خدمات سایت


متن کامل خبر

تب سکه فروکش کرد/نرخ حراج های دولتی پایین آمد

آرشیو
است تعداد شعب عرضه‌کننده سکه بانک ملی از 150 شعبه کنونی به 300 شعبه افزایش می‌یابد که متعاقبا لیست آن‌ها اعلام خواهد شد.
1390/02/06 09:11:09 ق.ظ

مجموع تحولات امروز بازار سکه تهران نشان می‌دهد، قیمت‌های سکه در مجموع رو به کاهش گذاشته است.

با توجه به کاهش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی و رسیدن آن به 1505 دلار و همچنین ادامه عرضه سکه از سوی بانک ملی (البته با تعداد محدود 5 عدد در روز ) و دونوبته شدن حراج بانک کارگشایی، قیمت‌های کاذب سکه کمی کاهش یافته است.

با این حال به گفته فعالان بازار طلا و سکه، این کاهش قیمت شکننده است.

در حراج امروز صبح بانک کارگشایی، سکه بهار آزادی با حدود قیمتی 412 هزار تومان به فروش ‌رسید و شمش 12 کیلویی بی‌مشتری ماند.

قیمت سکه بهار آزادی در حراج امروز بانک کارگشایی که پایه قیمت آن حدود 403 هزار تومان بود و در بسته‌های صدتایی عرضه می‌شد، طی حراج به حدود 412 هزار تومان افزایش پیدا کرد.

نیم‌سکه بهار آزادی هم که با قیمت پایه 203 هزار تومان عرضه شد، در نهایت با قیمت‌های 205 تا 206 هزار تومان به فروش رفت. شرکت‌کنندگان در حراج معتقد بودند این قیمت پایه برای نیم‌سکه با توجه به قیمت‌های جهانی بالاست.

ربع سکه بهار آزادی که با قیمت پایه 102 هزار تومان عرضه شد در ابتدای حراج طی حراج با قیمت‌های 125 تا 126 هزار تومان به فروش رفت، اما کم‌کم به قیمت حدود 123 هزار تومان و در انتهای حراج با قیمت هر عدد120 هزار و 500 تومان تا 121 هزار تومان به فروش رفت.

در حراج امروز بانک کارگشایی شمش‌های یک‌کیلویی و 12 کیلویی با استقبال خریداران مواجه نشد. شمش‌های یک کیلویی از سوی دو نفر از متقاضیان خریداری شد و شمش 12 کیلویی بدون مشتری ماند. بسیاری از شرکت‌کنندگان در حراج معتقد بودند، قیمت پایه شمش بالا است و دلیل ان این است که با این سیاست، این شرکت‌کنندگان به سمت خرید سکه تشویق شوند.

بانک کارگشایی حراج سکه را از امروز، در دو نوبت صبح و بعد از ظهر پی می‌گیرد. در حراج نوبت صبح امروز تمام اقلام طی یک دور حراج به فروش رفت اما در روزهای گذشته به عنوان مثال نیم‌سکه در چند مقطع یک حراج به فروش می‌رفت.

صبح امروز بسته‌های صدتایی سکه تمام بهار آزادی در بازار تهران بین 414 تا 415 هزار تومان معامله شد.

سخنگوی بانک ملی ایران از افزایش تعداد شعب عرضه‌کننده‌ سکه بانک ملی به300 شعبه خبر داد.

حسین دشتی با اشاره به این‌که بانک ملی از ابتدای هفته جاری به صورت هرروزه اقدام به عرضه سکه کرده است، اظهار کرد: با هماهنگی‌هایی که با بانک مرکزی انجام شده

قیمت سکه‌های عرضه‌شده در شعب بانک ملی که با محدودیت عرضه پنج سکه در روز همراه است، به این ترتیب بوده است: سکه بهار آزادی 409 هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی 204 هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی 111 هزار تومان.

اتحادیه کشوری طلا، جواهرات، نقره، سکه و صراف هم که یکی از منابع رسمی اعلام قیمت سکه‌ها در تهران است نرخ‌هایی را اعضای رسمی آن به مشتریان ارائه می‌کنند به این شرح اعلام کرد: سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 453 هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 417 هزار و 500 تومان و نیم‌سکه 210 هزار تومان و ربع سکه 123 هزار و 500 تومان

اما قیمت در بازار تهران و طلافروش‌ها از قیمت‌های رسمی اتحادیه کمی بالاتر استسکه بهار آزادی 418 هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی 211 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 124 هزار تومان.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 293

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 71

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 98