خدمات سایت


متن کامل خبر

رونمایی از خودروی "دنا" با برند ملی / گزارش تصویری

آرشیو
خودروی کاملا ایرانی دنا چهارمین خودروی ملی که در رنج قیمتی 14 تا 25 میلیون تومانی رده بندی شده است، امروز با حضور وزیر صنایع و جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولان رو نمایی شد.
1390/01/27 06:34:00 ق.ظ

خودرو ی کاملا ایرانی دنا که در رده ی خودروهای 405 ، مزدا 3 ، زانتیا و پژو پارس است که نوع LX دنا با مشخصات پايه و در گروه خودروهاي با رنج قيمتي 18 تا 25 ميليون تومان و نوع ELX اين خودرو به عنوان يك محصول لوكس در گروه خودروهاي با رنج قيمتي 14 تا 18 ميليون تومان توليد و به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار عصرایران این خودرو که به گفته ی جواد نجم الدین مدیر عامل ایران خودرو تمامی قالب هایش در داخل و به دست مهندسین داخلی طراحی شده است از آذر ماه سال جاری تولید آزمایشی و از اسفندماه سال جاری تولید تجاری اش آغاز می شود.

مدیر عامل ایران خودرو در مراسم رونمایی از این محصول افزود : ایران خودور در سال گذشته در میان 100 شرکت برتر سال رتبه اول را بدست اورد و در میان شرکت های پیشرو قرار داشت.

وی گفت : ما در حوزه اشتغال زایی رتبه اول را کسب کردیم و توانستیم با اعلام بیشترین سود عملیاتی در بازار بورس نیز به موفقیت های زیادی دست پیدا کنیم.

نجم الدین ضمن اشاره به عدم تولید وانت پیکان و روآ در سال جدید گفت : در سال آینده در برنامه های مان تولید سمند وانت را داریم .

وی خاطر نشان کرد : ما 30 درصد از تولید سمند را صادر کردیم و در حوزه صادرات نیز هدفگذاری های زیادی انجام داده ایم.

وی در آخر افزود :‌ خودرویی که امروز برای رونمایی آن دور هم جمع شده ایم خودرویی کاملا ایرانی است که جایگزین سمند می شود و در بازار های هدف علاقه مندان بسیاری خواهد داشت.

توجه مجلس به خودرو بعنوان قلب تپنده صنعت

حسین هاشمی رئیس کمیسیون صنایع مجلس هم در مراسم رونمایی از خودروی ملی دنا گفت : به عوامل ایران خودرو تبریک می گویم و امیدوارم که کیفیت را به عنوان محوریت در صنعت بشناسیم .

وی تاکید کرد : خودروسازان می توانند جواب حمایت مجلس از قانون ارتقاء کیفی خودرو را با افزایش سطح کیفی محصولاتشان بدهند.

هاشمی ضمن اشاره به سالیانه 25 هزار کشته در تصادفات رانندگی در کشور گفت : با ارتقا کیفیت خودرو های تولیدی می توانیم این آمار تاسف بار را کاهش دهیم .

خودروسازان ستون فقرات صنعت کشورند

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این مراسم به حاضرین گفت : برای دستیابی به یک اقتصاد بزرگ و فعال باید صنعت را رشد دهیم .

ابوترابی فرد ضمن تقدیر از وزیر صنایع و همکاران ایشان گفت : افزایش 30 درصدی تولیدات نیرو محرکه در قزوین و افزایش سود و کیفیت ایران خودرو نشان عزم این مدیران برای رشد و تعالی کیفیت در حوزه خودرو است .

تاسیس بزرگترین کارخانه خودروسازی در تبریز

علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن هم در ادامه این برنامه سال 89 را سال دو اتفاق مهم خواند و افزود : تحریم ها از یک سو و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از سوی دیگر سال گذشته را سال حساسی قرار داد و مخاطب اصلی هدفمندی یارانه ها هم که حوزه صنعت و معدن بود در این سال افتخارات زیادی کسب کرد .

وی اضافه کرد : در سال گذشته با این فاکتور هخای محدود کننده اتفاقت خوبی در کشور افتاد که یکی از انها عبور مجموع سرمایه گذاری صنعتی از مرز 90 هزار میلیارد تومان بود.

محرابیان در ادامه افزود : حوزه صنعت و معدن نیز شاهد سرماهی گذاری های خوبی بود که ارقم این مورد از برنامه چهارم نیز فراتر رفت.

وزیر صنایع و معادن با اشاره به سومین قطب خودروسازی کشور گفت :‌سومین قطب خودروسازی کشور با استفاده از کارشناسان کاربلد تاسیس خواهد شد و در سال جاری نیز بزرگترین کارخانه خودروسازی را در کشور تاسیس خواهیم کرد .

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6

عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت image عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت 1403/02/09

نقص سیستم ایمنی در نهایت باعث شد تا مرد هلندی پس از ماه‌ها مبارزه با کووید-۱۹ و بارها بستری‌شدن در بیمارستان، جان خود را از دست بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 5

تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 معرفی شد؛ قدرتی عظیم برای کوچک‌ترین محصول تسلا image تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 معرفی شد؛ قدرتی عظیم برای کوچک‌ترین محصول تسلا 1403/02/05

رسانه‌های خودرویی جهان، این روزها مشغول بررسی نسخه جدید سدان برقی آمریکایی یعنی تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران image قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران 1403/02/03

شهرداری تهران برای تحقق اهداف بلندمدت خود جهت ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان تاکسیرانی پایتخت، قرادادی ارزشمند با شرکت مدیران خودرو منعقد کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

تسلا با هدف جبران کاهش فروش، قیمت برخی خودروها را کاهش داد image تسلا با هدف جبران کاهش فروش، قیمت برخی خودروها را کاهش داد 1403/02/03

تسلا قیمت برخی خودروهای خود را در تعدادی از بازارهای بزرگ ازجمله ایالات متحده، چین و آلمان کاهش داده است. این شرکت به‌دلیل کاهش تقاضا و فروش در سه ماهه اول 2024، تصمیم گرفته است ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 23

نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد image نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد 1403/02/02

نسخه جدید خودرو شاسی بلند آمریکایی شورولت تریل بلیزر با الهام از طراحی پیکاپ سایز متوسط و محبوب کلرادو ساخته شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم image وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم 1403/01/29

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند image رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند 1403/01/28

«سردار سید تیمور حسینی»، رئیس پلیس راهور فراجا آمار قابل‌توجهی از تصادفات رانندگی کشور طی نوروز 1403 منتشر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47