خدمات سایت


متن کامل خبر

ایران تنها كشور دنیاست كه گرسنه ندارد!!!

آرشیو
ایران تنها كشوری است در دنیا كه گرسنه ندارد و سر گرسنه به بالین نمی گذارد. حتی سال آینده می توانیم ادعا كنیم كه كسی به خاطر نداشتن پول درمانده و عاجز از وضعیت درمان نیست.
1389/12/05 06:18:52 ب.ظ

ایران تنها كشوری است در دنیا كه گرسنه ندارد و سر گرسنه به بالین نمی گذارد. حتی سال آینده می توانیم ادعا كنیم كه كسی به خاطر نداشن پول درمانده و عاجز از وضعیت درمان نیست.

به گزارش خبر؛ عبدالرضا شیخ الاسلامی كه در یك همایش كارآفرینی سخن می گفت به چهار موضوع قابل توجه اشاره كرد. اول این كه بالاخره گویا مسئولیتش در یك حوزه را پذیرفته و وزارت كار را مسئول كارآفرینی كشور عنوان كرد. دوم، اذعان به این كه حتی ایجاد سالی 2 میلیون شغل هم نمی تواند جوابگو باشد، سوم اینكه وقتی خواست به اجرای هدفمندسازی یارانه ها اشاره كند اعلام كرد كه ایران تنها كشوری است كه در دنیا گرسنه ندارد و چهارمین موضوع هم اعلام خبر راه اندازی سازمان ملی مهارت تا پایان امسال بود.

وی در مورد كارآفرینی این چنین گفت: موضوع كارآفرینی در دستگاهای حاكمیتی متولی خاصی ندارد اما وزارت كار با درك موضوع كارآفرینی نسبت به پیگیری این موضوع اهتمام ورزیده و در این راه مسئول شناخته شده است كه ما مفتخریم توانستیم این كار بزرگ و وظیفه سترگ را برعهده گرفتیم.

شیخ الاسلامی پس از این سخنان نشان می داد بالاخره وزیر كار تولیت یك مقوله مرتبط با اشتغال كشور را برعهده گرفته است، بر فرهنگ كارآفرینی تاكید كرد و در مورد اشتغال گفت: یكی از مهمترین چیزهایی كه در كشور امروز به آن پرداخته می شود بحث مهم اشتغال است كه نهضت ملی اشتغال دارد تبیین می شود. فعالیت های اشتغالزایی در كشور ما به خصوص در یك سال اخیر، یك روند شتابان و منسجم به خود گرفته است و تاكنون توانسته ایم به یك ركود بی نظیر در سال جاری برسیم.

ایجاد سالی 2 میلیون شغل هم جوابگو نیست

طبق سخنان وزیر كار، آمارهای استانداران در كشور نشان می دهد كه یك میلیون و 600 هزار شغل با مشخصات شغلی افراد ایجاد و در سامانه های مختلف ثبت شده كه تا پایان امسال این میزان یك مقدار هم افزایش می یابد كه به زعم شیخ الاسلامی این آمار این مقرون به واقعیت است.

با وجود این، وی در ادامه از سخت بودن شرایط اشتغال سخن گفت و افزود: اندازه بازار ما و یا همان تولید ناخالص داخلی كشور اكنون 400 میلیارد دلار است. باید دید این عدد چقدر برای توسعه اشتغال ظرفیت دارد. این یك ظرفیت به هرحال محدودی است و اگر قرار بر سالی 2 میلیون شغل هم باشد این عدد نمی تواند جوابگو باشد.

البته وی در همین مورد به در نظر گرفتن رقم 30 هزار میلیارد تومان برای سال آینده برای سرمایه صندوق توسعه ملی اشاره كرد اما باز هم گفت: این رقم 30 هزار میلیارد تومان چقدر میتواند شغل ایجاد كند؟ اگر فرض كنیم هر 100 میلیون تومان می تواند سه شغل ایجاد كند، آن وقت 900 هزار شغل با این اعتبار ایجاد می شود كه باز هم نسبت به رقم یك میلیون و 600 هزار شغل امسال كم خواهد بود.

در این مورد وزیر كار بر توسعه منابع انسانی تاكید كرد و ادامه داد: اكنون كشورهای توسعه یافته كه 77 درصد ثروت دنیا را دارند، 67 درصد ثروت خود را از سرمایه های منابع انسانی به دست می آورند و در مقابل تنها 17 درصد را از منابع طبیعی كسب می كنند اما در كشورهای نفت خیز كه 4.6 درصد ثروت جهان را دارند سهم منابع طبیعی آن ها بیشتر از منابع انسانی و به میزان 44 درصد است.

ایران تنها كشور دنیاست كه گرسنه ندارد

بخش دیگر سخنان این عضو كابینه دولت دهم مرتبط با هدفمندسازی یارانه ها بود كه وی در این مورد اظهار كرد: با اجرای این طرح فصل نوینی در فعالیت های كارآفرینی گشوده شده و همه مناسبات ما نسبت به گذشته كاملا متفاوت شده است و باید هوشمندانه فكر كنیم ببینیم در پس این اقدامات چه اوضاعی حادث خواهد شد كه برای آن برنامه ریزی كنیم.

وی در ادامه با اذعان به فشارهای ناشی از اجرای هدفمندسازی یارانه ها، این فشارها را مبارك دانست، چرا كه به اعتقاد وی به فعالان اقتصادی كمك می كند با مولفه های تاثیرگذار در فضای رقابتی حاضر شوند.

شیخ الاسلامی پس از این به خانواده هایی اشاره كرد كه تا پیش از این از وضعیت مالی خوبی برخوردار نبودند اما با اجرای هدفمندسازی یارانه ها و مبالغی كه در اختیار آن ها قرار می گیرد، وضع آن ها به قدر خوب شده است كه مثلا به دنبال پروانه ساخت یك ساختمان می روند.

در اینجا بود كه وی بیان كرد: «ایران تنها كشوری است در دنیا كه گرسنه ندارد و سر گرسنه به بالین نمی گذارد. حتی سال آینده می توانیم ادعا كنیم كه كسی به خاطر نداشن پول درمانده و عاجز از وضعیت درمان نیست.»

موضوع پایانی سخنان شیخ الاسلامی نیز مربوط به راه اندازی سازمان ملی مهارت تا پایان سال جاری بود كه وی در این مورد عنوان كرد: قبل از اینكه برنامه پنجم توسعه بخواهد وجه عملیاتی پیدا كند ما تكلیفی قانونی را انجام خواهیم داد و آن تاسیس سازمان ملی مهارت است .

وی اضافه كرد: نظام ملی مهارت با كمك اهل فن تدوین شده و اكنون مراحل نهایی آن آماده شده است و این نظام جمع بندی و ابلاغ می شود و امیدوارم تا قبل از پایان سال سازمان ملی مهارت شكل گرفته و فعالیت های مربوط به فن و حرفه در كشور شكل بگیرد.

شیخ الاسلامی ابراز اطمینان داد كه با راه اندازی این سازمان دیگر هركسی كه در بازار كار می كند دارای مهارت شود.

راه اندازی بورس ایده، جهت دهی تسهیلات و منابع كشور به آموزش دیده های دوره های كسب و كار، توسعه دوره های تخصصی كارآفرینی و آموزش كارآفرینی از سنین كودكی و طفولیت از جمله طرح هایی بود كه وزیر كار و امور اجتماعی برای توسعه كارآفرینی در كشور پیشنهاد داد.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:

نظرات ثبت شده برای این خبر

سارات
(1389/12/10)
پدر دروغگو بسوزه

Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 82

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 68

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 319

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 90

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 68

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 94

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 101