خدمات سایت


متن کامل خبر

چلسي – منچستريونايتد: آخرين فرصت براي چلسي

آرشیو
در سه‌شنبه شب در استمفورد بريج نبرد بزرگي روي مي‌دهد. چلسي و منچستريونايتد در ديداري به مصاف هم مي‌روند که مي‌تواند تعيين‌کننده قهرمان فصل باشد.
1389/12/09 05:43:10 ق.ظ

این بازی قرار بود در اواسط دسامبر برگزار شود، اما برف سنگین انگلیس آن را به تعویق انداخت و حالا قرار است بازی در 1 مارس انجام شود. از آن هنگام تاکنون چلسی اوضاع خوبی نداشته و تنها از صدر جدول دور شده. فاصله آنها با یونایتد اکنون به 15 امتیاز رسیده است.

یونایتد در آخرین بازی خود چهارمین برد خارج از خانه این فصل خود را مقابل ویگان به دست آورد. البته چلسی در این هفته در لیگ برتر بازی نکرد چرا که بیرمنگام، تیمی که قرار بود با آنها بازی کنند باید فینال جام اتحادیه را برگزار می‌کرد. به این ترتیب آخرین دیدار آنها مقابل کپنهاگن بود که با برد دو بر صفر همراه شد.

آخرین برد یونایتد در استمفورد بریج به سال 2002 برمی‌گردد که با نتیجه سه بر صفر رقم خورد و آنها به دنبال این هستند که رکورد نه چندان خوب خود در خانه چلسی را بهبود بخشند. آرسنال به شدت در تعقیب یونایتد است و آنها فرصتی برای لغزش ندارند.

چلسی در این فصل مقابل تیم‌های بزرگ به مشکل برخورده و به نظر می‌رسد اعتماد به نفس کافی را نداشته باشد.

در جبهه چلسی

قهرمان فصل پیش، پس از باخت مقابل اورتون در جام حذفی، کپنهاگن را در لیگ قهرمانان برد. نیکلا آنلکا ستاره آن دیدار بود و دو گل زد تا تیمش راه صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی را هموار ببیند. این در حالی بود که پیش از دیدار همه از فرناندو تورس می‌گفتند. البته برد مقابل تیم ضعیف‌تر کپنهاگن با بازی مقابل منچستریونایتد فرق دارد و کارلو آنچلوتی به خوبی می‌داند که سطح بازی این دو تیم با هم متفاوت است.

آمدن تورس بیشتر از آن که مفید باشد، باعث ایجاد ابهام شده است. او و دیدیه دروگبا به خوبی در کنار هم جا نیفتاده‌اند. هر دو مهاجم دوست دارند نفر اول حملات باشند و به این دلیل احتمالا یکی از آنها باید بازی کند. دیگر مهاجم چلسی هم آنلکا است که دوست دارد نقش مهاجم دوم و پشتیبان و دونده را بازی کند.

آنچلوتی از سوی دیگر نگران خط میانی است. این خط خلاقیت چندانی نداشته و نتوانسته به خوبی دفاع‌های حریف را باز کند.

لیورپول در دیدار اخیرش با چلسی نشان داد که چطور می‌توان چلسی را برد: نگذارید مدافعان کناری چلسی به پیش بتازند! اگر حمایت آنها نباشد، چلسی مجبور می‌شود به خط میانی‌اش روی بیاورد و آنها هم بسیار قابل پیش‌بینی کار می‌کنند و به آسانی می‌توان مانع طراحی حملات از سوی آنها شد. چلسی البته می‌تواند نمانیا ویدیچ و کریس اسمالینگ را به کناره‌ها بکشاند و با فرارهای فرانک لمپارد و میشل اسین به محوطه جریمه گل بزند.

در اردوی منچستریونایتد

یونایتد هفته بسیار مهمی را آغاز کرده و دیدارهای سختی پیش رو دارد، آنچه که سر الکس فرگوسن نامش را «آزمون اسیدی برای قهرمانی» نهاده است! آنها هفته را با برد در خانه ویگان آغاز کردند تا فاصله‌شان با آرسنال به 4 امتیاز برسد. یونایتد چهار گل زد، اما ویگان پیش و پس از گل اول خاویر ارناندس دو موقعیت فوق‌العاده داشت که ادوین فان‌درسار با واکنش‌هایی عالی مانع گل‌زنی میزبان شد. یکی از نکات مثبت این دیدار نمایش باز هم درخشان کریس اسمالینگ در کنار نمانیا ویدیچ بود. از سوی دیگر نانی به ثبات رسیده و چیچاریتو هم روند گل‌زنی خوبی داشته. اما نکات منفی یونایتد شامل این موارد می‌شد: خط میانی روی یک خط بازی می‌کند، و وین رونی با آن که گلی دیرهنگام زد اما هرگز فرمانده خط حمله نبود.

چلسی چالشی متفاوت را برای یونایتد رقم خواهد زد. آنها در خط میانی فیزیکی بازی می‌کنند و آنچلوتی تلاش خواهد کرد مانع حرکت هافبک‌های یونایتد شود و به دنبال این خواهد بود که از دو طرف حمله ببرد. به این ترتیب احتمالا یونایتد بازی را به جناحین خواهد برد و تلاش خواهد کرد بازیکنان کناری چلسی به جلو نیایند.

نانی با سرعت و قدرتش برای خط حمله یونایتد مهره‌ای کلیدی خواهد بود. او در صدر جدول پاس گل قرار دارد و گل‌هایش هم دورقمی شده است. در خط میانی، انرژی دارن فلچر برای متوقف کردن فرانک لمپارد ضروری است. مایکل کریک و پل اسکولز باید جریان بازی را به سرعت عوض کنند. دیمیتار برباتوف هم هرچند آرامش و نظم را به خط حمله یونایتد می‌آورد، اما در بازی‌های بزرگ معمولا جای خود در ترکیب را به وین رونی می‌دهد. او امیدوار است این بار فرصت حضور در دیدارهای بزرگ را بیابد.

ترکیب احتمالی

چلسی: چک – لوییز، ایوانویچ، تری، کول – اسین، میکل، لمپارد – مالودا، تورس، آنلکا

منچستریونایتد: فان‌درسار – اوشی، اسمالینگ، ویدیچ، اورا – نانی، فلچر، اسکولز، گیگز – رونی، برباتوف

منبع : فوتبال3
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1186

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 788

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2560

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2913

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3012

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3171

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3045

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4073

تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر image تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر 1397/04/30

بازیکن سابق استقلال در سوگ پدر نشسته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3593

رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد  image رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد 1397/03/27

ورزش سه نوشت:جدال با مراکش نه تنها یک برد شیرین و سه امتیاز ارزشمند برای ایران به ارمغان داشت بلکه بسیاری از رکوردهای ملی را نیز تغییر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3707