خدمات سایت


متن کامل خبر

چوبه دار در انتظار مردی که به تاریخ پیوست

آرشیو
رئیس دادگاه جنایی اسماعیلیه در مصر تصریح کرد: ‌جرمی که مبارک در خصوص کشتار مردم در طول انقلاب مصر مرتکب شد، مشمول قانون مجازات اعدام با چوبه دار است.
1390/01/26 10:24:42 ق.ظ

رونامه الاخبار - چاپ قاهره - به نقل از فتحی عزت، رئیس دادگاه جنایی اسماعیلیه نوشت: ‌تمام جنایت‌هایی که اعضای نظام سابق مصر مرتکب شده‌اند از رئیس جمهور گرفته تا پسرانش و کسانی که در پستهای وزراتی بوده‌اند از برخی معاملات غیر قانونی گرفته تا پر کردن حسابهای بانکی‌شان با پولهای بیت المال که موجب گسترش فساد در کشور شده است، تمام اینها جنایت‌هایی هستند که قانون مجازات در خصوص آن اجرا می‌شود که شامل اعدام و حبس 15 سال و سلب مشاغل دولتی و پس دادن اموال غارت شده و پرداخت غرامتی برابر با پولهایی است که چپاول کرده‌اند.

این مسئول قضایی مصر بیان کرد: جنایت کشتار غیرنظامیان از سوی مبارک شامل این قانون می‌شود که دستور دهنده‌ی اصلی، شریک و اجراکننده‌ی این کشتار محسوب می‌شود و مجازات آن، اعدام است.

عزت ادامه داد: مجازات این جنایتها که از سوی نظام سابق علیه انقلابیون صورت گرفته یعنی به خدمت گرفتن اراذل و اوباش، نیروهای پلیس و غیره برای سرکوب تظاهرکنندگان بی‌سلاح و استفاده از گلوله‌های واقعی که موجب کشته شدن 800 تن و زخمی شدن حدود 8000 تن شد، اعدام با چوبه دار است.

روزنامه الاهرام نیز به نقل از زکریا شلش، رئیس دادگاه استیناف قاهره، نوشت که درصورت اثبات اتهامات مبارک در صدور دستور کشتار تظاهرکنندگان، وی به اعدام محکوم خواهد شد.

این در حالی است که روانشناسان مصری پیش‌بینی کرده‌اند که مبارک در پی بازداشت موقت 15روزه‌اش با افسردگی شدید روبرو شده است و احتمالا به طور غیر ارادی دست به خودکشی خواهد زد.

این کارشناسان بیان کردند:‌ خودکشی غیر ارادی یعنی سیستم بدن مبارک از فعالیت خواهد ایستاد و وی بر اثر یک سکته قلبی یا مغزی خواهد مرد.

روزنامه مصری الیوم به نقل از هاشم البحری، روانشناس دانشگاه الازهر نوشت:‌ شخصیت مبارک از نوعی است که احساس می‌کند در موردش اشتباه شده و دچار افسردگی شدید شده است.

وی افزود:‌ مبارک به دلیل اتفاقات در مصر خود را سرزنش نمی‌کند، چون در سخنرانی اخیرش نیز اعتراف نکرد که 30 سال در حق مردم اشتباه کرده است. وی معتقد است که ملت حق زحمات وی را در طول 30 سال قدرتش ادا نکردند.

وی ادامه داد:‌ مبارک خود را انسانی معصوم می‌داند که اشتباه نکرده است. وی تنها خودش را به این دلیل سرزنش می‌کند که 30 سال رئیس جمهور مردمی بوده که در حقش اشتباه کردند و وی را زندانی کردند که در تاریخ مصر بی‌سابقه است.

همچنین دکتر سمیر نعیم، استاد روانشناس در دانشگاه عین الشمس گفت: ‌شخصیت مبارک به گونه‌ای است که وی دست به خودکشی نخواهد زد، بلکه وی می‌خواهد زندگی خود را ادامه بدهد و به مساله عزت نفس مانند هیتلر توجه ندارد، چون بعد از آن همه شعارهایی که علیه وی سر داده شد، وی حتما باید دست به خودکشی می‌زد. مبارک سعی خواهد کرد که راهکار طفره روی را دنبال کند.

منابع بیمارستان شرم الشیخ نیز گفته‌اند که وی دچار هیجان عصبی است و بعضا با صدایی عصبانی فریاد می‌زند.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 89

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 75

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 180

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 152

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 347

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 340

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 391

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 353

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 217