خدمات سایت


متن کامل خبر

اکبرپور: وقتی بیانیه هدایتی را دیدم خجالت کشیدم/ دایی درست می‌گوید، اگر وجدان داشتیم اینجا نبودیم

آرشیو
مرحوم جورابلی همیشه به من می‌گفت چرا به پرسپولیس گل نمی‌زنی به دلم افتاده بود که گل می‌زنم به همین خاطر عکس جورابلی را روی پیراهنم گذاشتم
1390/01/28 06:03:25 ق.ظ

آن زمان که سیاوش اکبرپور و حسین کاظمی به هدایتی قول رفتن به تیم استیل‌آذین را دادند، شاید فکرش را هم نمی‌کردند که امسال هنوز 4 بازی مانده به پایان لیگ، در بازی با پرسپولیس با لیگ برتر خداحافظی کرده و به لیگ یک بروند. حالا شاید اکبرپور دلش بخواهد زمان یک سال به عقب برگردد و آن تصمیم اشتباه را نگیرد. اکبرپور در حالی که هنوز تحت تاثیر بازی جنجالی و بحث‌برانگیز با پرسپولیس بود در مورد اتفاقات این بازی و مسائل دیگر حرف زد.

دیداری که برای شما حکم مرگ و زندگی داشت با چه وضعیتی به پایان رسید؟!

- بله، البته ما نمردیم بلکه ما را به زور کشتند. فکر نمی‌کنم سه امتیاز گرفتن آنقدر ارزش داشته باشد که به هر قیمتی بخواهند آن را به دست بیاورم. در تمام عمر ورزشی‌ام چنین اتفاقی را ندیدم. پرسپولیسی‌ها می‌گویند گلر ما وقت‌کشی می‌کرد. ما این بازی برایمان حساس بود ولی پرسپولیس می‌خواست پنجم شود حالا هفتم جدول می‌شود یعنی عظمت پرسپولیس همین بود؟! فکر می‌کنید تماشاگران پرسپولیس به این امر راضی بودند. البته دوستان داور ما هم کم زحمت نکشیدند.

چه ربطی به داور دارد؟!

- ربطی ندارد؟! داور با آبروی ما بازی کرد بهتر است بپرسید چه کار نکردند.

خب چه کار نکردند؟!

- اخراج مهدی محمدی درست بود. داور 3 پنالتی ما را نگرفت، تمام سوت‌هایش را برای پرسپولیس زد و همه دیدند که ما زورمان به پرسپولیس رسید و با اینکه 10 نفره بودیم خیلی خوب بازی کردیم اما در زمین جوانمردانه بازی نکردند و داور هم به نفعشان گرفت.

شما که تیم کهکشانی بودید چرا گذاشتید کار به اینجاها برسد که محتاج این سه امتیاز برای سقوط نکردن باشید، این همه هفته برای جبران وقت داشتید؟

- تیمی که لیدر نداشته باشد همین بلا سرش می‌آید. ما لیدر نداشتیم که تیم‌مان را جمع و جور کند وگرنه تیم بدی نداشتیم. من وقتی بیانیه آقای هدایتی را دیدم خجالت کشیدم.

یعنی به نظر تو لیدر نداشتن این قدر در یک تیم اثر می‌گذارد؟!

- منظورم آن لیدری که شما فکر می‌کنید نیست. منظورم هدایت‌کننده تیم است، یک مرد سرد و گرم چشیده در فوتبال که باتجربه باشد.

اما استیل‌آذین پروین را آورد، شخصی که سال‌ها به خوبی پرسپولیس را جمع و جور کرد یعنی نتوانست از پس تیم شما بربیاید؟

- به هرحال تیمی که شرایطش بد می‌شود و در بحران قرار می‌گیرد بزرگترین فرد هم بیاید سخت است که آن را از بحران دربیاورد البته باز هم باید بگویم به کمیته داوران امسال تبریک می‌گویم. داوران امسال گل کاشتند و به بهترین نحو داوری کردند! هر چند که هر چیزی بگوییم باید در کمیته انضباطی جواب دهیم. به نظرم این بازی اگر پنج دقیقه دیگر طول می‌کشید مثل بازی پاس و راه‌آهن می‌شد.

بعد از اینکه پرسپولیس گل دوم را زد به طرف دایی رفتی و صحبت‌هایی با او انجام دادی چه می‌گفتی؟

- یک صحبت خصوصی با ایشان داشتم. در مورد خودش با او صحبت کردم.

چه صحبتی؟

- به ایشان گفتم برایم اسطوره بودی اما این اسطوره شکست. به نظرم در روز بازی فقط پرسپولیس سرشکسته از بازی بیرون رفت. به آقای دایی هم گفتم این رسم پهلوانی و لوتی‌گری نبود، به چه قیمتی بردید. پرسپولیس با این کار خودش را خراب کرد. یعنی کار این تیم به جایی رسیده که اینطوری می‌برد. بعد از بازی هم گفتم اینها که دلشان اینقدر کوچک است همینطور می‌شود که استقلال رفت و برگشت آن تیم را می‌برد.

دایی هم پاسخ این حرف‌هایت را داده.

- ایشان چه گفته؟

گفته شما که در جدول شانزدهم هستید برای چه به این روز افتاده‌اید؟

- تشکر می‌کنم از ایشان درست می‌گویند ما اگر وجدان داشتیم اینجا نبودیم. تیم با آن همه مهره که نباید به چنین روزی بیفتد. من هنوز رسم بزرگی را بلدم پس نمی‌خواهم رودرروی دایی صحبت کنم و جواب ایشان را بدهم و تمام پاسخ‌هایم را به پرسپولیس می‌دهم. این دنیا دار مکافات است و همین جا باید تسویه حساب کنیم. پرسپولیسی‌ها اشک رفقای خود را درآوردند. سوشا بچه بود می‌توانست از این میدان خیلی چیزها یاد بگیرد. رسم مردانگی و پهلوانی را اما پرسپولیسی‌ها چه چیزی به او یاد دادند به او یاد دادند که به هر قیمتی که شده در زمین پیروز بشود. واقعا از ته دل برای این تیم متاسفم و به شما قول می‌دهم که این تیم در سه جام هیچی نمی‌شود.

این شکست باعث شد تا هدایتی تیم را منحل کند به نظر می‌رسد او این کار را انجام داده تا به این بهانه پول شما را ندهد؟

- به نظر شما حق ندارد؟! به نظر من که حق دارد هر تصمیمی بگیرد برای این تیم زحمت کشیده است. اگر من اکبرپور به خاطر باخت‌ها 5 شب نخوابم هدایتی 10 شب خوابش نمی‌برد. هر کاری می‌کند حق دارد.

بعد از زدن گل عکس مرحوم جورابلی را نشان دادی به نظر می‌رسید این کار تو چراغ سبزی برای استقلال بود؟

- عزت را خدا می‌دهد نه کس دیگری. مرحوم جورابلی همیشه به من می‌گفت چرا به پرسپولیس گل نمی‌زنی به دلم افتاده بود که گل می‌زنم به همین خاطر عکس جورابلی را روی پیراهنم گذاشتم تا به این وسیله دل خانواده جورابلی را شاد کنم.

حالا که این اتفاقات افتاده و استیل آ‌ذین به لیگ یک سقوط کرده پشیمان نیستی که از استقلال جدا شدی؟

- من الان هیچ صحبتی از پشیمانی نمی‌کنم. خدا را شکر سالمم و لقمه حلال سر سفره خانواده‌ام می‌آورم. من هنوز بازیکن استیل‌آذین هستم اما واقعا عاشق استقلالم و آرزو می‌کنم که دوباره با شماره 10 استقلال در استادیوم آزادی بازی کنم.

با این اوصاف نتیجه می‌گیریم فصل آینده پیراهن استقلال را می‌پوشی.

- من دوست دارم اما از کجا معلوم استقلالی‌ها من را دوست داشته باشند، هنوز به من پیشنهادی نداده‌اند.

در اواسط فصل که بحث بازگشت‌ات به استقلال جدی شده بود؟

- الان صحبتی نشده با آقای نظری و فتح‌ا...‌زاده دوست هستم و هر دو، سه روز یک بار با نظری صحبت می‌کنم اما معلوم نیست که آنها مایل به بازگشت من باشند.

تکلیف استیل‌آذین چه می‌شود؟

خبری ندارم، اما زود است که درباره تکلیف استیل‌آذین و بحث جدا شدن من از این تیم صحبت کنیم.

منبع : سایت گل
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




وقتی ورزش می‌کنیم، زمان کندتر از واقعیت می‌گذرد image وقتی ورزش می‌کنیم، زمان کندتر از واقعیت می‌گذرد 1403/02/29

ساعت‌ها به روال همیشگی، مشغول انجام وظیفه‌ی خودشان هستند. اما مطالعه‌ی جدیدی می‌گوید وقتی ورزش می‌کنیم، زمان در تصورات ما کمی از ساعت واقعی جلوتر است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 16

واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1199

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 813

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2583

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2926

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3030

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3207

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3066