خدمات سایت


متن کامل خبر

واکنش مجلس به حکم تبرئه عقرب سياه

آرشیو
وی در مورد واکنش مردم و ناراحتی آن ها از حکم تبرئه برای «عقرب سياه» نيز گفت: قطعا مردم از صدور چنين احکامي ناراحت می شوند. چرا که اسلام تاييد کرده که با متجاوزين به نواميس مردم بايد با قاطعيت برخورد شود.
1389/12/09 02:03:02 ق.ظ

موضوع حکم تبرئه «عقرب سیاه» که متهم به آزار و اذیت ۳۰زن و دختر است، علاوه بر این که موجب اعتراض شاکیان پرونده و واکنش افکار عمومی شده است، نمایندگان مجلس را نیز وادار به تحرک و موضع گیری کرده است.

روزنامه خراسان نوشت: موضوع حکم تبرئه «عقرب سیاه» که متهم به آزار و اذیت ۳۰زن و دختر است، علاوه بر این که موجب اعتراض شاکیان پرونده و واکنش افکار عمومی شده است، نمایندگان مجلس را نیز وادار به تحرک و موضع گیری کرده است. به گونه ای که قرار است کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با این موضوع نشست ویژه ای را با مسئولان قضایی برگزار کند.یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اگر شاکیان ، مردم یا جراید از ما بخواهند موضوع را پیگیری می کنیم.

محمدرضا محسنی ثانی، نماینده مردم سبزوار و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت:مانیزنسبت به صدور حکم تبرئه عقرب سیاه معترضیم و کمیسیون اجتماعی دراین مورد نشستی رابا مسئولان دستگاه قضایی برگزار خواهد کرد. او ادامه داد:عقرب سیاه سزاوار رافت نمی باشد و چنین برخوردی از سوی دستگاه قضایی موجب سوء استفاده دیگر مجرمان خواهد شد.وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس، درموارد تجاوز به عنف حساس می باشند و این موضوع را به طور حتم پیگیری خواهند کرد.

به گفته محسنی ثانی، دستگاه قضایی باید در پرونده عقرب سیاه همچون پرونده های قاتل کرجی و میدان کاج، قاطع و سخت گیرانه برخورد کند تا درس عبرتی باشد برای آنانی که حتی به فکر چنین رفتارهای ناشایستی هستند.

علی اسلامی پناه نایب رئیس دوم کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز به خراسان گفت: قطعا اگر موضوع رسیدگی به پرونده عقرب سیاه که از اتهام تجاوز به عنف تبرئه شده است به نوعی توسط شاکیان، مردم یا روزنامه شما به ما اطلاع داده شود و خواسته شود آن را پیگیری کنیم، حتما موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

در همین حال وقتی از عفت شریعتی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمورد حکم تبرئه «عقرب سیاه» از اتهام زنای به عنف، پرسیدیم، گفت: از این حکم متعجب شدم ویک علامت سوال بزرگ برایم پیش آمد. او اضافه کرد عناصر قوه قضاییه باید مسائل را به طور دقیق، ویژه و کارشناسی شده مورد بررسی قرار دهند. عفت شریعتی گفت: نظر قاضی در مورد پرونده «عقرب سیاه» یک نظر سطحی نیست و برای همین سوال می کنم که چرا چنین حکمی صادر شده است. شریعتی گفت: این هفته به کمیسیون قضایی خواهم رفت و این موضوع را با آن ها در میان خواهم گذاشت!

موسوی مبارکه عضو کمیسیون اجتماعی نیز ضمن اعلام بی خبری از مطرح شدن موضوع پرونده «عقرب سیاه» در این کمیسیون گفت: متاسفانه پرونده هایی نظیر «عقرب سیاه» وجود داشته که به دلیل اطاله دادرسی به مجرمان فرصت برای ادامه اعمال مجرمانه شان داده شده است.

وی افزود: انتظار ما این است که دادگاه ویژه ای برای برخورد با این گونه متهمان تشکیل شود تا همان گونه که رئیس قوه قضاییه گفته بود که ما متجاوزان به عنف را طی یک هفته محاکمه و اعدام می کنیم، این موضوع محقق شود.

وی افزود: وقتی فردی دست به آدم ربایی، سرقت و تجاوز می زند و سپس به زندان محکوم می گردد و از زندان نیز با قید وثیقه آزاد می شود؛ این فرد قانون گریز و جری می شود و تجاوز و آدم ربایی برایش عادی می گردد و احساس می کند که به پرونده اش در همین حد رسیدگی می شود اما اگر محاکم قضایی قاطعیت به خرج دهند و مجرم را سریع محاکمه و مجازات کنند، هیچ مجرمی جرات ارتکاب جرم را به خود نخواهد داد.

وی در مورد واکنش مردم و ناراحتی آن ها از حکم تبرئه برای «عقرب سیاه» نیز گفت: قطعا مردم از صدور چنین احکامی ناراحت می شوند. چرا که اسلام تایید کرده که با متجاوزین به نوامیس مردم باید با قاطعیت برخورد شود.

یک شاکی: تهدید شدیم که به دنبال صدور حکم اعدام متهم نباشیم

یکی از شاکیان پرونده «عقرب سیاه» نیز که پیش از این گفته بود، حتما به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد به فارس گفت: ما را تهدید کردند که به دنبال صدور حکم اعدام متهم نباشیم، چرا که صدور حکم اعدام این متهم برای ما عواقبی خواهد داشت. او اضافه کرد شاید تعدادی از شاکیان به دلیل ترس و وحشت، به حکم صادره اعتراض نکنند. این زن گفت: چند روز دیگر سومین سالگرد این اتفاق شوم است و عده ای که از وقوع این حادثه برای من باخبر هستند، برای من پیامک می فرستند و با طعنه و کنایه تولد دوباره مرا تبریک می گویند.

چطور ممکن است این اتفاقات که برای ۳۰زن و دختر جوان رخ داده، نادیده گرفته شود؟ آیا دادگاه قبلی حکم اشتباه داده بود؟ آیا ما باید از متهم برای بلایی که برسر ما آورده، عذرخواهی کنیم؟ برخی از مستشاران به ما بی احترامی کردند. آنها نسبت به جنایات متهم بی تفاوت بودند ولی در مقابل وقتی یکی از شاکیان به متهم پرخاش کرد، فوری او را به تهیه صورت جلسه و بازداشت تهدید کردند.

در اولین جلسه دادگاه که امسال برگزار شد، تنها ۲شاکی حضور داشتند و این درحالی بود که در جلسه دوم، تعداد شاکیان به ۸نفر رسید. به طور حتم اگر دادگاه می خواست ما می توانستیم همه شاکیان را به دادگاه بیاوریم .

سوالی که از دادگاه و دستگاه قضایی داریم این است که چرا همه شاکیان این پرونده برای جلسه محاکمه احضار نشدند؟ برخی از مستشاران دادگاه، مدعی بودند که تعدادی از شاکیان به دلخواه با متهم همراه شده اند؛ در صورت صحت این ادعا، من که منزلم در یکی از مناطق شمالی تهران است و آن شب برای خرید شب عید به بازار رفته بودم.

چطور با انبوهی از خرید شب عید، به دلخواه با متهم همراه شدم تا به بیابان های خارج از تهران بروم و در بین راه هم به محل کار همسرم سربزنم.او همچنین بیان داشت که چرا ما نمی توانیم به پرونده و شماره تماس شاکیان پرونده دسترسی داشته باشیم، اما متهم و اقوام او به راحتی شماره شاکیان را برای تهدید در اختیار داشتند.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 178

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 346

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 336

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 383

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 350

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 215