خدمات سایت


متن کامل خبر

سكوت 73 روزه رسانه ها در مرگ یک مربی!

آرشیو
نسرين قياسي هنگامي كه براي گرفتن وضو به دستشويي مي رود، حالش بد مي شود و صداي او را تنها اعضاي تيم مي شنوند، اما هنگامي كه براي بيرون اوردن او تلاش مي كنند، متوجه مي شوند در دستشويي خراب است
1389/11/20 03:45:42 ق.ظ

73 روز از درگذشت نسرين قياسي مربي نجات غريق استان ايلام در جريان رقابتهاي قهرماني كشور مي گذرد، اما در اين مدت اين خبر با كوچكترين واكنش رسانه‌ها روبرو نشده و حتي خانواده اين مرحومه هم نتوانسته‌اند تا به حال از طريق مراجع قضايي پرونده اين اتفاق را به مرحله نهايي برسانند.

وكيل خانوادگي قياسي - كه خواهر شوهر او هم به حساب مي‌آيد - مي گويد اگر مسابقات قهرماني كشور كه در قشم برگزار شد، از كوچكترين امكانات پزشكي برخوردار بود، اين بانوي 37 ساله مي توانست زندگي عادي اش را ادامه دهد.

پروين آزرم وكيل پرونده قياسي در گفت و گو با ايسنا، اين چنين درباره حادثه درگذشت نسرين قياسي توضيح مي دهد: طي بخشنامه‌اي كه از سوي سازمان تربيت بدني براي اداره كل تربيت بدني ايلام ارسال شد به اين استان اعلام كردند كه اسامي نفرات تيمتان را براي حضور در مسابقات قهرماني نجات غريق كشور كه در قشم برگزار مي‌شود، اعلام كنيد كه پس از اتخاذ تصميمات فني اسامي تيم ايلام معرفي مي‌شود. ابتدا مي‌گويند كه بايد با خودرو مسافت ايلام تا قشم را طي كنيد، مسافتي كه دو هزار كيلومتر طول دارد، اما برادرم چون صاحب استخر است، خودش بليت تهيه مي كند و تيم را به قشم مي‌فرستد.

وكيل اين مرحومه ادامه داد: در روز ششم آذر كه جلسه هماهنگي برگزار شد، نسرين قياسي احساس بي حالي مي كند، اما كسي از مسوولان فدراسيون توجهي به او نمي كند. صبح روز هفتم آذر نسرين قياسي هنگامي كه براي گرفتن وضو به دستشويي مي رود، حالش بد مي شود و صداي او را تنها اعضاي تيم مي شنوند، اما هنگامي كه براي بيرون اوردن او تلاش مي كنند، متوجه مي شوند در دستشويي خراب است و سرانجام خانم داوري سرپرست تيم ايلام با چاقو در دستشويي را باز مي كند و به كمك دو نفر آقا او را بيرون مي آورند و به او تنفس مصنوعي مي‌دهند.

وي افزود: تمام اتفاقات در شرايطي افتاد كه هيچ يك از مسوولان فدراسيون كه در آنجا حضور داشتند، خبري از اين اتفاق نداشتند. سرانجام به كمك آن دو نفر آقا و خانم داوري، مرحومه به درمانگاه قشم برده مي‌شود، اما به دليل كمبود امكانات، مرحومه را دو نفر از اعضاي 18 و 19 ساله تيم به همراه خانم داوري با قايق به سمت بندرعباس مي برند كه باز هم در اين جريانات خبري از مسوولان فدراسيون نيست وهنگامي كه آنها به بيمارستان ام ليلاي بندرعباس مي‌رسند، نسرين قياسي فوت مي كند.

آزرم با انتقاد از مسوولان فدراسيون نجات غريق گفت: با دولت آبادي پزشك مسابقات كه صحبت مي كرديم. او مي‌گفت يك ماه پيش از شروع مسابقات به ما اعلام كردند كه چنين مسابقاتي در قشم برگزار مي شود، اما پس از آن ديگر از پيگيري‌هاي بعدي خبري نبود و تيم پزشكي دو روز پس از شروع مسابقات و يك روز پس از درگذشت قياسي در محل رقابتها مستقر مي شوند. اين در حالي است كه طبق دستورالعمل مسابقات بايد تيم پزشكي از ابتداي مسابقات تا انتهاي رقابتها در محل برگزاري مسابقات مستقر باشند.

وكيل قياسي درباره پيگيريهاي قضايي گفت: قاضي پرونده از ما خواست تا اسم و عنوان مسوولان مربوطه حاضر در مسابقات را به او اعلام كنيم، اما به خاطر اين كه مسوولان فدراسيون به صورت ديمي در آنجا حضور داشتند چه كسي مسوول است و فدراسيون هم تا به حال از اعلام نام مسوولان حاضر در مسابقات طفره رفته‌اند. اين در حالي بود كه خانم صاحب الزماني به عنوان رييس كميته بانوان فدراسيون نقش سرپرستي مسابقات را برعهده داشت. با اين وجود فدراسيون مي گويد همه كاره درآنجا هلال احمر بوده است.

آزرم در پايان گفت: تمامي هزينه‌هاي انجام شده در قشم كه شامل اعزام قياسي به بيمارستان قشم، انتقال او با قايق از قشم به بندر عباس و انتقال جنازه است را خانواده قياسي انجام بر عهده داشته‌اند و فدراسيون كوچكترين هزينه اي نكرده است. شكر خدا خانواده ما مشكل مالي ندارد و اين صحبت‌هاي من تنها به خاطر بي توجهي فدراسيون است. متاسفانه مسوولان فدراسيون هنگامي كه برادرم براي تحويل جنازه به بندرعباس رفت،‌حضور نداشتند و حتي به او تسليت هم نگفتند. علاوه بر اين فدراسيون در اظهارنامه اش به قاضي پرونده گفته كه قياسي با يدك كشي كه توسط فدراسيون اجاره شده از قشم به بندرعباس اعزام شده كه اين يك بزرگ نمايي آشكار است.

ايسنا اين حق را براي فدراسيون نجات غريق قائل است تا درباره اظهارات وكيل نسرين قياسي توضيحات لازم را ارائه كند.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 178

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 346

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 336

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 384

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 350

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 215