خدمات سایت


متن کامل خبر

خبر خیلی خوش(!) صدر:تعرفه‌هاي پزشكي سال آينده 40 تا 60درصد افزايش مي‌يابد

آرشیو
كارشناسي‌هاي اوليه نشان مي‌دهد كه بين 40 تا 60 درصد در سال آينده هزينه‌هاي حوزه سلامت افزايش پيدا مي‌كند/ تاكيد سازمان اين است كه قيمت‌ها به سمت شفاف شدن و واقعي شدن برود چون در غير اين صورت بخش درمان لطمه مي‌خورد.
1389/11/20 09:34:57 ق.ظ

نشست خبري رئيس كل سازمان نظام پزشكي كل كشور امروز در محل اين سازمان با حضور سيد شهاب‌الدين صدر رئيس اين سازمان و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايلنا سيد شهاب‌الدين صدر رئيس كل سازمان نظام‌ پزشكي با بيان اينكه خانواده نظام پزشكي بيش از 210 هزار عضو دارد افزود: در اين بين 110 هزار پزشك كه 80 هزار نفر آن را پزشك عمومي و 30 هزار نفر بقيه را متخصصين و فوق متخصصين تشكيل مي‌دهند.

او ادامه داد: 22 هزار دندانپزشك، 15 هزار دكتراي داروساز و 50 هزار ماما و همچنين 6 هزار دكتراي علوم آزمايشگاهي و 6 هزار همكار پروانه‌دار خانواده بزرگ نظام پزشكي جمهوري اسلامي را تشكيل مي‌دهند.

صدر با بيان اينكه كارنامه جامعه پزشكي در اين 32 سال جزو افتخارات نظام است افزود: برخي شاخص‌ها در سال 57 در زمينه بهداشت و درمان دچار مشكلاتي عديده‌اي بود و دستاوردهاي كنوني ما بايد در كنار ساير دستاوردهاي علمي كشور مورد توجه قرار بگيرد.

او تصريح كرد: در سال‌هاي قبل از انقلاب 6 هزار پزشك هندي، فيليپيني و بنگلادشي در كشور خدمت مي‌كردند كه باعث مي‌شد چند صد ميليون دلار ارز هر ساله كشور خارج شود و در حال حاضر جمعيت پزشكان ما از 13 هزار و 500 نفر در سال 57 به 110 هزار نفر رسيده است.

رئيس سازمان نظام‌ پزشكي تصريح كرد: در عرصه كيفيت خدمات پزشكي نيز در سال‌هاي قبل از انقلاب بيمارانمان را براي درمان به خارج از كشور مي‌فرستاديم ولي در حال حاضر بيماران بسياري از ساير كشورها براي درمان به كشور ما مي‌آيند.

او با بيان پيشرفت كشور در بسياري از شاخص‌هاي بهداشت جهاني گفت: در 150 شاخصي كه توسط سازمان بهداشت جهاني اعلام شده است كشور توانسته رشد چشمگيري داشته باشد. براي مثال مرگ و مير كودكان زير يك سال از 129 نفر در هر هزار نفر در سال 57 به كمتر از 18 نفر در حال حاضر رسيده است.

او ادامه داد: همچنين مرگ و مير كودكان زير 5 سال نيز 124 نفر در هر هزار نفر كودك در سال 57 به كمتر از 20 نفر در حال حاضر رسيده است.

او آمار مرگ و مير مادران باردار را در اوايل انقلاب 237 نفر در هر 100 هزار نفر برشمرد و افزود: در حال حاضر اين شاخص به 22 مورد در هر 100 هزار نفر رسيده است.

صدر ادامه داد: يكي از شاخص‌هاي مهم بهداشت جهاني شاخص مهم اميد به زندگي است كه در حال حاضر از 57 سال در سال 1357 به 73 سال در سال 1389 رسيده است كه حكايت از بهبود كليه شاخص‌هاي سلامتي در كشورمان دارد.

او با اشاره به برگزاري همايش پزشك خانواده و نظام ارجاع چشم‌اندازها و چالش‌ها در 22 بهمن اظهار كرد: اين همايش در سالن كتابخانه ملي برگزار مي‌شود كه يكي از طرح‌هاي مهم كشور در زمينه اصلاح نظام سلامت را كه موضوع پزشك خانواده و نظام ارجاع است مورد بحث و بررسي قرار مي‌دهد.

صدور كارت ملي شمس نيز از ديگر مباحثي بود كه صدر در اين نشست خبري به آن اشاره كرد و افزود: اين كارت به زودي در اختيار پزشكان قرار مي‌گيرد و پزشكان مي‌توانند از مزاياي اين كارت در بخش سلامت بهره ببرند.

پزشكان هر چه سريع‌تر براي تمديد پروانه‌هاي پزشكي‌شان اقدام كنند

رئيس سازمان نظام پزشكي با بيان اينكه سال 90 سال پايان اعتبار پروانه‌هاي پزشكي كشور است افزود: با هماهنگي بهتر با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي قرار است 9 ماه قبل از پايان اعتبار شروع به تمديد اين پروانه‌ها كرده‌ايم تا براي ماه سوم سال 90 هر چه سريع‌تر پروانه‌ها تمديد شود. بنابراين از پزشكان مي‌خواهم هر چه سريع‌تر براي تمديد پروانه‌هايشان اقدام كنند.

تصويب تعرفه‌هاي پزشكي سال 90 تا پايان امسال

او همچنين گفت: در حال حاضر تلاش مي‌كنيم تا تعرفه‌هاي پزشكي بخش عمومي و خصوصي سال 1390 را تا قبل از پايان امسال به تصويب برسانيم.

او در پاسخ به خبرنگار ايلنا در مورد افزايش تعرفه‌هاي سال آينده گفت: كارشناسي‌هاي اوليه نشان مي‌دهد كه بين 40 تا 60 درصد در سال آينده هزينه‌هاي حوزه سلامت افزايش پيدا مي‌كند كه در كنار اين افزايش دولت بايد تدابير لازم را براي حمايت هم از بخش دولتي و هم بخش خصوصي انجام دهد تا هزينه‌هاي اين دو بخش جبران شود و مخصوصا بخش خصوصي در بخش ارائه خدمات دچار مشكل نشود.

او ادامه داد: تاكيد سازمان نظام پزشكي اين است كه قيمت‌ها به سمت شفاف شدن و واقعي شدن برود چون در غير اين صورت بخش درمان به ويژه در بخش خصوصي دچار صدمه خواهد شد.

او تاكيد كرد: در برنامه پنجم در ماده پنجم تعيين تعرفه‌هاي بخش غيردولتي هم مانند بخش دولتي به هيات وزيران واگذار شده است كه نظام پزشكي با آن مخالف بود ولي به هر حال اين قانون تصويب شد و در طول اين پنج ساله اين اختيار از سازمان نظام پزشكي سلب شده است. با وجود اينكه اين كار وظيفه دائمي ما است ولي تاكيد ما اين است كه اگر اين تعيين تعرفه‌ها توسط هيات دولت به تعرفه‌هاي واقعي نزديك نباشد وضعيت فعلي از ايني كه هست خراب‌تر مي‌شود.

ادغام وزارت بهداشت و علوم به لحاظ كارشناسي، عملي نيست

او ادامه داد: وزارت بهداشت و وزارت علوم وظايفي كاملا جدا از هم دارند و ادغام اين دو وزارتخانه به لحاظ كارشناسي عملي نيست.

او تاكيد كرد: اگر هم بحث ادغام در مورد دانشگاه‌هاي علوم پزشكي باشد و آنها با وزارت علوم ادغام شوند آن نيز به لحاظ اينكه وزارت بهداشت هزينه بسيار فراواني را براي انسجام واحدهاي آموزشي و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي صرف كرده است به لحاظ اقتصادي به صرفه نيست حتي اگر وزارت علوم هم بخواهد مجددا دانشگاه‌هاي علوم پزشكي را تحت پوشش خود آورد هزينه بسياري را بايد تقبل كند. لذا حتما بايد در اين زمينه كار كارشناسي و دقيقي صورت گيرد و تاكيد ما اين است كه بهترين كار استقلال دانشگاه‌هاي علوم پزشكي است.

بايد به افزايش مشاركت مردم توجه كرد

صدر تاكيد كرد: با وجود اينكه براي پيشرفت در حوزه سلامت نيازمند مشاركت مردم بر بخش خصوصي و سرمايه‌گذاري در حوزه‌هاي مختلف هستيم هنوز دستگاه‌هاي اجرايي دولتي اجراي مشاركت مردم را بر نمي‌تابند. در حقيقت بخش خصوصي در حوزه سلامت بيشترين بار خدمت‌ رساني را بر عهده دارد در حالي كه بر اساس قانون اساسي اين وظيفه بر دوش دولت است و دولت بايد خدمات بهداشتي و پزشكي را در اختيار شهروندان قرار دهد.

به ادغام دانشگاه ايران انتقاد وارد است

او با بيان اينكه غرب جريان ادغام دانشگاه علوم پزشكي ايران با دو دانشگاه شهيد بهشتي و تهران انتقادها به نحوه اجراي اين كار بود گفت: آنچه كه مورد انتقاد نمايندگان بود نحوه عمل كردن به اين اقدام است. زيرا قرار بود حداقل خود اساتيد دانشگاه در جريان اين موضوع قرار بگيرند و آمادگي لازم را داشته باشند ولي در هر صورت بحث استيضاح وزير بهداشت در حال حاضر مطرح نيست.

با برگزاري آزمون دستياري توسط سازمان سنجش موافق نيستيم

او ادامه داد: سال گذشته همان طور كه وزير بهداشت هم پذيرفت در سلامت آزمون دستياري شك و ترديد به وجود آمد و اين امتحان باطل شد. برخي مي‌گويند بايد اين آزمون توسط سازمان سنجش برگزار شود اما جمع‌بندي ما در كميسيون بهداشت مجلس اين است كه اين كار بايد توسط خود وزارت بهداشت انجام شود و تدابير لازم در اين زمينه اتخاذ شود.

او ادامه داد: وزارت بهداشت بايد اعتماد سازي را در جامعه تحت پوشش خود به وجود آورد تا ديگر از اين جريانات پيش نيايد.

صدر تاكيد كرد: آنچه زمينه‌ساز تقلب در آزمون دستياري شد يكي اتخاذ سياست‌هاي نادرست در چند سال گذشته است كه باعث شده پزشكان عمومي هم در ارائه خدمت و هم در مسائل اقتصادي داراي مشكلات زيادي شوند و به همين دليل تمايل داشته باشند كه از حوزه پزشكي عمومي خارج شوند.

او ادامه داد: دليل ديگري كه زمينه‌ساز اين تخلفات است عدم وجود يك نظام ارجاع در نظام پزشكي ما است زيرا مردم با كوچك‌ترين ناراحتي به پزشكان متخصص مراجعه مي‌كنند در صورتي كه با اجراي قانون پزشك خانواده و نظام ارجاع 95 درصد خدمات و مراجعات توسط پزشكان عمومي انجام مي‌شود و مشكلات ما تا حد زيادي در اين زمينه مرتفع مي‌شود.

او تاكيد كرد: نيازي نيست كه اين آزمون‌ها به صورت متمركز برگزار شود بلكه اگر به دانشگاه‌ها اختيار بدهند كه امتحان دستياري را خودشان برگزار كنند احتمال و ريسك تخلفات پايين مي‌آيد چون نبايد سرنوشت افراد به يك امتحان متمركز وابسته باشد.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




کشف یک تمدن عظیم ۷ هزار ساله در صربستان image کشف یک تمدن عظیم ۷ هزار ساله در صربستان 1403/02/21

باستان‌شناسان با گزارش یک مرد محلی و خیلی اتفاقی، یک تمدن ٧ هزار ساله را در نقاط دور افتاده صربستان متعلق به عصر نوسنگی کشف کردند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 16

آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 95

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 72

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 84

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 64

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 366

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 114

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 103