خدمات سایت


متن کامل خبر

چه کسی نمی خواهد مربی پرتغالی به ایران بیاید؟

آرشیو
شایعه شده بعضی‌ها در داخل فدراسیون فوتبال مخالف آمدن کرش به تیم ملی ایران هستند.
1389/11/24 02:02:43 ب.ظ

« من اولین نفری بودم که در فدراسیون فوتبال گفتم تیم ملی نیاز به مربی خارجی دارد حالا چرا باید مخالف استخدام کرش باشم؟ از ابتدا موافق این انتخاب بودم و از آوردنش حمایت کرده ام و در هیچ جریانی که حامی به بن بست رسیدن این مذاکرات باشد نقشی نداشتم . عده ای که می دانم چه هدفی از ین حرف های شان دارند ، می خواهند با مطرح کردن اسم مهدی تاج به عنوان لیدر منتقدان مربی جدید ، گذشته را تلافی کنند.» مهدی تاج اینگونه از خود دفاع می کند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال این روزها متهم شده ، متهم به اینکه چون در چرخه امضای قرارداد با مربی پرتغالی نقشی نداشته ، دارد در روند امضای این قرارداد سنگ اندازی می کند. این خبر اولین بار در قالب خبری کوتاه منتشر شد . خبری با این مضمون که مهدی تاج چون نقشی در قرارداد مربی پرتغالی نداشته ، از این موضوع ناراحت است و دارد در روند قرارداد اخلال ایجاد می کند.

+++

درحالی که سایت های انگلیسی در روزهای گذشته دلایلی چون نگرانی همسر کرش برای حضور در ایران را دلیل اصلی این مربی برای تاخیر در ارائه پاسخ نهایی اش به فدراسیون ایران می دانند ، در داخل کشور خبری طرح شد که این مربی محروم است و تا دو ماه دیگر هم نمی تواند قراردادی امضا کند . خبری که در رسانه ای شدنش استناد شده بود به نظر کارشناسی هوشنگ نصیرزاده ، کارشناس حقوقی فوتبال. اینکه این مربی تا دو ماه دیگر نمی تواند مربیگری کند. حمله ای رسانه ای به قراردادی که هنوز امضا نشده که ترابیان ، رئیس کمیته بین الملل آن را گمی در راه ضربه زدن به ماجرای عقد قرارداد می دانست.

+++

کرش در بازی های مقدماتی یورو که بلافاصله پس از جام جهانی در شهریورماه گذشته برگزار شد به نحوه حضور بازرسان کمیته ضد دوپینگ فدراسیون پرتغال در اردوی تیمش معترض شد و با دو افسر نادوی پرتغال به دلیل رفتارشان با بازیکنان ملی پوش درگیری پیدا کرد. او اگرچه مانع کار این افسران برای گرفتن تست دوپینگ نشد اما به این بهانه و البته بیشتر به این دلیل که فدراسیون پرتغال از نتایج بدست آمده تیم در جام جهانی ناراضی بود و سرمربی تیمش را به دلیل اختلاف با ستاره ای مثل کریس رونالدو مقصر می دانست سرمربی را برکنار کرد و با حکم کمیته انضباطی فدراسیون ملی شان او را با محرومیت6 ماهه مواجه کرد. حکم محرومیتی داخلی که البته سبب شد تا این مربی نتواند در کشورش کار کند. او همزمان به حکم در دادگاه بین المللی CAS شکایت کرد و این پرونده هنوز در این دادگاه صالحه در دست بررسی است. رایی که کرش سعی دارد با توجه به طولانی بودن پروسه رسیدگی به آن تنها بتواند از فدراسیون فوتبال کشورش ، آنها را به دلیل اتهامی که به کارش زده اند به واسطه آن وادر به پرداخت غرامت کند.

+++

« من هیچ وقت نگفتم این مربی محروم است و نمی تواند قرارداد ببنددد.» هوشنگ نصیرزاده این جمله را به «خبر» می گوید و ادامه می دهد:« در جریان ماجرای محرومیت این مربی نیستم اما یک خبرنگاری با من تماس گرفت و درباره این پرسید که انگار هیچ ایجنتی در مسیر عقد این قرارداد نقش ندارد که من هم برایش توضیح دادم تصمیم فدراسیون برای اینکار منطقی بوده. اگرچه آنها این طوری ناچار شده اند تا برای کرش هزینه کنند و سفرش بر عهده شان باشد اما در عوض قطعا در قراردادی که بسته می شود ، حق واسطه گری پرداخت نمی شود. از سوی دیگر این شکلی دیگر خبر کمتری به بیرون درز می کرد و مراحل عقد قرارداد را راحت تر می کرد. از این نظر باید به فدراسیون برای تصمیمش تبریک گفت.» او ادامه می دهد:« سپس بحث محرومیت مطرح شد و من گفتم اگر محرومیت بین المللی برای این مربی در نظر گرفته شده باشد ، او مشکل خواهد داشت و تا پایان قراردادش نمی تواند قرارداد جدیدی امضا کند. حالا من اصلا نمی دانم ماجرای نوع محرومیتی که برای این مربی در نظر گرفته شده ، چگونه است و حتما فدراسیون از قبل این ماجرا را چک کرده و هزینه بی دلیل برای خود ایجاد نمی کند. »

+++

« برای تفاهم با سرمربی جدید نیاز به استعلام از فیفا داریم.» عباس ترابیان این جمله را زمانی گفته بود که هنوز هیچ کس نمی دانست فدراسیون مشغول مذاکره با کارلوس کرش برای پیوستن به فوتبال ایران است اما 2 هفته بعد از گفتن این جمله از سوی رئیس کمیته بین الملل خود او بود که خبر ورود کرش به تهران را اعلام کرد و از آغاز مذاکرات رسمی با این مربی خبر داد.

حالا او باید پاسخگوی ابهان درباره ماجرای محرومیت کرش باشد؛« این مشکل بزرگی نیست. یک محرومیت داخلی 6 ماهه برای کرش در نظر گرفته شده بود که حکم بین المللی نداشت. البته وقتی او در حل مذاکره با ما پیشنهاد واسکودوگاما را رد کرد ، همین محرومیت را بهانه کرد چون نمی خواست به برزیل برود. با این وجود این محرومیت مشکل بزرگی نیت و تنها جو رسانه ای جدیدی است برای ایجاد اخلال در مسیر عقد قرارداد ما با مربیان بزرگ.»

اما آیا جریانی از داخل هدایت کننده جوی است که قرارداد با مربیان بزرگ خارجی بسته نشود؟ او در پاسخ به این سئوال می گوید:« به هر حال انگار عده ای دوست ندارند پای یک مربی بزرگ به ایران برسد. با کرش درباره ایران حرف زده بودند و او را حسابی ترساندند. البته وقتی خودش آمد تهران را دید نظرش عوض شد. من نمی گویم از کجا و چه کسی ولی عده ای هستند که نمی خواهند ما صاحب مربی باشیم. البته بعید می دانم این افراد در درون فدراسیون باشند. »

با این وجود اخباری که در رسانه ها منتشر شده بود انگشت اتهام را به سوی مهدی تاج گرفته بودند. نایب رئیس فدراسیون فوتبال که ادعا می کردند در بسته شدن این قرارداد نقشی ندارد و از این ماجرا به شدت خشمگین است.

+++

« من مخالف این قراردادم؟ من که قبل از همه گفتم مربی بزرگ و رفتم با فاتح تریم و اریکسون هم مذاکره کردم. این همه مشکلات را هم به خاطر آن کار از سر گذراندم. من کسی بودم که همیشه گفتم فوتبال مان نیاز به مربی بزرگ و اثرگذار دارد. نیاز به مربیانی مثل رایکوف و اوفارل.»

او در گفت و گو با خبر ادامه می دهد:« بارها گفتم قرارداد با کسی مثل کرش که قراردادش نسبت به مربیان قبلی ما خیلی هم بیشتر نیست اما اثرگذاری اش می تواند چندین برابر باشد ، خیلی هم گران تمام نمی شود. اصلا حتی اگر سالی 2 یا 3 میلیارد هم هزینه می کردیم اتفاق عجیبی نمی افتاد و ارزش داشت ، حالا که از این پول ها هم قرار نیست بدهیم. می دانم این جریان را چه کسانی علیه من راه می اندازند و چرا این ها را می گویند . چون که من منتقد مربی مورد حمایت شان بودم ، حالا دارند تلافی می کنند. »

او دربار ماجرای اطلاع یا عدم اطلاعش از بحث قرارداد کرش هم می گوید:« من که در تهران به همراه کفاشیان در جلسه حاضر بودم و ریز اتفاقات را می دانستم اما درباره اینکه آیا فدراسیون و کمیته بین الملل باید از ابتا همه را در جریان مذاکرات می گذاشت را خودم هم قبول ندارم. چون اگر این اخبار رسانه ای می شد روی قیمت سرمربی اثر می گذاشت پس به کمیته بین الملل حق می دهم که مقداری محافطه کاری کند و خبر را تا جدی شدنش سکرت نگه داشته است. باز هم تاکید می کنم که از ابتدا موافق حضور کرش بودم و به هیچ وجه از این انتخاب یا انتخاب مربیانی از این دست انتقاد نکرده ام و در دسته منتدان این انتخاب نیستم و به هیچ کس هم نگفتم که این انتخاب درست نیست و ....»

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1192

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 799

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2569

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2918

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3021

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3187

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3054

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4082