خدمات سایت


متن کامل خبر

شکیب: دولت پول ندهد، کرایه ها بازهم 20درصد زیاد می شود

آرشیو
درحالیکه استانداری اعلام کرده است افزایش مجدد کرایه تاکسی ها و اتوبوس غیر قانونی است اما حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه عمران شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که اگر استانداری به هر دلیلی نمی خواهد کرایه ها افزایش یابد بهتر است که کمک کند
1390/01/16 11:07:17 ق.ظ

باید رشد هزینه ها به گونه ای تامین شود. وی ادامه می دهد که این افزایش باید در سطح همان 15 تا 20 درصد اعلام شده از سوی وزارت کشور باشد.

گویا استانداری اعلام کرده است که کرایه تاکسی‌ها و اتوبوس‌های ریالی شهر تهران یکبار در سال گذشته پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها افزایش یافته و هیچگونه افزایش مجددی در این بخش در سالجاری پذیرفته نیست ؟

شورای شهر نرخ کرایه تاکسی ها و اتوبوس را مطابق دو متغیر افزایش داد که یکی تحمیل هزینه های ناشی ازهدفمند سازی یارانه ها و دیگری نرخ تورم سالانه بود.این دو متغیر همچنان وجود دارد بناراین باز هم شاهد رشد کرایه ها در سال جدید خواهیم بود. اما اگر استانداری به هر دلیلی نمی خواهد کرایه ها افزایش یابد بهتر است که کمک کند چون باید رشد هزینه ها به گونه ای تامین شود.

شما در حالی از کمبود بودجه شهرداری در حمل و نقل صحبت می کنیدل که قبلا اعلام کرده بودید 43 درصد بودجه سال 90 متعلق به حمل و نقل عمومی است؟

این بودجه تنها برای اتوبوس و حمل و نقل نیست و بخشی از آن صرف ساخت بزرگراهها و معابر می شود بنابراین با کاهش بودجه روبه رو است.

دولت درباره کمک به این بخش چه نظری دارد؟

شهرداری تهران مهلت کمک دولت را تا پایان فروردین ماه قرار داده و امیدواریم در این مدت کمک‌های دولتی پرداخت شود.چون شهرداری تهران و سایر شهرداری‌ها روی کمک‌های دولت پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها حساب باز کرده‌اند.اگر این کمک پرداخت نشود، نه تنها شهرداری ‌تهران، بلکه شهرداری‌های سایر شهرها نیز که در حال حاضر با مشکل مالی قابل توجه موادجه هستند، دچار مشکل می‌شوند.

بنابراین در صورتی که کمک دولت به شهرداری‌ها صورت نگیرد، طبق مصوبه شورای شهر تهران، قیمت انواع خدمات در بخش حمل و نقل عمومی افزایش خواهد یافت؟

بله و این افزایش کاملا طبیعی است.همانطور که می دانید برخی از مجموعه‌های حمل و نقلی پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها افرایش 15 درصدی کرایه‌ها را اعمال کردند اما در مترو و اتوبوس‌های بلیتی در راستای کمک به اجرای طرح و فشار کمتر به شهروندان افزایش قیمت نداشته‌ایم. اما ادامه این روند امکان پذیر نیست.

کرایه ها در صورت افزایش چقدر رشد می یابد؟

این افزایش باید در سطح همان 15 تا 20 درصد اعلام شده از سوی وزارت کشور باشد.

اما علاوه بر آنچه که اعلام می شود باز هم شاهد هستیم که رانندگان هم بر نرخ کرایه ها می افزایند؟

افزایش نرخی را بیشتر از آنچه در شورا تصویب خواهد شد، شاهد نخواهیم بود و هرگونه افزایش غیرقانونی توسط تاکسیران‌ها و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی در کمیته انضباطی و نظارت مدیریت شهری پیگیری و با متخلفین برخورد می‌شود.

در همین حال برای سه ماه اخیر-بهمن، اسفند و فروردین نیز 15 درصد افزایش نرخ کرایه داشتیم.

به دلیل شرایط اقتصادی جامعه ناچار به افزایش کرایه ها هستیم.مگر اینکه دولت هر چه زودتر کمکهای خود را برساند.

بلیط مترو چقدر افزایش می یابد؟

مطابق مصوبه شورای شهر یک سوم از هزینه‌های مترو توسط مسافران و دو سوم دیگر توسط دولت و شهرداری (هر کدام یک سوم هزینه) پرداخت می شود، و به این ترتیب رقم 975 تومان تعیین شده تنها مربوط به بلیت‌های تک سفره است، سهم مسافران مترو از این رقم تنها مبلغ 325 تومان است ضمن اینکه این رقم به دلیل تحقق دولت الکترونیک و کاهش عملیات پرهزینه تهیه بلیت‌های تک سفره تعیین شده است. در صورت استفاده مسافران از بلیت‌های اعتباری سهم پرداختی آنان به رقمی در حدود 120 تومان کاهش می‌یابد.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 11

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 252

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 76

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 52