خدمات سایت


متن کامل خبر

پورمحمدی: در اغلب پرونده‌های فساد مالی، افراد روابط خوبی با مسئولان دارند !

آرشیو
در پرونده‌های فساد مالی ما با يك جنس خاصی از پرونده مواجه هستيم. بدين نحو كه اغلب اشخاص در اين پرونده‌ها آدم‌های با‌سواد با تمكن مالی بالا هستند و از مشورت‌های خوبی استفاده می‌كنند .
1389/12/14 04:03:51 ق.ظ

رئیس سازمان بازرسی كل‌ كشور با اشاره به پیچیدگی‌های خاص پرونده‌های فساد مالی،گفت : اغلب اشخاص در این پرونده‌ها آدم‌های با‌سواد با تمكن مالی بالا هستند و از مشورت‌های خوبی استفاده می‌كنند . در این پرونده‌ها افراد روابط خوبی با مسوولین داشته، قدرت لابی‌گری بالایی نیز دارند كه عملا ما با یك پیچیده خاصی مواجهیم.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در همایش سراسری دادستان‌های عمومی و انقلاب كشور اظهار كرد: نقش دادستان در دستگاه قضایی بسیار ویژه و ممتاز است و از آنجا كه دادستان‌ها معرف وتابلو دستگاه قضایی هستند این تعبیر برای آنها ناروا نیست. از طرف دیگر برخورد دستگاه قضایی در مرحله اول با مراجعین اعم از متهم و غیر متهم توسط دادستان‌ها تمشیت و تدبیر می‌شود ودرنهایت نیز بخش مهمی از احكام با نظارت دادستان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینكه احساس امنیت در جامعه كمتر از خود امنیت نیست نقش دادستانها را در ایجاد امنیت و احساس امنیت بی‌بدیل عنوان كرد.

رئیس سازمان بازرسی كل كشور قدرت و اقتدار را دو واژه مصطلح در ادبیات سیاسی دانست و با بیان اینكه اقتدار اعمال قدرت مشروع می‌باشد ،گفت: مظهر اقتدار در نظامی كه می‌خواهد بر پایه حق و قانون استوار باشد، شخص دادستان است.

همچنین نقش دادستان برای تشخیص صحیح موضوع و تطبیق آن با قانون نقش بسیاری تعیین‌كننده در احقاق‌حق است.

وی با بیان اینكه شناخت حقوق و اولویت آنها به عهده دادستان است،گفت: تفكیك ادعای حق و توهم حق كه مطرح می‌شود با مواقعی كه حق وجوددارد، بسیار تعیین‌كننده و برجسته است كه آن نیز نیازمند تامل دقیق و مطالعه عمیق از سوی دادستان است.

رئیس سازمان بازرسی كل كشور با اشاره به حوادث اخیر منطقه، اظهار كرد: آنچه كه امروز اتفاق افتاده پژواك و بازخوردی از انقلاب در جهان اسلام است . این پیام در طول سه دهه گذشته جایگاه خود را یافته و قلوب میلیون‌ها انسان را تسخیر كرده كه تلاش‌های استكبار برای پوشاندن آن به هیچ وجه جواب نمی‌دهد، پیام حق‌خواهانه و حق طلبانه ملت ایران امروز در جهان اثرگذار شده است.

وی این پیام انقلاب را قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: اگر امروز انقلاب اسلامی قدرت تولید این پیام قوی و اثربخش را دارد به خاطر آن است كه قدرت نرم آن براساس حق تولید شده است.

پورمحمدی همچنین با اشاره به حوادث اخیر در كشورمان گفت: آنچه كه این روزها در كشور ما اتفاق می‌افتد نیز برای این است كه این پیام انقلاب مخدوش شود ، هر ادعایی امروز ظلم نابخشودنی به انقلاب است.

وی با بیان اینكه عده‌ای می‌خواهند با رفتارهایی اثربخشی انقلاب را خط خطی نشان دهند و پیام نظام را مكدر كنند، تبلیغات و سیاه نمایی‌ها در سایت ماهواره‌ای و رسانه‌های بیگانه را نیز در همین راستا ارزیابی كرد.

وی در ادامه نقش دادستان‌ها و دادسراها را برای تثبیت قدرت نرم انقلاب اسلامی و اثربخشی آن بسیار تعیین‌كننده دانست و گفت: اثر اینكه ما امروز می‌گوییم براساس قانون با مردم حرف می‌زنیم و كشور را براساس قانون اداره می‌كنیم را در جهان می‌بینیم.

رئیس سازمان بازرسی كل كشور با بیان اینكه امروز حضور انقلاب اسلامی بسیار گسترده شده ، تصریح كرد: دشمنان انقلاب اسلامی دیگر در مرزهای جغرافیایی نمی‌توانند با ما مقابله كنند، زیرا عرصه پیام انقلاب بسیار گسترده‌تر شده است.

وی خطاب به دادستان‌ها تقاضا كرد كه تحت‌تاثیر فضایی قرار نگیرند و حق حاكمیت را تضعیف نكنند.

پورمحمدی در همین راستا تاكید كرد: قانون مداری را نباید فدای هیچ امری دیگری كردو قانون مداری را نباید با فشار تهدید و فضاهاسازی‌ها عوض كنیم.

وی گفت: در جامعه قانون مدار همه چیز باید با عدالت تعریف شود و اساسا عدالت بدون نظارت محقق نمی‌شود.

رئیس سازمان بازرسی كل‌كشور در بیان این مشكل فعلی و پیشروی دستگاه‌ها، تصریح كرد: در حوزه اجرایی برنامه‌های خوبی نوشته می‌شود، اما در مقام اجرا آن برنامه‌ها اجرایی نمی‌شوند و یا اینكه در حوزه قضایی شاهدیم احكام خوبی صادر می‌شود، اما در اجرای احكام مشكلاتی به وجود می‌آید كه احكام خوبی بدون اجرا می‌ماند یا به خوبی اجرا نمی‌شوند.

پورمحمدی مهمترین ماموریت دستگاه نظارت و سازمان بازرسی را ایجاد سلامت اداری و مالی بر‌شمرد و‌گفت: به‌عنوان مثال در پرونده‌های فساد مالی ما با یك جنس خاصی از پرونده مواجه هستیم. بدین نحو كه اغلب اشخاص در این پرونده‌ها آدم‌های با‌سواد با تمكن مالی بالا هستند و از مشورت‌های خوبی استفاده می‌كنند . در این پرونده‌ها افراد روابط خوبی با مسوولین داشته، قدرت لابی گری بالایی نیز دارند كه عملا ما بایك پیچیده خاصی مواجهیم.

وی با بیان اینكه بازرسی در پرونده‌ها برخلاف برخی تصورهای اشتباه به‌ عنوان شاكی نیست، اظهار كرد: ما در پرونده‌ها شریك دادستان هستیم.

رئیس سازمان بازرسی كل‌كشور با اشاره به پرونده فساد در بیمه كه اخیرا مطرح است، این پرونده را دارای پیچیدگی‌های گوناگونی عنوان كرد و گفت: به‌عنوان مثال شاهدیم آقایان از انواع و اقسام روابط ناسالم، جعل اسناد، كم كردن ساختگی اسناد ، مخدوش كردن، كشتن جعلی، مجروح ساختن جعلی و غیره استفاده كرده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان كرد: با تصویب قانون شورای دستگاه نظارتی در سال‌های اخیر مجموعه خوب و كاملی شكل گرفته كه می‌تواند تبادل و همكاری ارزش‌هایی برای ایجاد سلامت اداری در كشور انجام دهد.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 248

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52