خدمات سایت


متن کامل خبر

توقيف 29 تن ترياك در فرودگاه تهران

آرشیو
با كشف 29 تن ترياك در فرودگاه بين‌المللی امام‌خمينی (ره) تهران كه توسط يك شركت دارويی وارد كشور شده است، تحقيقات گسترده پليس مبارزه با مواد مخدر در اين ارتباط آغاز شد.
1389/12/09 03:37:55 ق.ظ

چند روز پیش ماموران مبارزه با مواد مخدر پلیس فرودگاه اطلاع یافتند یك فروند هواپیمای اختصاصی كه از شهر بمبئی عازم تهران شده و حاوی مقادیر قابل توجهی تریاك است، قصد فرود در فرودگاه امام خمینی(ره) را دارد.

با گزارش موضوع به قاضی دادسرای مستقر در فرودگاه، دستور قضایی در این ارتباط صادر شد و پس از تخلیه بار هواپیما و انتقال به انبار گمرك، 29 تن تریاك كه با نام یك شركت دارویی وارد شده بود، توقیف شد.بررسی‌های اولیه حاكی است این میزان تریاك پس از بارگیری در كشور چین به كشور هندوستان منتقل و سپس از شهر بمبئی با یك فروند هواپیمای اختصاصی عازم ایران شده است.

همچنین مشخص شد هزینه خرید این مواد توسط یكی از بانك‌های ایرانی و با گشایش اعتبار پرداخت شده است.

با توقیف 29 تن تریاك در فرودگاه كه در نوع خود بی‌سابقه است، رسیدگی به این موضوع در دستور كار ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر ناجا قرار گرفت و با ارسال نمونه‌هایی از این مواد به آزمایشگاه، بررسی درباره آن شروع شد.در این ارتباط سردار حسین‌آبادی، رئیس‌پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا روز گذشته به ایسنا گفت: یك محموله حدود 20‌تن مواد مخدر از نوع تریاك برای تهیه و تولید دارو از كشور هند به ایران وارد شده است.وی افزود:‌ یك شركت خصوصی كه در زمینه تهیه و تولید دارو فعال است، این مواد را وارد كشور كرده است.

رئیس‌پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اضافه كرد: تاكنون ورود محموله مواد مخدر برای تولید دارو به كشور بی‌سابقه بوده و پیش از این از كشفیات داخلی مواد مخدر استفاده می‌شده است.یك مقام آگاه نیز در این باره به «جام‌جم» گفت: میزان دقیق مواد كشف‌شده 29 تن است اما پس از توقیف آن در فرودگاه، شركتی كه این میزان تریاك را به كشور وارد كرده، برای تحویل گرفتن محموله مراجعه نكرده است.

وی افزود: در حال حاضر موضوع به صورت ویژه در دستور كار قرار گرفته تا مشخص شود مجوز واردات این مواد به كشور چگونه صادر شده است؟

مجوز داده‌ایم

در همین حال، دكتر شانه‌ساز، معاون دارویی وزارت بهداشت در ارتباط با موادمخدر وارد شده به كشور گفت: این دارو از سوی یك شركت دولتی كه سابقه دیرینه‌ای در زمینه تهیه و تولید دارو دارد، وارد و مجوزهای آن نیز به میزان درخواستی این شركت صادر شده است. وی افزود: این موادمخدر وارداتی پس از ساخت دارو به كشورهای دیگر از جمله به كشوری كه موادمخدر از آن وارد شده، صادر می‌شود. وی در پاسخ به پرسش خبرنگار «جام‌جم» در ارتباط با استفاده از موادمخدر كشف شده در كشور گفت: كشفیات كشور پاسخگوی تولید دارو برای صادرات نیست بنابراین از این مواد در تولیدات داخلی استفاده می‌شود. طبق قوانین بین‌المللی، مجوز واردات براساس میزان مصرف آن هم با نظر كارشناسی در كمیسیون NICV كه نظارت بر مصرف داروهای مخدر دارد، داده می‌شود.

دكتر شانه‌ساز در پاسخ به پرسش دیگر «جام‌جم» مبنی بر واردات تریاك در سال‌های گذشته به كشور گفت: این موضوع عادی است و در همه دنیا یك روال است و در همه حال تولید و صادرات با مجوز و تحت‌نظارت انجام می‌شود.

مسوول روابط عمومی بانكی كه برای این مواد گشایش اعتبار كرده است، نیز در این باره گفت: اقدامات بانك براساس مكانیزم تعریف شده انجام می‌شود و شركت‌های دارویی در چارچوب مقررات طبق آیین‌نامه‌های وزارت بهداشت و درمان درخواست گشایش اعتبار می‌كنند و بانك نیز به عنوان نمونه تسهیلاتی را كه برای وزارت صنایع در نظر گرفته، برای وزارت بهداشت نیز اختصاص می‌دهد.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7563

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6507

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7295

۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز  image ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز 1397/06/31

معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه 10 نفر شهید شدند و 21 نفر هم مجروح شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8346

 طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت image طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت 1397/06/28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از فوت دو نفر بر اثر طوفان شب سه‌شنبه 27 شهریور در البرز خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8210

وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران image وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران 1397/06/24

مردی که برای فروش ارز مجازی (بیت کوین) به شکنجه گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8866

تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج  image تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج 1397/04/20

تصادف مرگبار تانکر حامل سوخت با یک اتوبوس در سنندج موجب کشته شدن ۱۳تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8719

راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت image راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت 1397/03/12

طی گزارش های اخیر یک راننده‌ اوبر به مسافرش شلیک کرده و او را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8876

تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم image تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم 1397/03/08

مسئولان آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران ضمن تایید تجاوز گروهی به دانش آموزان یک مدرسه در غرب تهران از مراجع قضایی خواستند نسبت به این پرونده ورود کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9235