خدمات سایت


متن کامل خبر

قربانیان نیمکت‌های ناامن

آرشیو
استیل‌آذین نسبت به تمام تیم‌های لیگ برتری تغییرات بیشتری در کادر فنی خود داشته.
1389/12/19 01:16:34 ق.ظ

بی شک ایرانی ها سال ها باید مربی بیاورند و برکنار کنند تا بتوانند رکورد باشگاههای عربستانی و اماراتی را بزنند، اما عملکرد فعلی مدیران باشگاهها هم چندان بد نیست. هر چند به نظر می رسد در فصل جاری، نسبت به فصل های گذشته تمایل مدیران برای جابجایی روی نیمکت تیم ها کمتر شده است ولی به نظر می رسد آنها همچنان از تغییر بدشان نمی آید. 11 باشگاه لیگ برتری امسال با یک مربی کار کرده اند که این نشان می دهد، کفه ترازو به این سو سنگینی می کند. 7 باشگاه هم به دلیل کسی نتایج بد دست به تغییرات زده اند تا بتوانند شوک لازم را به تیم شان وارد کنند.

با ثبات‌ها

سپاهان، استقلال، ذوب آهن، مس کرمان، پرسپولیس، تراکتورسازی، فولاد خوزستان، ملوان، سایپا، نفت تهران و شاهین بوشهر؛ اینها 11 باشگاهی هستند بدون تغییر روی نیمکت از ابتدای فصل تا به حال، با یک مربی کار کرده اند. البته برخی از این باشگاهها تا مرز تغییر مربی رفتند. صمد مرفاوی و مس کرمان در طول فصل دوبار به مشکل خوردند که به نظر می رسید باید منتظر اتفاقات تازه بود. در ابتدای فصل وقتی مس کرمان سه بازی متوالی را باخت، شایعات از اختلافات عمیق مرفاوی با مدیران مس می گفتند. حتی او قهر کرد و به تهران بازگشت اما دوباره معامله جوش خورد تا او به کرمان بازگردد. در برهه ای دیگر نیز مرفاوی دوباره در این تیم به مشکل خورد و به نظر می رسید این بار کرمان را ترک کند اما پشت پرده دوباره مشکلات حل شد. تراکتورسازی هم از این نظر بی نصیب نبود. فراز کمالوند یک بار استعفا داد و گفت دیگر به تبریز برنمی گردد اما همانگونه که پیش بینی می شد این اسعفا فرمالیته بود و او خیلی زود راه این شهر را در پیش گرفت. یک بار هم به دلیل مصاحبه جعفری مدیر عامل این باشگاه، کمالوند اعلام کرد دیگر با تراکتور کار نمی کند که این ناز و عشوه هم خیلی زود تمام شد تا او دوباره کارش را با این تیم آغاز کند. باشگاه شاهین با شدت بیشتری در این زمینه عمل کرد. بعد از نتایج ضعیف حمید استیلی، شاهین بوشهر او را برکنار کرد و این خبر به صورت رسمی نیز اعلام شد. در حالیکه شایعات از حضور قطعی یاوری در این تیم خبر می داد او به پاس همدان نقل مکان کرد تا شاهین بوشهر دوباره دست به دامن حمید استیلی شود و او را بازگرداند. علی دایی و پرسپولیس هم قصه ای شبیه به قصه جدایی داشتند. علی دایی بعد از شکست عجیب و غریب 4 بر یک مقابل صبا استعفا داد و رفت اما با اصرار بازیکنان و سرپرست موقت این تیم دوباره بازگشت تا آرام آرام خاطره 5 شکست متوالی را از ذهن طرفداران پرسپولیس پاک کند.

استیل سردمدار تغییرات

اما نیمه خالی لیوان را هم باید دید. در نقطه مقابل باشگاههای که مربیان خود را از ابتدای فصل حفظ کرده اند، باشگاههایی ایستاده اند که دست به تغییرات زده اند. استیل آذین سردمدار این تیم هاست. آنها با تغییر 3 مربی در شرف انتخاب چهارم خود قرار دارند. حسین هدایتی مالک ولخرج این تیم، در ابتدای فصل با رقم یک میلیارد و دویست میلیون تومان لوبیسا تومباکوویچ صرب را آورد اما در هفته دهم او را اخراج کرد تا افشین پیروانی را روی نیمکت بنشاند. این مربی هم خوب باخت تا تیم بحران زده در اختیار خاکپور قرار بگیرد که او هم موفق نشد این فاجعه را جمع و جور کند. غیر از استیل تیم های مانند پاس همدان، شهرداری تبریز، نفت آبادان و... هم دست به تغییرات زدند.

*صبا

محمود یاوری در صبا بد نتیجه نگرفت اما چندان هم خوب نبود تا مدیران این باشگاه رای به برکناری او بدهند. با اخراج این مربی، توپ به زمین عبدالله ویسی افتاد تا شبه گواردیولا از بازی تراکتورسازی کار خود را آغاز کند. تا پیش از این بازی صبا در رده هشتم لیگ قرارداشت و ویسی هم با مساوی کار را آغاز کرد. او هنوز هم روی نیمکت صبا می نشیند در حالیکه تا به حال 4 مساوی، 4 برد و 2 باخت به دست آورده است. نکته جالب اینجاست که ویسی تیم را هشتم گرفت و در حال حاضر هم هشتم تحویل داده! او بعد از بازی اخیر صبا و ذوب آهن از نیمکت تیم کنار کشید چون اعتقاد داشت محسن بیانی نیا مهاجم تیمش به دلیل خودخواهی عامل شکست مقابل تیم اصفهانی شده است.

*راه آهن

یک برد، یک مساوی و 5 شکست حاصل تلاش کربکندی با راه آهن بود تا صبر محمد حسن انصاری فرد در هفته هفتم، لبریز شود. او رای به برکناری کربکندی داد تا مهدی تارتار دوباره به راه آهن بازگردد. او که پیش از این هم یک بار در اقدامی ضربتی سرمربی راه آهن شده بود، این بار به نیمکت زردهای اکباتان رسید. تارتار از بازی ملوان روی نیمکت راه آهن نشست. این حضور با تحول عجیبی همراه بود به گونه ای که بعد از مساوی مقابل ملوان راه آهن چند هفته برنده شد. عملکرد تارتار تا اینجای فصل 6 برد، 6 مساوی و 5 باخت بوده است. او راه آهن را قعر نشین تحویل گرفت و در حال حاضر تیم آن را به رده دوازدهم رسانده است.

*پیکان

بعد از «سقوط دادن» مقاومت سپاسی به دسته یک، کمتر کسی توقع داشت مدیران پیکان محمد احمدزاده را برای نیمکت خود برگزینند. اما این اتفاق افتاد تا این تیم صنعتی با بحرانی عجیب روبرو شود. پیکان به قعر جدول رسید تا سرانجام «ممی» برکنار شود. در بازی هفته یازدهم مجید رضایی روی نیمکت پیکان نشست و این تیم به سپاهان باخت. سپس نوبت به حمید علیدوستی رسید. او هنوز هم سرمربی پیکان است و در 13 بازی، 5 برد، 5 شکست و 3 مساوی به دست آورده که نتایج بدی برایش محسوب نمی شود.

*شهرداری

اکبر میثاقیان مثل همیشه عجیب رفتار کرد. در حالیکه همه چیز در شهرداری گل و بلبل بود و علیرغم حضور این تیم در رده هفدهم مدیران باشگاه تبریزی علاقه ای به تغییرات نداشتند، میثاقیان گفت می رود و واقعا رفت. با این کناره گیری به بهانه بیماری، شهرداری تبریز در هفته دوازدهم نیمکت خود را به آرتامن حاجی سپرد تا او مقابل ملوان یک امتیاز بگیرد. مذاکرات با حمید درخشان جواب داد و او به تبریز رفت تا سرمربی شهرداری. درخشان کار خود را از بازی ذوب آهن با مساوی شروع کرد و تا به امروز 4 مساوی، 5 باخت و 3 برد به دست آورده که نتایج جالبی نیست. تمام کاری که درخشان برای شهرداری کرده، صعود یک پله ای در جدول بوده؛ از رده هفدهم به شانزدهم!

*استیل آذین

بحث استیل آذین شیرین است. هزینه میلیاردی حسین هدایتی نه تنها این تیم را خوشبخ نکرده بلکه به سیاه بختی رسانده است. این تیم در فصل جاری سه مربی تغییر داده که به زودی مربی چهارم خود را نیز انتخاب خواهد کرد. آنها کار را با لوبیسا تومباکوویچ که به گفته خودشان یکی از مربیان موفق بود، آغاز کردند. این مربی 10 هفته روی نیمکت بود اما بعد از شکست بر صفر مقابل سپاهان این نیمکت را به افشین پیروانی سپرد. البته گفته می شد در همان بازی هم پیروانی تیم را ارنج کرده که به چنین بلایی دچار شده. کسانیکه این شایعه را جدی نمی گرفتند خیلی زود به آن ایمان آوردند چون استیل آذین با این مربی در بازی بعد نیز 5 تا از سایپا خورد! او 4 هفته روی نیمکت قرمزها نشست و حاصل کارش 3 باخت و یک مساوی بود. بعد نوبت به خاکپور رسید که او نتوانست کاری برای این تیم بحران زده کند و قبل از بازی صبا کار کشید. استیل آذین در حال حاضر دستیار خاکپور یعنی نمازی را روی نیمکت خود می بینند که در واقع او «بله قربان گوی» علی پروین است و تمام دستوراتش را در زمین اجرا می کند.

*پاس همدان

محمود یاوری از صبا به پاس رسید، در شرایطی که علی اصغر مدیر روستا روزهای بدی را با این تیم سپری می کرد. در پایان نیم فصل اول مدیران پاس رای به برکنار این مربی دادند تا برای یک بازی نیمکت به محن عاشوری سپرده شود. او مقابل مس مساوی کرد و تبدیل به دستیار محمود یاوری شد. مربی باتجربه که آمده بود یک کار بزرگ کند اینقدر در پاس بد کار کرد که عاقبت مجبور به استعفا شد. 5 باخت و دو مساوی نتیجه شاهکار یاوری در پاس بود. او حتی یک برد هم به دست نیاورد تا بعد از شکست مقابل پرسپولیس عطای پاس را به لقایش ببخشد و برود.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1179

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 778

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2553

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2906

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3004

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3161

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3035

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4065