خدمات سایت


متن کامل خبر

نشست خبري سرمربي تيم ملي

آرشیو
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: بايد کاري کنيم که بازيکنان تيم‌هاي مقابل گريه کنند و اين مأموريت ما است تا سخت کار کنيم تا حريفان به گريه بيفتند.
1390/02/08 04:39:26 ب.ظ

نشست خبري کارلوس کي‌روش سرمربي تيم ملي ايران با حضور عباس ترابيان سرپرست و خسرو والي‌زاده مدير رسانه‌اي تيم ملي آغاز شد.

کي‌روش در اين نشست صحبت‌هاي زير را مطرح کرد:

*در کمتر از چهار هفته نمي‌توان تمام جزييات فوتبال ايران را بررسي کرد

همانطور که قول داده بودم هر سه-چهار هفته يک بار به شما رسانه‌ها گزارش خود را مي‌دهم. در قدم اول کار من مطالعه و بررسي فوتبال ايران بود. همانطور که مي‌دانيد من کمتر از 4 هفته است که در ايران حضور دارم و اين زمان براي بررسي تمام جزئيات فوتبال سرزمين پهناور ايران زياد نيست. در اين زمان نمي‌توان به راه حل نهايي در مورد فوتبال ايران رسيد. پس به اين دليل کار را در دو بخش در نظر گرفتيم. يک بخش کوتاه مدت و يک بخش بلندمدت.

* در قدم اول بايد از سد عراق و مالديو بگذريم

بايد ابتدا از تيم‌هاي عراق و مالديو بگذريم و سپس به بازي‌هاي مرحله سوم انتخابي جام جهاني و بازي‌هاي نهايي المپيک برسيم. قدم بعدي حضور در جام جهاني و در المپيک است. ما مسائل تيم ملي را به دو بخش داخل و بيرون زمين تقسيم کرديم. انتخاب کادر فني در داخل زمين بود که اولين قدم‌مان انتخاب کادر فني براي تيم اميد ايران بود.

* براي انتخاب بازيکنان فيلم‌هاي زيادي ديده‌ام

يکي ديگر از اولويت‌هاي ما انتخاب بازيکنان است که براي اين مسئله زمان زيادي را صرف ديدن فيلم‌هاي مسابقات و تجزيه و تحليل آن کردم و سپس بازي به بازي و مسابقه به مسابقه جلو رفتيم تا وضعيت براي ما روشن‌تر شود ولي هنوز در ابتداي يک راه بسيار بسيار طولاني هستيم.

ذهن من در مورد انتخاب بازيکنان و تيم ملي ايران روشن شده است ولي همانطور که گفتم هنوز در مسير ابتداي يک مسير طولاني قرار داريم.

* بايد در زيرساخت منابع انساني و تجهيزات به سطح حرفه‌اي برسيم

من زمان زيادي را صرف مطالعه زيرساخت‌هاي تيم ملي کردم و مي‌خواهيم زيرساخت‌هايي را ايجاد کنيم که از تيم ملي حمايت و پشتيباني کند. مطالعات من به نتايج مهمي رسيد، اينکه در سه حوزه تجهيزات، زيرساخت‌ها و منابع انساني بايد به سطح حرفه‌اي برسيم. البته اگر از من بپرسيد، منابع انساني در اولويت قرار دارد زيرا اگر سالن و تجهيزات ايده‌آل داشته باشيم اما افراد مناسب نباشند که از اين تجهيزات استفاده کنند اين تجهيزات فايده‌اي نخواهد داشت.

* دو مربي ديگر به کادر فني اميد اضافه مي‌شوند

مربيان تيم اميد را انتخاب کرديم و عليرضا منصوريان به عنوان سرمربي و مارکار آقاجانيان به عنوان کمک مربي در تيم اميد فعاليت خواهند کرد. اين نفرات مورد حمايت کامل فدراسيون و تيم بزرگسال نيز قرار دارند.

دو مربي ديگر نيز به کادر فني اميد اضافه خواهند شد. يک مربي دروازه‌باني و يک مربي بدنساز. با حضور اين دو نفر کادر فني کامل مي‌شود و به ديدار عراق خواهيم رفت. تمام کادر فني تيم اميد ايراني خواهند بود.

* سرمربي زير 19 سال در 15 روز آينده انتخاب مي‌شوند

با بررسي‌ها و مطالعاتي که داشتم از طريق فدراسيون اکبر محمدي و آذرپور کار استعداديابي را در اين رده از سني (زير 19سال) آغاز کرده‌اند که به کارشان ادامه مي‌دهند چون هنوز وقت پيدا نکرديم تا کادر فني را براي اين رده سني انتخاب کنيم اما حداکثر تا 15 روز آينده سرمربي، مربي، بدنساز و مربي دروازه‌بانان تيم زير 19سال را انتخاب و رسما اعلام خواهيم کرد.

* از طريق رسانه‌ها با هواداران تيم ملي ارتباط مستقيم خواهيم داشت

در راستاي انجام کار حرفه‌اي، تيم ملي بزرگسالان ارتباط قوي و منظمي با رسانه‌ها خواهد داشت چون معتقديم با ارتباط حرفه‌اي و قابل احترام با رسانه‌ها مي‌توانيم به طور مستقيم با هواداران تيم ملي در ارتباط باشيم. بر همين اساس خسرو والي زاده را به عنوان مدير رسانه‌اي تيم ملي انتخاب کرده‌ايم. شما مي‌توانيد اخبار دقيق و صحيح تيم ملي را از طريق ايشان پيگيري کنيد و آن را به اطلاع هواداران فوتبال برسانيد.

* پيشنهاد تأسيس سايت براي تيم ملي

اولين پيشنهاد والي زاده اين بود که يک سايت براي تيم ملي ايران راه اندازي کنيم تا اصحاب رسانه و مردم از ريز اخبار تيم ملي چه در درون و چه بيرون باخبر باشند.

* يک لابراتور براي بازيکنان ايجاد مي‌کنيم

آنچه مهم است اينکه تيم ملي با عملکرد بازيکنانش مي‌تواند به موفقيت برسد به همين دليل يک لابراتوار براي بازيکنان راه اندازي مي‌کنيم.

در اين دپارتمان تمام مسائل شخصي و فني از جزئيات بازيکنان تهيه مي‌شود تا در مورد آن بررسي لازم انجام شود. در حقيقت از اين طريق ارتباط مستقيمي را با دپارتمان فني باشگاه‌ها برقرار مي‌کنيم تا در صورتي که براي يک ملي پوش اتفاقي بيفتد از اين طريق اطلاعات را کسب کنيم و اين يک ارتباط مستقيم با ملي پوش و باشگاه خواهد بود.

* يک تيم، يک هدف، يک رويا

بايد ديدگاهمان را به تيم‌هاي ملي تغيير دهيم و نبايد فکر کنيم که آنها جزيره‌هاي جدا از هم هستند. در واقع بايد به گونه‌اي عمل کرد که بايد تمام اهداف تيم‌هاي ملي در راستاي اهداف بلند مدت تيم ملي بزرگسالان باشد.

کار تيمي در حقيقت کليد موفقيت ما است اما کارهاي فني بايد در يک راستا و يک سو باشد و اين يعني يک تيم، يک هدف و يک رويا.

* اهدافمان توسط يک سوپر من برآورده نمي‌شود

اگر خواهان موفقيت تيم هستيم بايد بدانيم که اين اهداف توسط سوپرمن انجام نمي‌شود و راه‌حل جادويي نداريم که يک شبه راهمان را طي کنيم. در همين راستا کشور را به چند منطقه تقسيم کرديم تا دپارتمان‌هاي استعداديابي را برقرار کنيم اما مهمترين فاکتور رابطه ما با باشگاه‌ها و ارتباط با مربيان و مسئولان آنها است.

يکي از راه‌هاي موفقيت اين است که ما يک ايده مشترک داشته باشيم و اگر اين تعامل نشود نمي‌توان انتظار موفقيت را داشت.

* از باشگاه‌ها و مربيان عذرخواهي مي‌کنم

بايد از مربيان و باشگاه‌ها به اين دليل که هدف اولم ارتباط شخصي با مربيان بود اما به دليل کمبود زمان به آن نرسيده‌ام عذرخواهي کنم.

ليگ به روزهاي آخر خود نزديک مي‌شود و زمان کمي براي انتخاب بازيکن داشتم و زماني براي ارتباط با مربيان پيدا نشد اما اعلام مي‌کنم صد در صد با همه مربيان در ارتباط خواهم بود و با اعضاي کادر فني‌ام به زودي اين ارتباط را با آنها برقرار مي‌کنم.

* از اين پس اشک بازيکنان حريف را خواهيد ديد

براي بازيکنان تيم ملي يک پيغام دارم. ما حرفه‌اي کار کرديم تا تمام بازيکنان را زير نظر بگيريم زيرا روياي همه اين است که در تيم ملي بازي کنند و ما منصفانه‌ترين و بهترين انتخاب را داشته باشيم.

در کنفرانس قبلي گفتم که اشک بازيکنان ايران پس از شکست مقابل کره جنوبي و جام ملت‌هاي آسيا مرا تحت تأثير قرار داد و اين موضوع نشان مي‌دهد که چقدر بازيکنان به بازي در تيم ملي مفتخر هستند. پيغام من اين است که از اين به بعد اشکي در کار نيست و الان وقت اين است که اين اشک‌ها تبديل به عرق شود و اين موضوع يعني اينکه بايد سخت کار کنيم چرا که در گام بعدي بايد کاري کنيم که بازيکنان تيم‌هاي مقابل گريه کنند. اين مأموريت ما است تا سخت کار کنيم، عرق بريزيم و کاري کنيم تا حريفان گريه کنند.

* تيم‌هاي جلوتر از ما در رده‌بندي فيفا براي جايگاه‌شان زحمت کشيده‌اند

موضوع ديگر که بايد با هواداران به اشتراک بگذارم اين است که الان تيم چهل و هفتم رده‌بندي فيفا و هفتم آسيا هستيم و اين يعني اينکه 6 تيم در آسيا از ما بهتر و جلوتر هستند. علت اينکه تيم ايران بايد در مرحله دوم انتخابي جام جهاني شرکت کند همين رده‌بندي در نظر گرفته شده از سوي فيفا است.

من در مورد زماني صحبت مي‌کنم که تصميم گرفته شد از سوي فيفا ايران از اين زمان کارش را براي جام جهاني آغاز کند و اين موضوع يعني اينکه ما کشورهايي را جلوي خودمان داريم که بايد از آنها پيشي بگيريم. ما بايد پيشرفت کنيم و براي موفقيت رو به جلو گام برداريم.

به هواداران مي‌گويم برخي از کشورها 30 سال کار سخت انجام داده‌اند تا موقعيت حال حاضر را داشته باشند. قبل از جام جهاني آفريقاي جنوبي تيم ملي پرتغال در رده سوم جهان بود. ما 28 سال زحمت کشيديم تا به اين هدف برسيم ضمن اينکه فرانسه که جام جهاني را به وجود آورد تنها در جام جهاني 98 قهرمان شد و تا براي اسپانيا 30 سال کار سخت انجام شد تا قهرمان جهان شدم. پس بايد کار کنيم و من هم از شما مي‌پرسم که آيا آماده هستيد چرا که ما آماده‌ايم.

در اين زمان خبرنگاران با تشويق‌هاي خود پاسخ کي‌روش را دادند و اعلام آمادگي کردند. در ادامه اين نشست نوبت به خبرنگاران رسيد تا سؤال‌هاي خود را مطرح کردند.

* نمازي را از سال 1996 مي‌شناسم

براي من مهم بودکه رزومه مربيان مدنظرم را بررسي کنم. به همين دليل از بين گزينه‌هاي موجود بررسي‌هاي لازم را انجام دادم و با برخي نيز نشست برگزار کردم.

مطمئنا مربيان خوب و لايقي هستند که شايسته حضور در تيم ملي هستند اما زمان کمي تا پايان ليگ باقي مانده و برخي از مربيان با تيم‌هايشان در آسيا بازي مي‌کنند. از بين گزينه‌هايي که داشتم رزومه آنها را بررسي کرده و اطمينان خاطر خوبي از عليرضا منصوريان و مارکار آقاجانيان پيدا کردم. به نظرم آنها مي‌توانند وظايف خود را در تيم المپيک انجام دهند. ضمن اينکه تصميم گرفتيم يک مربي يعني نمازي را هم درکادر فني تيم ملي داشته باشيم.

مربيان تيم‌هاي ملي قرار نيست جدا از هم کار کنند. آنها از حمايت و کار تيمي ما برخوردار هستند و ما براساس بررسي‌هايي که داشتيم اين تصميمات را گرفتيم.

خبرنگاري که در مورد رزومه اميد نمازي متقاعد نشده بود در مورد رزومه اين مربي سوالش را تکرار کرد که کي‌روش در پاسخ به اين سؤال گفت: از طريق اينترنت مي‌توان جزئيات رزومه او را جستجو کرد.

من پيش از اين با نمازي کار کردم و زماني که در آمريکا سرمربي تيم مترواستار بودم در سال 1996 او بازيکن من بود و شخصيت او را به خوبي مي‌شناسم.

* مي‌توانم شما را تحت پيگيرد قضايي قرار بدهم

کي‌روش در پاسخ به سوال خبرنگاري که پرسيد شما در تيم جوانان پرتغال داراي بازيکنان دوپينگي بوديد و آيا مي‌خواهيد اين رويه را در فوتبال نيز ادامه دهيد گفت: بهتر است اول در مورد اين مسئله واضح توضيح بدهيد زيرا اين آخرين باري است که در مورد چنين مسئله‌اي حرف مي‌زنم. من مي‌توانم شما را تحت پيگرد قضايي قرار بدهم اما مي‌خواهم بپرسم اين اطلاعات را از کجا آورده‌ايد که من در تيم جوانان و بزرگسالان پرتغال بازيکن دوپينگي داشتم؟

خبرنگاري که اين سؤال را پرسيده بود فهرستي از بازيکنان دوپينگي پرتغال را بيان کرد.

کي‌روش در ادامه گفت: از سؤال شما تشکر مي‌کنم. سؤال خوبي پرسيديد ولي براي رسانه‌ها متأسفم که چون داستان جديدي نمي‌توانند بسازند چنين حرف‌هايي بيان مي‌شود. بازيکناني که شما نام برديد زماني مرتکب دوپينگ شده اند که من اصلا در پرتغال نبودم و از سال 1995 پرتغال را براي مربيگري ترک کرده بودم.

تمام مواردي که مطرح شد مربوط به زماني است که من در پرتغال نبودم. پس نمي‌دانم چطور من را به بازيکنان دوپينگي ارتباط مي‌دهيد. تيم جوانان پرتغال در سال 1981 با حضور من قهرمان شد. در مورد فرناندو بايد بگويم که خود او به من گفت اولين آزمايشش مثبت بود ولي در آزمايش دوم مشخص شد که به دليل اينکه ماده‌اي در بدنش بوده تست دوپينگش مثبت اعلام شد. هواداران فوتبال بايد بدانند اين مسائل به من ارتباطي نداشته است. باز هم تأکيد مي کنم بازيکنان دوپينگي زماني بوده اند که من در پرتغال نبودم و مربي اين بازيکنان در هيچ باشگاهي نبودم.

* دادگاه cas من را تبرئه کرد

من فقط يک بحث دوپينگ داشتم که در جام جهاني 2010 اتفاق افتاد. آن زماني بود که کادر پزشکي مسئولان دوپينگ يک روز قبل از مسابقه مهم مي‌خواستند صبح زود بازيکنان را از خواب بيدار کنند. به آن پزشک گفتم نبايد اين کار را کنيد و اگر به انجام اين کار اصرار کنيد تيم ملي ما را تخريب مي‌کنيد اما آنها بازيکن من را صبح زود بيدار کردند و من موافق اين قضيه نبودم آن هم در شرايطي که در کنگره فيفا در جام جهاني اعلام شد کادر پزشکي آزمايش دوپينگ، حق بيدار کردن بازيکن را ندارد و در دادگاه اين مسئله بررسي شد و مشخص شد که من مقصر نبودم.

* ملاک براي دعوت به تيم ملي سن بازيکنان نيست

وي در پاسخ به اينکه گفته بود سن بازيکنان ايران زياد است گفت: من قرار نيست انقلابي در تيم ملي ايجاد کنم يا بازيکن جديد بياورم يا محافظه کاري کنم. در هر برهه از زمان بهترين‌ها به تيم ملي دعوت مي‌شوند. من فيلم بازي‌هاي تيم ملي ايران در جام ملت‌هاي آسيا را ديده‌ام و آن را تجزيه و تحيل کرده‌ام ولي آنها فقط بخشي از اطلاعات بود و بعد از آن فيلم بازي‌هاي ليگ و مسابقات را ديده‌ام و در نهايت تصميم خود را مي‌گيرم.

رايان گيگز در منچستر 37 سال سن دارد و در بازي با شالکه درخشيد. بنابراين سن بازيکنان ملاک نيست و بهترين ها را به تيم ملي دعوت مي‌کنم اما در منچستر يونايتد بازيکن 18-19 و 20 ساله نيز داريم که به مرور به تيم اضافه مي‌شود. مشکل سن بازيکنان نيست بلکه زماني که من به ورزشگاه مي‌روم و فهرست بازيکنان را مي‌بينم از آنها در مورد سن بازيکنان مي پرسم اکثر بازيکنان 27-28 و 30 سال دارند و بازيکن جوان تيم ها 24 و 25 ساله هستند. تمام تلاشم اين است که خون تازه‌اي به تيم ملي تزريق شود اما زماني که بخواهم بازيکني را به تيم ملي دعوت کنم در مورد رنگ پيراهن و سن و قد آن نمي‌پرسم تمام فکرم اين است که بهترين ها را تيم ملي دعوت کنم.

گفتنی است، کي‌روش در ادامه نشست مطبوعاتي با تاکيد دوباره اين مطلب که با نمازي کار کرده‌ام در مورد مربي زير 19 سال گفت: من نگفتم محمدي و آذر‌پور را سرمربي تيم ملي کرديم اما از آنجايي که آنها شرايط تيم ملي را مي‌دانستند و کار استعداديابي را انجام مي‌دادند چون اولويت‌هاي ديگري داشتيم تصميم گرفتيم که اين دو نفر به کار خود ادامه دهند و بعدا مربي زير 19 سال انتخاب شود.

* رساندن تيم ملي به جام جهاني يک موفقيت بزرگ است

کي‌روش در پاسخ به سؤال يکي از خبرنگاران که پرسيده بود وي به عنوان نفر اول نيمکت هيچگاه سابقه موفقي نداشته است گفت: 31 سال سابقه مربيگري دارم که از اين سال‌ها تنها 8 سال نفر دوم بود. اين موضوع درست نيست که خودم در مورد عملکردم صحبت کنم و شما بايد اين موضوع را تائيد کنيد اما من از اين 31 سال نيمي از فعاليتم در تيم‌هاي ملي و بقيه‌اش در باشگاه‌ها بوده است.

رزومه مرا بررسي کنيد متوجه مي‌شويد در تيم‌ مترو استالز، ناگويا و ساير تيم‌هايي که بودم چه موفقيت‌هايي داشتم و در هر کدام جام‌هايي را به دست آوردم. رزومه من بهترين پاسخگوي شما است.

در آفريقاي جنوبي توانستم تيم ملي پرتغال را رهبري کنم. در دنياي فوتبال رساندن يک تيم به جام جهاني خود يک موفقيت محسوب مي‌شود اما باز هم تاکيد مي‌کنم که درست نيست خودم بخواهم در مورد خودم صحبت کنم.

* فوتبال يعني اينکه در آينده چه نتيجه‌اي مي‌گيرد

در مورد کارهايي که در گذشته انجام داده‌ام اهميتي ندارد صحبت کنم چرا که فوتبال يعني اينکه در آينده چه نتيجه‌اي خواهيد گرفت. اميدوارم در ايران با حمايت فدراسيون و باشگاه‌ها به اهدافمان برسيم.

کي روش در ادامه اين نشست با تعجب از اينکه چرا خبرنگاران سؤالات بنيادي و پايه‌اي نمي‌پرسند در اين مورد گفت: يکي از سؤال‌هاي اساسي که توقع داشتم به عنوان اولين سؤال آن را مطرح کنيد اردوي آمادگي تيم ملي چه زماني آغاز مي‌شود.

*اعلام برنامه‌هاي تيم ملي و زمان اردوها

کي‌روش در ادامه اين نشست برنامه‌هاي پيش روي تيم ملي را برشمرد و گفت: به همکاري و تعامل باشگاه‌ها نياز داريم. اميدوارم با يک ارتباط و تعامل خوب اين اردوها انجام شود چرا که مي‌خواهيم بهترين‌ها مقابل عراق بازي کنند. چه بازي تدارکاتي داشته باشيم يا نداشته باشيم بايد بازيکنان را آماده کنيم.

پس از پايان مسابقات ليگ برتر که بيستم مي خواهد بود اردوي تيم ملي به مدت سه روز از تاريخ 23 مي با حضور بازيکناني که تيم‌هاي آنها در ليگ قهرمانان آسيا قرار ندارند برگزار مي‌شود. در همين تاريخ تيم اميد ايران يک اردوي پيش مقدماتي برگزار خواهد کرد. اردوي نهايي اين تيم‌ها در تهران از تاريخ 30 مي استارت مي‌خورد.

قرار است طبق هماهنگي‌هاي انجام شده 27 يا 28 ژوئن ايران را به مقصد کمپي در اروپا ترک و تا نهم و دهم جولاي در اين کمپ اردوي آماده‌سازي را برگزارکنيم. سپس ملي پوشان پس از بازگشت به ايران از تاريخ سيزدهم جولاي براي بازي به مالديو کار خود را از سر خواهند گرفت.

اسامي ملي پوشان هم 22 مي (اول خرداد) و دو روز پس از پايان مسابقات ليگ اعلام مي‌شود.

منبع : ورزش 3
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1187

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 790

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2562

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2914

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3014

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3174

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3046

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4075