خدمات سایت


متن کامل خبر

اپل، به طور رسمی به جنجال موقعیت یابی آیفون پاسخ داد

آرشیو
به تازگی، یک تیم تحقیقاتی کشف کرده بود که آیفون و آیپد حرکات شما را به صورت مخفیانه زیر نظر دارند...
1390/02/09 02:18:23 ق.ظ

سرانجام روز گذشته شرکت اپل به طور رسمی به سوالات درباره این موضوع پاسخ داده است و این متن مصاحبه ای است که انگجت منتشر ساخته است. تصمیم گیری نهایی با خود شما.

1. چرا اپل موقیت آیفون هایمان را دنبال می کند؟

اپل این کار را نمی کند. اپل هیچ وقت چنین کاری انجام نداده است و هرگز هم برنامه ای برای انجام آن ندارد.

2. پس، چرا همه این قدر نگران این مساله هستند؟

تامین کاربران موبایل با اطلاعات سریع و دقیق از موقعیتشان، در عین حفظ امنیت و حریم خصوصی آن ها، مسائل تکنیکی بسیار پیچیده ای را درست کرده که توضیح آن ها مشکل است. کاربران در این مورد مقداری گیج شده اند، بخشی از آن به خاطر این است که سازندگان این تکنولوژی جدید (از جمله اپل) تا به امروز در مورد این مسائل، شناخت کافی را به کاربرانشان ارائه نداده اند.

3. چرا آیفون ها، موقعیت ما را ثبت می کنند؟

آیفون موقعیت شما را ثبت نمی کند. بلکه، یک بانک اطلاعاتی از هات اسپات های وای فای و دکل های مخابراتی اطراف موقعیت فعلی شما را نگهداری می کند. بعضی از این دکل ها ممکن است بیش از صد مایل از آیفون شما فاصله داشته باشند؛ پس این کار برای کمک به آیفون شما به منظور محاسبه سریع و دقیق موقعیت خود در هنگام نیاز، لازم است. موقعیت یابی یک تلفن، فقط با استفاده از GPS می تواند تا چندین دقیقه طول بکشد. آیفون می تواند این زمان را با استفاده از داده ی hot-spot های وای فای و دکل های مخابراتی به منظور پیدا کردن سریع ماهواره های GPS؛ به چند ثانیه کاهش دهد. و حتی زمانی که GPS در دسترس نباشد، می تواند موقعیت خود را با انجام عملیات مثلثاتی روی دکل های مخابراتی و hot-spot های اطراف، بیابد.

این محاسبات به طور زنده و با استفاده از یک دیتابیس انبوه از داده های هات اسپات های Wi-Fi و دکل های مخابراتی؛ روی آیفون صورت می گیرد. این دیتابیس از ده ها میلیون آیفونی تشکیل شده است که اطلاعات ژئو-تگ شده از دکل ها و هات اسپات های نزدیک خود را؛ در قالب یک فرم بی نام و رمز گذاری شده به اپل می فرستند.

4. آیا این دیتا بیس انبوه، روی آیفون ذخیره می شود؟

تمام این دیتا بیس، خیلی بزرگتر از آن است که روی آیفون ذخیره شود. بنا بر این ما یک زیرمجموعه (یا Cache) مناسب از این دیتابیس را روی هر آیفونی بارگذاری می کنیم. این کش محافظت شده است اما رمز گذاری شده نیست و هر زمان که از آیفون خود بک آپ بگیرید؛ این کش هم روی آیتیونز بک آپ گرفته می شود. این بک آپ، بسته به تنظیمات کاربر در آیتیونز، ممکن است رمز گذاری شده باشد یا نباشد! داده های لوکیشن هایی که این محققان آن را روی آیفون دیده اند، موقعیت فعلی یا قبلی آیفون شما نیست، بلکه موقعیت هات اسپات ها یا دکل های اطراف آیفون شما است که می توانند تا یکصد مایل از آن دور باشند. اما برنامه ما این است که بک آپ گیری از این کش روی آیتیونز را، در آپدیت نرم افزاری ای که به زودی منتشر خواهد شد؛ متوقف کنیم.

5. آیا اپل می تواند بر مبنای داده های هات اسپات ها و دکل های ژئو تگ شده، ما را ردیابی کند؟

خیر. این دیتا در قالب یک فرم بی نام و رمز گذاری شده به اپل فرستاده می شود و اپل نمی تواند منبع این داده را مشخص کند.

6. مردم تمام موقعیت های یک سال گذشته که روی آیفون ذخیره شده بود را شناسایی کرده اند. چرا آیفون من، برای مشخص کردن موقعیت امروزم، باید به این همه داده نیاز داشته باشد؟

این داده، مربوط به موقعیت آیفون نیست – بلکه یک کش از همان دیتا بیس انبوهِ هات اسپات ها و دکل هااست که از سوی اپل و به منظور کمک به محاسبه سریع و دقیق موقعیت روی آیفون بار گذاری می شود. دلیلی که آیفون این همه داده را ذخیره کرده، یک باگ است که ما آن را کشف کردیم و برنامه ای برای حل هر چه زودتر آن، در آپدیت نرم افزاری بعدی داریم. فکر نمی کنیم که آیفون نیاز به ذخیره بیشتر از 7 روز داده داشته باشد.

7. چرا حتی زمانی که سرویس های موقعیت یابی را خاموش می کنیم، گاهی اوقات باز هم آیفون داده های Wi-Fi و دکل های مخابراتی اش را از دیتابیس انبوه اپل آپدیت می کند؟

این کار نباید صورت گیرد. این یک باگ است که برای حل سریع آن در آپدیت بعدی، برنامه ریزی کرده ایم.

8. آیا اپل تاکنون، داده های جمع آوری شده از آیفون ها را به اشخاص ثالث داده است؟

ما یک کارنامه بی نام از کرش های کاربران را ، به دیگر کاربرانی که به عنوان توسعه دهندگان شخص ثالث برگزیده شده اند ارائه می کنیم تا بتوانند باگ های برنامه هایشان را رفع کنند. سیستم تبلیغات iAds هم می تواند از موقعیت، به عنوان یک فاکتور در هدف گیری تبلیغات استفاده نماید. لوکیشن شما با هیچ شخص ثالث یا تبلیغی به اشتراک گذاشته نمی شود. مگر این که کاربر به صراحت، دادن موقعیت فعلی به تبلیغ را تایید نماید.

9. آیا اپل باور دارد که امنیت اطلاعات شخصی و حریم خصوصی مهم هستند؟

بله، ما شدیدا باور داریم. برای مثال، آیفون اولین تلفنی است که برای دادن اجازه ی استفاده از موقعیت به هر برنامه ای، از کاربرش سوال می پرسد. اپل به پیشگام بودن در زمینه تقویت امنیت اطلاعات شخصی و حریم خصوصی ادامه خواهد داد.

- آپدیت نرم افزاری:

در چند هفته آینده، اپل یک آپدیت نرم افزاری از iOS منتشر خواهد کرد که:

سایز کَشِ دیتابیس انبوه Wi-Fi و دکل های مخابراتی روی آیفون را کاهش خواهد داد.

بک آپ گیری از این کش را متوقف خواهد کرد و وقتی سرویس های موقعیت یابی خاموش شوند، این کش را کاملا پاک خواهد کرد.

همچنین در نسخه بعدی سیستم عامل iOS، این کش روی آیفون رمز گذاری نیز خواهد شد.

نظر شما درباره پاسخ های اپل چیست؟ آیا این سخنان و وعده های داده شده، اعتماد شما را جلب کرده اند؟ نظرتان را با ما درمیان بگذارید.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت image عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت 1403/02/09

نقص سیستم ایمنی در نهایت باعث شد تا مرد هلندی پس از ماه‌ها مبارزه با کووید-۱۹ و بارها بستری‌شدن در بیمارستان، جان خود را از دست بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

هشدار وزارت راه به پلتفرم‌‌ها: بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود image هشدار وزارت راه به پلتفرم‌‌ها: بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود 1403/02/04

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از انسداد پلتفرم‌های دیوار و شیپور در صورت عدم افزودن وب‌سرویس احراز هویت خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

سونی 28 اردیبهشت‌ماه رویداد ویژه اکسپریا 2024 را برگزار خواهد کرد image سونی 28 اردیبهشت‌ماه رویداد ویژه اکسپریا 2024 را برگزار خواهد کرد 1403/02/02

در این رویداد احتمالاً گوشی نسل جدید اکسپریا 1 VI معرفی خواهد شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

به اعتقاد یک سناتور آمریکایی، حباب‌های سبز آی‌مسیج، باعث خراب کردن روابط مخصوصاً در بین نوجوان‌ها می‌شود. image به اعتقاد یک سناتور آمریکایی، حباب‌های سبز آی‌مسیج، باعث خراب کردن روابط مخصوصاً در بین نوجوان‌ها می‌شود. 1403/02/01

الیزابت وارن، سناتور ایالات متحده، اعلام کرد که پیام‌های متنی سبزرنگ آیفون در حال خراب کردن روابط اجتماعی هستند و این تنها یکی از ترفندهای ناپسند اپل برای حفظ انحصار خود بر بازار گوشی‌های هوشمند است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند image قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند 1403/01/29

گوگل با معرفی قابلیت Private Space در اندروید 15 کمک می‌کند به امکانات امنیتی جدیدی در اپلیکیشن‌ها و نوتیفیکیشن‌ها دست پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

مدل لوکس آیفون ۱۵ پرو با الهام از پدرخوانده و پیکی بلایندرز رونمایی شد image مدل لوکس آیفون ۱۵ پرو با الهام از پدرخوانده و پیکی بلایندرز رونمایی شد 1403/01/29

برند کاویار نسخه‌ی لوکس آیفون ۱۵ پرو را برای علاقه‌مندان به فیلم‌های معروف پدرخوانده معرفی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

پیکسل 8a پیش از معرفی رسمی، در وب‌سایت یک اپراتور آمریکایی ظاهر شد image پیکسل 8a پیش از معرفی رسمی، در وب‌سایت یک اپراتور آمریکایی ظاهر شد 1403/01/26

اطلاعات پیکسل 8a این‌بار توسط یک اپراتور آمریکایی برملا شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52