خدمات سایت


متن کامل خبر

رضازاده: نمی‌توانستم وزنه‌هایی سنگین‌تر از این بزنم/نوبت رکوردشکنی بهداد در رقابت‌های جهانی است

آرشیو
حسین رضازاده می گوید کم کم وقت آن فرا می رسد که بهداد سلیمی در یک تورنمنت جهانی هم رکورد جهانی بزند.
1390/02/12 01:24:29 ق.ظ

رئیس فدراسیون وزنه برداری می گوید همه چیز در این رشته رو به راه است. چرخ فدراسیون روی روالی منطقی می چرخد و ملالی نیست ، حتی درد مشکل مالی. حسین رضازاده در جدیدترین گفت و گوی خود درباره اتفاقات روز وزنه برداری برای مان حرف زد.

*کمی گذشته اما فکر می کنم ، هنوز هم مهمترین اتفاق وزنه برداری ، مدالی باشد که در سبک وزن قهرمانی آسیا گرفتیم.

به هر حال این برای مان افتخار بزرگی بود . مجید عسگری پور کمتر از 5 ماه است که به اردو دعوت شده. او در این مدت جهش خوبی داشت و بعد از رکوردهایش در مسابقات داخلی توانست به سطحی از آمادگی برسد که پس از سال ها تقریبا دو به مدال آسیایی سبک ورن برای کشورمان دست پیدا کند.

*مدالی که بعد از محمد نصیری...

دقیقا همین طور است. به هر حال پس از دلاوری های آقای نصیری ، ما سال ها بود که در سبک وزن توفیقی نداشتیم اما امیدواریم که عسگری پور بتواند برنامه هایش را تداوم بدهد و با آمادگی بیشتر در بازی های جوانان زیر 19 سال که چندی دیگر برگزار می شود ، برای مان مدال جهانی هم در این دسته کسب کند.

*در بازی های آسیایی کیانوش رستمی خیلی نتوانست موفق باشد.

کیانوش مدت کمی تمرین کرده بود. او خوشبختانه از توان فنی بالایی برخوردار است ولی به دلی آسیب دیدگی ، فقط با دو هفته تمرین در بازی های آسیایی شرکت کرد و وزنه هایی هم که زد به نسبت مدت زمانی که تمرین کرده بود ، وزنه های ایده آلی بودند و از این بابت از عملکرد او رضایت کامل دارم. به زودی این بچه ها را به مسابقات جهانی جوانان اعزام می کنیم و خیلی امید دارم که بتوانیم در بازی های جوانان جهان با درخشش عسگری پور ، بهادر مولایی و کیانوش رستمی ، به نتایج درخور توجهی برسیم. ما در این بازی ها با تیم کامل شرکت می کنیم. حتی برای پشتوانه سازی قصد داریم تیمی 3 یا 4 نفره را هم به بازی های نوجوانان جهان در پرو بفرستیم. این تیم می تواند پشتوانه وزنه برداری ایران شود.

*امسال بازی های جهانی را هم در پیش داریم که انتخابی المپیک است.

ما هم تلاش مان را انجام می دهیم. بچه ها تمرینات شان را بی کم و کاست ادامه می دهند. ما برای اینکه بتوانیم تیمی کامل در المپیک داشته باشیم ، به این بازی ها امیدواریم. باید یکی از 6 تیم برتر دنیا باشیم. بخشی از امتیازات لازم را سال قبل بدست آورده ایم و می خواهیم امسال هم سایر امتیازات را بدست بیاوریم. به هر حال تیم زیر نظر کورش باقری ، روند آماده سازی اش را بخوبی سپری می کند و سعی کردیم تا بهترین امکانات را در حد توان مان برای شان در نظر بگیریم.

*شایعه شده بود مشکلات مالی هم دارید؟

اصلا این طور نیست. واقعیت ندارد. آقای سعیدلو در این مدت به ما لطف داشتند و در همان ابتدای سال ، بودجه لازم برای اعزام تیم به بازی های آسیایی را در اختیارمان گذاشتند و در ادامه مسیر هم فکر می کنم این اتفاق می افتد و ما از این بابت کم و کسری نخواهیم داشت.

*ماجرای نایب رئیس جدیدتان به کجا کشید ؟ آقای زرین گل اگر اشتباه نکنم؟

ما ایشان را به سازمان معرفی کردیم و می خواهیم که نایب رئیس فدراسیون باشد. حالا منتظریم تا آنها تائیدش کنند و کارش را آغاز کند.

*او قرار است اسپانسر فدراسیون باشد؟

به هر حال ایشان نایب رئیس فدراسیون می شوند اما در این مدت از کمک های مادی و معنوی ایشان در برگزاری تعدادی از اردوهای داخلی استفاده کردیم و سعی داریم از این پس هم او در کنارمان باشد و غیر از مسائل اجرایی فدراسیون در این مسائل هم کمک هایش ، همراه مان باشد.

*برگردیم به بحث تیم ملی. به دسته سنگین وزن، به نظر می رسد تعداد ستاره های مان در این وزن روز به روز بیشتر می شود.

این واقعا برای مان جای امیدواری و خوشبختی است که غیر از بهداد الان در اردو چند جوان کم سن و سال را داریم که می توانند در این وزن برای مان مدال آور باشند و این یک تضمینی می تواند باشد که بتوانیم برای مدتی طولانی ف خیال مان از بابت در اختیار داشتن مدال سنگین وزن وزنه برداری ، راحت باشد.

*تکراری است اما خیلی ها می پرسند بهداد چه زمانی رکورد جهانی را در مسابقاتی رسمی می شکند؟

من هم فکر می کنم کم کم زمانش نزدیک می شود که بهداد در یک تورنمنت رسمی در سطح جهانی ، رکوردهای داخلی اش را تکرار کند. او هم در تمرینات و هم در جام نامجو به رکورد جهانی یکضرب رسیده است. البته وزنه 214 کیلوگرم باعث شد تا او از ناحیه تاندون های دست دچار دردی شدید شود و کمی آسیب ببیند و 2 تا 3 هفته تمریناتش دچار وقفه شود. در بازی های پاریس ، بهداد ابتدا به دنبال طلا می رود اما اگر ان‌شاالله شرایط مساعد بود ، به رکورد جهانی هم حمله می کند. من که خیلی خوشحال می شوم اگر او این رکورد را در بازی های جهانی هم بشکند.

*خیلی از دوستان تان می گویند اگر کمی قدتان بلندتر بود و می توانستید وزن تان را در زمان ورزش تان بالا ببرید ، حتما به رکورد 270 کیلوگرم هم می رسیدید.

من که خودم هیچ وقت و هیچ جا این حرف را نزدم. راستش فکر می کنم وزنه هایی که در دوران ورزشم زدم ، سقف توانی بود که می توانستم در این رشته بالای سر ببرم و حتی یک کیلوگرم بیشتر از این هم برایم مقدور نبود. خوشحالم که به این رکوردها رسیدم و امیدوارم که یک جوان رشید ایرانی پیدا شود که خیلی زود به این رکوردها دست پیدا کند و بتواند رکوردهایش بیشتر از من باشد.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1187

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 789

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2561

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2914

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3014

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3174

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3046

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4074