداد و شهریور ۱۴۰۲) پرونده‌ای را در ایالت کالیفرنیا به‌راه انداخت و اعلام کرد که هیچ فردی را به‌عنوان مدیر صندوق سرمایه‌گذاری استارتاپ در OpenAI معرفی نکرده است و مردم باید از وضعیت این صندوق مطلع باشند.

یکی از مقامات کالیفرنیا می‌گوید ثبت یک سند جعلی در دفتر دولتی، جرم به‌شمار می‌آید. وود گفت زمانی که OpenAI در سال ۲۰۲۳ از طریق یک روزنامه‌نگار متوجه‌ اسناد شرکت وِسپِرز شد، ساختگی‌بودن آن‌ را به هیچ‌یک از مقامات کالیفرنیا گزارش نداد.

پاول کارول، مدیرعامل شرکت Integrity Housing (شرکت مالک The Orchard)، می‌گوید از هیچ کسب‌وکاری که در واحدهای ساختمانی این مجتمع اداره شده است، اطلاعی ندارد.

با وجود اینکه کارول اظهار بی‌اطلاعی کرد، سوابق ثبت‌شده‌ نشان می‌دهند که واحد ۲۳۴ این مجتمع حداقل به‌عنوان دفتر مرکزی هفت کسب‌وکار مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.
از جیکوب توماس وسپرز در برخی اسناد با نام جیکوب توماس ردموند مِسِر، جیکوب توماس ردموند و جیکوب توماس مِسِر یاد شده است؛ اتفاقاً دو نفر از اعضای هیئت مدیره‌ی شرکت وِسپِرز، ردموند و مِسِر نام دارند.

در ۱۹ می ۲۰۲۳ (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲)‌ پستی در گیت‌هاب با نام جیکوب توماس ردموند منتشر شد که به احتمال زیاد توسط هوش مصنوعی ساخته شده است.

جیکوب توماس ردموند در پست گیت‌هاب نوشت: «من به‌تازگی با گیت‌هاب آشنا شده‌ام و اگر اشتباهی انجام دادم، پیشاپیش عذرخواهی می‌کنم.»

در پست‌های دیگری از او به‌عنوان دانشجوی دکترا یاد شده که درحال فعالیت روی تصویربرداری عصبی و رابط‌های مغز و کامپیوتر است. از جیکوب توماس ردموند به‌عنوان توسعه‌دهنده‌ی ابزار Code Revolver چت‌بات هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی نیز نام برده‌ شده است.

با وجود همه‌ی اسناد و مدارک، حتی همین حالا هویت واقعی جیکول توماس ردموند مشخص نیست و این موضوع شاید برای OpenAI دردسر درست کند.
منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • OpenAI,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد image نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد 1403/02/09

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، موسوم به ایران اکسپو ۲۰۲۴ توسط رئیس جمهور افتتاح شد. ایرانسل نیز در این رویداد حضوری پررنگ و جدی دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد image گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد 1403/02/09

گوگل اعتقاد دارد که وزارت دادگستری شواهدی مبنی بر عملکرد ضدرقابتی کسب‌وکار آن‌ها ارائه نکرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید image اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید 1403/02/08

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل آیدی آن‌ها به‌طور ناگهانی قفل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 73

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34