خدمات سایت


متن کامل خبر

کاراته کای مصدوم در گوانگژو سکوتش را شکست/ قطری ها و کویتی ها باعث شدند از ماشین پرت شوم

آرشیو
عضو تیم ملی کاراته بانوان، چند ماه پس از حادثه‌ای که در گوانگ‌ژو برایش رخ داد، در مورد این موضوع صحبت می‌کند.
1389/12/20 11:07:24 ب.ظ

«سخت بود فراموش کردن آن حادثه تلخ. تا یک ماه پس از گوانگژو با خودم کلنجار می رفتم که چرا این اتفاق افتاد،اما حالا همه چیز طبیعی شده است و به زندگی عادی ام برگشته ام.» حرف هایش را با اتفاقی که در بازی های آسیایی افتاد شروع می کند. خودش می گوید یک ماهه همه چیز را به باد فراموشی سپرده است اما کاملا مشخص است که هنوز داغی در سینه دارد که آتشش فروکش نمی کند: «به زندگی عادی برگشته ام اما نمی توانم دروغ بگویم، من داشتم همه چیز را فراموش می کردم ولی هر از گاهی اطرافیانم یادم می اندازند که چه اتفاقی در چین افتاد و نا خود آگاه دوباره ذهنم درگیر می شود.» صحبت از پگاه زنگنه است. بانوی کاراته کایی که برای نخستین بار در طول عمر ورزشی اش راهی تورنمنتی بین المللی شد تا اولین مدالش را کسب کند. اتفاقی که به خاطر یک سهل انگاری و تصادفی عجیب هرگز نیفتاد تا پگاه همچنان حسرت آن را بخورد.

*با گذشت چند ماه از آن اتفاق هنوز هم حرف و حدیث در مورد واژگونی ماشین برقی در گوانگژو وجود دارد.

نه،دیگر تمام شده است،دوست ندارم در موردش حرف بزنم.

*اما سکوت شما شاید به ضررتان تمام شود.بعضی ها پگاه زنگنه را در این زمینه مقصر اصلی می دانند.آنها می گویند که اصلا بچه ها نباید سوار این ماشین های 4 نفره می شدند؟

اجازه بدهید یک چیز را برایتان روشن کنم.من نمی خواهم پشت سر کسی حرف بزنم.اما حقیقت این است که آن ماشین های برقی بدون سقف بود و 12-13 نفر داخل آن سوار می شدند.این طور نبوده که ما سر خود و بدون اجازه آن را برداریم و رانندگی کنیم.در ضمن در زمان حادثه بچه های تیم های ملی قطر و کویت هم سوار ماشین بودند.اصلا آنها از دلایلی اصلی واژگونی آن ماشین هستند.آنقدر راننده را تحریک به تند رفتن کردند که سر یک پیچ دیگر نفهمیدیم چه اتفاقی افتاد.

*و فقط شما آسیب دیدید؟

نه،اما آسیب دیدگی من جدی تر از بقیه بود.آن ماشین ها را برای دهکده ساخته بودند که ای کاش نمی ساختند.اصلا من نمی دانم چطور به آن ماشین ها اجازه تردد می دادند.حتی در ایران خودمان هم ماشینی که مسقف نباشد اجازه حرکت کردن به آن را نمی دهند.

*پس اتفاقات آن طور که گفته اند نیست.شایعه شده بود که شما راننده آن ماشین بوده اید؟

خودم هم شنیده ام،اما اگر من راننده آن ماشین بودم هرگز چپ نمی کرد.من مانده ام که برخی ها چرا سلب مسئولیت می کنند.از فدراسیونی ها ممنونم آنها در چین زیاد پیگیر کارهایم بودند اما پس از آن ماجرا حتی یک تماس هم با خانواده من نگرفتند.آدم ناراحت می شود.من رفته بودم که مدال بگیرم و برای ایران افتخار آفرینی کنم اما ...

*نفری که به جای شما در مسابقات شرکت کرد مدال برنز گرفت.فکر می کنی اگر آن اتفاق نمی افتاد می توانستی مدال خوش رنگ تری بگیری.اصلا شانس مدال داشتی؟

شاید مدال نمی آوردم.اما آن اتفاق افتاده است.وقتی برگشتم ایران بچه ها می گفتند خیلی خوب با قضیه کنار آمدی.طوری رفتار کرده بودم که انگار اتفاقی نیفتاده است.من سعی کردم به خاطر دیگران تغییر کنم.اما باز هم هستند کسانی که مسئله را برایم بازی می کنند و پای آن اتفاق تلخ را وسط می کشند.

*مثل اینکه در مسابقات انتخابی شرکت کرده ای و مسئولان برایت پیش شرط گذاشته اند.به نظر آنها نگران مصدومیت دوباره تو هستند؟

من در مسابقات شرکت کردم،انتخاب شدم و البته ضمانت هم دادها م.اینکه اگر هر اتفاقی برایم بیفتد مسئولش خودم هستم!نزدیک ترین مسابقه،تیرماه سال آینده است که اگر اتفاق خاصی نیفتد بنده یکی از ملی پوشان هستم.

*پس از بازگشت از گوانگژو خبر رسید که پگاه زنگنه قرار است یک آکادمی ویژه بانوان در کرمانشاه افتتاح کند.جریان از چه قرار است؟

دلم می خواست،اما نتوانستم.می خواستم مکانی را احداث کنم که کاملا متفاوت باشد.البته چیزی شبیه به مجموعه ورزشی انقلاب تهران.متاسفانه در توانایی من نیست و نیاز به حمایت دارم.اما کسی پیدا نمی شود که در این زمینه من را یاری کند.فعلا هم بی خیالش شده ام تا ببینم در آینده چه اتفاقاتی می افتد.

*از سازمان تربیت بدنی درخواست کمک نکرده اید؟

نه،می دانم به نتیجه نمی رسد،اقدام نکردم.

*پگاه زنگنه می تواند در مسابقات آسیایی برای ایران مدال بیاورد.اگر این اتفاق نیفتاد انتقادات زیاد می شود.همه می گفتند شما امید اول مدال آوری ایران هستد؟

من کاری به حرف کسی ندارم.اما هدفم مسابقات جهانی و المپیک فکر می کنم.به هر حال من تلاشم را می کنم تا بتوانم به آنچه که آرزویم است برسم.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1186

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 788

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2560

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2913

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3012

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3171

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3045

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4073

تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر image تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر 1397/04/30

بازیکن سابق استقلال در سوگ پدر نشسته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3593

رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد  image رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد 1397/03/27

ورزش سه نوشت:جدال با مراکش نه تنها یک برد شیرین و سه امتیاز ارزشمند برای ایران به ارمغان داشت بلکه بسیاری از رکوردهای ملی را نیز تغییر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3707