خدمات سایت


متن کامل خبر

باند سارقان خشن در پايتخت متلاشی شد/ متهمان را شناسايی كنيد +عکس

آرشیو
با تشکيل پرونده مقدماتی سه متهم به پايگاه ششم پليس آگاهی منتقل شدند که کارآگاهان متهمان به اسامی «حسين ـ ر»، «ابراهيم ـ ر» و«داوود ـ ق» را مورد شناسايی قرار دادند.
1389/12/18 12:41:26 ق.ظ

سارقان سابقه‌داری كه با تشكیل یك باند به شیوه‌های خشن اقدام به سرقت از مردم می‌كردند، توسط ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شدند.

سارقان خشن

به گزارش ایسنا، در پی تحقیقات میدانی و بررسی اطلاعات بدست آمده درباره فعالیت‌های مجرمانه افراد سابقه‌دار مشخص شد که گروهی از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای از جمله افراد شرور در منطقه شرق تهران، با تشکیل گروهی اقدام به ارتکاب جرایم خشن از جمله کیف‌قاپی و زورگیری از افراد مراجعه‌کننده به مراکز اقتصادی بویژه بانک‌ها، مراکز تجاری و .... می‌كنند.

با توجه به اطلاعات بدست آمده، تیم ویژه‌ای در پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل شد و رسیدگی به این پرونده در دستور كار پلیس قرار گرفت.

سرانجام پس از گذشت بیش از دو ماه اقدامات پلیسی، سرکرده گروه به هویت «عباس ـ ر» 42 ساله، اهل و ساکن در منطقه مسعودیه كه از یکی از مجرمان سابقه‌دار و شرور بود، مورد شناسایی قرار گرفت.

برابر اطلاعات موجود «عباس ـ ر» از جمله مجرمان شرور منطقه افسریه تهران است که به همراه دو برادر خود به اسامی «حسین» 39 ساله و« ابراهیم» 31 ساله بارها اقدام به شرارت و قدرت‌نمایی با سلاح سرد در منطقه كرده که در این رابطه نیز به همراه برادرانش دستگیر شده بود.

شناسایی مخفیگاه «عباس» و برادرانش در دستور كار قرار گرفت و پس از چند هفته کار پلیسی اعضای دیگر گروه به اسامی «داوود ـ ق» 35 ساله، «حسین ـ ش» 27 ساله، «رحیم ـ م» 42 ساله، «علی ـ الف» 37 ساله و دو برادر به اسامی «احمد ـ م » 48ساله و «علی ـ م» 46 ساله كه از مجرمان سابقه‌دار هستند كه به دلیل ارتكاب جرایمی همچون زورگیری، خرید و فروش موادمخدر، سرقت، کیف‌قاپی، شرکت در آتش‌سوزی عمدی، قدرت‌نمایی در انظار عمومی، رابطه نامشروع و تهدید با همچنین همزمان با اقدامات پلیسی کارآگاهان پلیس آگاهی مأموران کلانتری 128 در حین گشت‌زنی در خیابان دماوند در ساعت 13 بیستم بهمن‌ماه امسال به سه سرنشین دو موتورسیکلت مشکوک شدند و با مراقبت‌های نامحسوس مأموران مشخص شد که سرنشینان موتورسیکلت اقدام به ترددهای مشکوک به شعبه بانکی دارند این درحالی بود كه مظنونان به محض اطلاع از حضور مأموران با بی توجهی به دستور ایست پلیس و با دو دستگاه موتورسیکلت اقدام به فرار كردند.

همچنین با واکنش سریع مأموران و شلیک چندین تیر هوایی ، هر سه متهم دستگیر و در بازرسی از آنها یک قبضه قمه و یک افشانه اشک آور کشف شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی سه متهم به پایگاه ششم پلیس آگاهی منتقل شدند که کارآگاهان متهمان به اسامی «حسین ـ ر»، «ابراهیم ـ ر» و«داوود ـ ق» را مورد شناسایی قرار دادند و موضوع به معاونت مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد .

با توجه به دستگیری سه عضو گروه و احتمال متواری شدن همدستان آنها، عملیات دستگیری به مرحله اجرا گذاشته شد و با تشکیل 6 تیم عملیات ویژه در پلیس آگاهی تهران بزرگ و در 6 عملیات همزمان در 6 نقطه از قبل شناسایی شده در مناطق خیابان نبرد ، قیاسی ، میدان شوش ، تهرانپارس و فدائیان اسلام در ساعت پنج بامداد 21 بهمن ماه امسال اعضای دیگر این باند به اسامی «حسین ـ ش»، «احمد ـ م»، «علی ـ م»، «رحیم ـ م» ، «علی ـ الف» به همراه «عباس ـ ر» كه سركرده گروه بود دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .

در ادامه تحقیقات مشخص شد كه متهمان از سه شیوه در ارتکاب سرقت ها استفاده می كنند كه براساس آن در صورت پیاده بودن مالباختگان و قرار داشتن اموال و وجوه نقد همراه آنها در داخل کیف همراه و تردد در خیابان های اصلی ، متهمان با استفاده از چند دستگاه موتورسیکلت به آنها نزدیک شده و در یک فرصت مناسب اقدام به قاپیدن کیف آنها کرده و از محل متواری می شدند.

در صورت پیاده‌بودن مالباختگان و قرار داشتن وجوه نقد در داخل لباس افراد، متهمان پس از شناسایی سوژه‌های مورد نظر این افراد را تعقیب و در یک فرصت مناسب و عمدتا در خیابان‌ها و کوچه‌های خلوت اقدام به سرقت وجوه نقد به شیوه خفه‌کنی می‌کردند كه در این شیوه از سرقت‌ها، قوی‌ترین عضو گروه از پشت اقدام به خفه‌کردن افراد کرده و دیگر نفرات گروه نیز با پاره کردن لباس افراد وجوه نقد را سرقت کرده و در حالی که مالباختگان به علت فشار وارده به ناحیه گردن و تنگی نفس ناشی از آن دچار حالت بیهوشی شده بودند، با موتورسیکلت از محل متواری می‌شدند.

شیوه دیگر نیز این گونه بود كه درمواردی كه مالباختگان راننده خودرو بودند، با ایجاد تصادف صوری یا پنچری لاستیک موجبات توقف خودرو را ایجاد و در یک موقعیت مناسب ضمن درگیری با مالباختگان اقدام به سرقت وجوه نقد و متواری شدن از محل می‌کردند.

در بررسی پرونده مشخص شد كه سرقت‌ها در نقاط مختلف تهران انجام شده بود كه با تحقیقات از متهمان و اطلاعات بدست آمده از سیستم جامع پلیس درباره شناسایی سرقت‌های مشابه مشخص شد که متهمان با انتقال موتورسیکلت‌ها به سایر استان‌ها و شهرستان‌های کشور اقدام به سرقت‌های مشابه کرده‌اند که تاکنون برخی از استان‌ها و شهرستان‌های محل ارتکاب سرقت‌ها بویژه در استان‌های شمالی کشور، مشهد و تبریز مورد شناسایی قرار گرفته‌اند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در شرایطی که متهمان پس از دستگیری، با توجه به سوابق متعدد و حرفه‌ای بودن در ارتکاب جرایم مختلف، تلاش داشتند تا خود را در بی‌گناه معرفی كنند اما با ادله و اسناد ارائه شده از سوی کارآگاهان بویژه تصاویر بدست آمده از شعبات بانکی و برخی مراکز تجاری، همگی لب به اعتراف گشوده و به مشارکت و همدستی با یکدیگر در ارتکاب جرایم خود بویژه به شیوه‌های خشن اعتراف کردند.

رییس پلیس آگاهی پیتخت ادامه داد: با توجه به شیوه و شگرد متهمان در ارتکاب سرقت‌ها و تعدد جرایم، دستور انتشار بدون پوشش چهره تمامی اعضای این گروه از سارقان خشن صادر شده است.

وی از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی متهمان شده‌اند خواست تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به شعبه دوم دادیاری دادسرای امور جنایی تهران یا اداره پنجم مبارزه با سرقت‌های به عنف پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه كنند.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 178

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 346

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 338

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 384

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 351

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 215