خدمات سایت


متن کامل خبر

کارلوس کروش‌: امیدوارم منچستر و رئال فینالیست اروپا شوند

آرشیو
کارلوس کروش می‌گوید چمدانش پر از کتاب‌هایی در مورد ایران است.
1390/02/07 07:03:35 ق.ظ

کارلوس کروش دیروز به همراه همسرش راهی اصفهان شدند تا یکی از تاریخی‌ترین شهرهای جهان را از نزدیک ببینند. عباس ترابیان، مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون جلوی هتل ایستاده و درخواست گفت‌وگوی ما با کروش را با این پیش‌شرط «محکم» می‌پذیرد که سؤال‌ها در مورد فوتبال روز اروپا و کاملاً به دور از حاشیه‌های فوتبال ایران باشد. کروش و همسرش از پله‌های هتل المپیک پایین می‌آیند و مشغول احوالپرسی با ترابیان می‌شوند. کروش با خوشرویی با ما برخورد می‌کند و تقاضای ما برای انجام گپی کوتاه را به بعد از خوردن صبحانه محول می‌کند. مربی سابق تیم‌های منچستر‌یونایتد و سرمربی پیشین رئال‌مادرید پس از دقایقی باز می‌گردد و این بار نه به زبان انگلیسی بلکه به اسپانیایی با او مشغول صحبت می‌شویم. رسیدن دو تیمی که کروش در آنها سابقه کار داشته به جمع چهار تیم پایانی معتبرترین رقابت‌های باشگاهی بهانه خوبی است تا با او از وضعیت کنونی این تیم‌ها و پیش‌بینی او در مورد «فینالیست‌های» امسال لیگ قهرمانان اروپا حرف بزنیم. گرچه ما در تمام لحظات این گفت‌وگوی کوتاه بر سر قول‌مان با ترابیان بودیم، اما او لحظه‌ای ما را تنها نگذاشت و از چشم‌‌های نگرانش می‌شد فهمید که سخت در تب‌وتاب است که سرمربی تیم‌ملی ایران به حاشیه کشیده نشود. مرد 58 ساله پرتغالی گرچه در طول گفت‌وگو حتی یک لحظه هم ننشست و ما را هم مجبور کرد «سرپایی» با او حرف بزنیم، ولی پاسخ تمام سؤالات را خیلی راحت و مهربانانه داد، البته به غیر از یک مورد‌؛ جنجالی که روزنامه «مارکا» در مورد جدال لفظی او و په‌په به راه انداخت‌:

*دو تیم از تیم‌هایی که شما سابقه همکاری با آنها را داشته‌‌اید، حالا در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا هستند. خیلی‌ها معتقدند که منچستریونایتد بازی ساده‌ای را مقابل شالکه پیش‌رو دارد.

نه‌، این طور فکر نمی‌کنم. تمام تیم‌هایی که به این مرحله از رقابت‌ها رسیده‌اند، بهترین تیم‌های سال اروپا هستند و چون تیم‌های خوبی هستند به این مرحله رسیده‌اند. قطعاً یونایتد بازی سختی را مقابل شالکه خواهد داشت. منچستر در قلب من جای دارد. شش سال با یونایتد کار کردم و همیشه رفتارهای آنها با من خوب بوده و همیشه با احترام زیادی با من رفتار کرده‌اند.

*در مورد بازی رئال‌- بارسا چه نظری دارید؟ و به نظر شما چه تیم‌هایی به فینال لیگ قهرمانان اروپا می‌رسند؟

از آن طرف دوست دارم رئال به پیروزی برسد. رئال هم تیمی است که در قلب من است و امیدوارم که آنها به فینال برسند. من طرفدار رئال هم هستم و امیدوارم که رئال هم با منچستر به فینال برسد.

*پس حالا انتخاب قهرمان سخت‌تر شد. دوست دارید کدام یک از این دو تیم به قهرمانی برسد؟

نمی‌توان6 سال حضور من در یونایتد با مدت کوتاه حضورم در رئال را مقایسه کرد. هر دو این تیم‌ها در قلب من جای دارند ولی یونایتد را ترجیح می‌دهم. باز هم تأکید می‌کنم که همیشه در یونایتد با من با احترام فراوانی رفتار شده است.

*هنوز با دوستانتان در منچستر و رئال در تماس هستید؟

بله. من در هر تیمی، دوستانی دارم.

*بعد از ورودتان به ایران بود که در کنفرانسی خبری اعلام کردید که می‌توان شما را «کوروش» نامید. الان هم که در حال سفر به اصفهان هستید در مورد تاریخ و فرهنگ ایرانی مطالعه‌ای داشته‌اید؟

آن طور که شنیده‌ام، اصفهان یکی از کهن‌ترین تمدن‌‌های ایران را داشته است. همین الان اگر چمدانم را باز کنید، داخلش پر از کتاب‌ها، تصاویر و مطالبی در مورد تاریخ، آداب و رسوم و فرهنگ ایران است. در حال مطالعه کتاب‌هایی در مورد فرهنگ، آداب و رسوم، هنر و غذاهای ایرانی هستم.

*به زبان انگلیسی یا پرتغالی؟

نه، این کتاب‌ها اکثراً به زبان انگلیسی هستند.

*شما دومین مربی‌ای هستید که بعد از سابقه مربیگری در باشگاه منچستریونایتد به ایران آمده. اولین مربی «فرانک اوفارل» بود که ایران را به قهرمانی آسیا رساند، فکر می‌کنید بتوانید موفقیت او را تکرار کنید؟!

(کروش که به نظر می‌رسید از این موضوع اطلاعی نداشت، ابروهایش را بالا انداخت و با قیافه‌ای شگفت‌زده پرسید) جدی؟ (‌او پس از شنیدن توضیحات مختصر ما درباره سابقه حضور اوفارل در سال‌های دور فوتبال ایران، در مورد تکرار موفقیت‌های اوفارل با لهجه‌ای شیرین و به زبان فارسی گفت) ان‌شاءالله.

*حدود یک ماه پیش (25 مارس- 5 فروردین) روزنامه مارکا در خبری از جدال لفظی شما و په‌په، ‌مدافع پرتغالی رئال‌مادرید پرده برداشت. به نوشته این روزنامه ‌په‌په مدعی شده بود که شما عامل جو بد حاکم بررختکن تیم‌ملی پرتغال در رقابت‌های جام‌جهانی‌ 2010 بودید و شما هم در پاسخ به صحبت‌های او گفته بودید که په‌په بازیکنی است که با خشونت به سر بازیکنان حریف ضربه می‌زند و وقتی که په‌په «آب نبات» می‌خورده، شما در حال افتخار‌آفرینی با تیم‌ملی پرتغال بودید، ماجرا چه بود؟

په‌په چه کسی است؟

*مدافع رئال‌مادرید... بازیکن پرتغالی!

آها... نه من هیچ جنجالی با کسی نداشتم. هیچ وقت وارد جنجال با کسی نشده‌ام. (اصرار ما برای گرفتن پاسخ دقیقی برای سؤال‌مان بی‌نتیجه ماند و آقای کروش باز هم تأکید کرد) رابطه من با بازیکنان تیمم خوب بوده.

*همسرتان هم به ایران آمده و به همراه هم عازم اصفهان هستید، می‌توانیم چند کلامی با ایشان صحبت کرده و در مورد دیدگاه‌شان در ایران سؤال کنیم؟

نه. برای من خانواده، موضوعی کاملاً شخصی است و خانواده‌ام با فوتبال کاملاً مجزا از هم هستند و به هیچ عنوان نمی‌خواهم حریم خصوصی‌ام را با کارم قاطی کنم.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1195

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 806

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2575

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2922

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3025

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3195

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3058

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4088